Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: arnor op 24 april 2017, 23:14:06
-
Ik maak al geruime tijd gebruik van Cloudstation. Door een bepaald voorval kom ik een voor mij vreemde situatie tegen.
Als voorbeeld:
Elke maand maak ik een nieuw Excelbestand waarin mutaties van die maand worden vastgelegd. Het bestand bevat het jaarnummer en het maandnummer, bijvoorbeeld 2017-01. Het betreffende bestand wordt gedurende de maand meerdere malen gemuteerd en gezien de meldingen van Cloudstation op mijn Windows-computer keurig gesynchroniseerd. Er is een tweede computer in gebruik die dezelfde bestanden gebruikt (nooit tegelijkertijd). Synchronisatie levert nooit enig probleem op. Op de computers komen nu de bestanden 2017-01 tot en met 2017-04 voor.
Ik kijk nu in Filestation en schrik behoorlijk. In Cloudstation van de betreffende gebruiker op de NAS bestaat alleen het maandbestand 2017-01 en draagt een datum van 15 januari 2017 terwijl ik zeker weet dat het bestand ook daarna is bewerkt. Ook op beide computers komt het bestand met de juiste laatste mutatiedatum in februari voor. De maandbestanden over februari, maart en april zijn niet zichtbaar in Filestation. Het lijkt er dus op dat vanaf een bepaalde datum geen informatie meer wordt bijgehouden.
Ik heb de indruk dat Cloudstation zijn werk gewoon doet. Bestanden die bijna dagelijks worden gemuteerd komen nog steeds op beide computers voor. Rechtsklik ik via de Windows-verkenner op het maandbestand van januari en kies voor Synology Station Drive en kies voor Uw vorige versies doorbladeren dan zie ik ook keurig de latere mutatiemomenten staan. Maak je hier een selectie uit dan wordt het juiste bestand teruggehaald. Kopieer je het bestand uit Filestation dan krijg je de oude versie te zien.
Wie herkent dit?
-
Als vervolg op mijn bericht meld ik dat ik vandaag mijn periodieke backup met behulp van Hyperbackup maakte. Na de backup keek ik via de versieverkenner naar bestanden in de laatste backup. En wat bleek? Ook daar staat de foutieve situatie, Ik heb dus de indruk dat er iets goed fout zit. Ik zal een ticket inschieten naar Synology.