Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: raymonidas op 18 april 2016, 10:41:29
-
Hier staat sinds 1,5 jaar een prima functionerende NAS: Synology DS214+.
Bij het starten van de computer zoekt Cloud Station de NAS in het netwerk en gaat daarna synchroniseren als dat nodig is. Het synchroniseren zijn de map documenten en de externe HD met al mijn fotowerk.
Sinds een maand blijft de Cloud Station zoeken, maar vind kennelijk niets meer. Gisteren zag ik even weer het licht nadat ik de nieuwste versie gedownload en geïnstalleerd had. Hij ging vervolgens direct beginnen met het wegschrijven van de achterstallige files.
Vanmorgen na het opstarten van de computer was het weer hetzelfde liedje en kon de Cloud Station weer niets vinden.
De Synology Assistant werkt wel.
Hier heb ik dringend behoefte aan hulp....
Grt van Raymond.
-
Is dit nu het tweede topic wat je hierover begint?
Dit is toch hetzelfde probleem: http://www.synology-forum.nl/hardware-vragen/ds214-synchroniseert-niet-meer/ (http://www.synology-forum.nl/hardware-vragen/ds214-synchroniseert-niet-meer/)
-
Klopt, de vorige had ik wellicht niet goed geformuleerd, want ik kreeg nul reacties en het is een nijpend probleem waar ik niet uit kom. Weet u een manier om dit op te lossen?
-
Toch vreemd, ik heb op een test-pc Cloudstation nog eens even opnieuw erop gezet.
Was eigenlijk zo weer up-to-date. OK, ik heb er vrij weinig is staan dat scheelt misschien ook een berg.
Ik gebruik wel een domeinnaam om mijn NAS te bereiken.
-
Heb je op je probleem PC de files read-only staan? Dat gaat vaak niet goed.
-
Nee, het is 1,5 jaar goed gegaan en sinds een maand regelmatig problemen, maar niet constant.
Het gaat om een retina macbook pro, geen pc.
-
Als je de devices in je netwerk via dhcp een ipadress laat krijgen loop je de kan dat ze regelmatig een ander ipadres krijgen en dan kan cloudstation dat device niet meer vinden.
Geef al je devices eens een fixed ipadres en kijk wat er gebeurd.