Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: GerardS op 02 juli 2018, 13:53:19
-
Ik gebruikte Cloudstation, maar ben overgestapt op Drive. Werkte prima. Tot ca twee weken geleden. Niet alles wordt gesynchroniseerd.
De bestanden, die hij niet bijwerkt krijgen een rood kruisje (zie bijlage). Dat kunnen allerlei bestanden zijn, bv txt, xls, doc, jpg.
Het merkwaardige is ook nog, dat Excelbestanden met de extensie xlsm wel en met de extensie xls niet worden gesynchroniseerd. Ook al hebben ze dezelfde naam (behalve dus de extensie).
Hoe los ik dit op.
Alvast dank.
Gerard
-
Kijk even of ze niet als "alleen lezen" aangevinkt zijn. Met verkenner de eigenschappen bekijken dus.
Soms helpt het ze te knippen en te verplaatsen buiten het gesyncte gedeelte bv USB stick, daarna weer terug verplaatsen.
-
Bedankt Robbedoes.
Ik heb dat ook geprobeerd, maar het mag niet baten. Ik heb Synology Drive al eens opnieuw geïnstalleerd, maar niets helpt. Ik blijf zoeken en proberen.
-
En wat zie je als je bij je PC een Ctrl-click op de file doet? (Oproepen van het contextueel menu. Kan bij Windows anders werken)) Bij folders kun je zo selectief de synchronisatie van die folder starten en stoppen.
Bij files werkt dat niet, maar misschien zijn dat speciale files die hij als folder ziet.
En lees de help echt goed door. Er worden heel veel redenen opgesomd waardoor files niet synchroniseren.
Drive (PC) zal standaard geen bestanden en mappen back-uppen onder de volgende voorwaarden:
het bestand behoort tot een van de volgende bestandstypes:
tmp temp swp lnk
De bestandsnaam begint met een van de volgende tekens:
~
de bestandsnaam is of bestaat uit de volgende tekens:
@eadir
.SynologyWorkingDirectory
#recycle
desktop.ini
.DS_STORE
Icon\r
thumbs.db
$Recycle.Bin
@sharebin
System Volume Information
Program Files
Program Files (x86)
ProgramData
#snapshot
Voor Windows:
De map of het bestandspad de volgende tekens bevat:
* : ? \ / " |
De map of het bestandspad meer dan 247 tekens telt.
De bestandsnaam langer is dan 255 tekens.
Het bestandstype is een snelkoppeling of symbolische koppeling.
bestanden of mappen met deze attributen:
OFFLINE
REPARSE_POINT
SYSTEEM
TIJDELIJK
Voor Mac:
De map of het bestandspad de volgende tekens bevat:
\ /
De map of het bestandspad meer dan 768 tekens telt.
De bestandsnaam langer is dan 255 tekens.
het bestand behoort tot een van de volgende bestandstypes:
Pictogram
Socket
Apparaatnode
FIFO
Voor Linux:
De map of het bestandspad de volgende tekens bevat:
\ /
De map of het bestandspad meer dan 2048 tekens telt.
De bestandsnaam langer is dan 255 tekens.
het bestand behoort tot een van de volgende bestandstypes:
Socket
Apparaatnode
FIFO
-
Briolet,
Ook dank voor je antwoord.
Ik denk, dat het probleem is opgelost. In Drive Admin Control heb ik de instellingen aangepast. Nu lijkt hij weer alles te synchroniseren, zowel vanaf mijn laptop als vanaf mijn iPhone.
Maar waarom deze instellingen onverwacht zijn gewijzigd? Tot ca twee weken geleden werkte Drive goed. Enfin eind goed, al goed
-
Wat heb je precies gedaan Gerard. Ik heb dit probleem ook. Kun je daar fotos van maken aub.
-
Sorry, door omstandigheden een late reactie. Helaas, ik heb het veranderd. Ik gebruik S Drive niet meer als backup, maar als een soort doorgeefluik. Op mijn pc heb ik in D: de map synology drive neergezet. Als ik nu bv een foto op mijn iPhone heb gemaakt kopieer ik die naar S Drive op mijn iPhone. Of als ik een ander bestand heb, dat ik ook op mijn computer wil gebruiken. Dan kan ik op mijn computer het mapje S Drive (snelkoppeling) aanklikken en kan ik het bestand/foto daar gebruiken.
Gerard.
PS elke zondag maak ik van D: en enkele bestanden op C: automatisch een backup naar mijn NAS.