Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: wbree op 13 mei 2020, 19:51:59
-
Heb Drive Client geïnstalleerd als opvolger van de Cloud Station variant, maar die onderbreekt het synchroniseren met de mededeling dat het SSL certificaat is gewijzigd.
Uiteraard op mijn DS1512 had ik Drive geïnstalleerd. Niet bewust een certificaat gewijzigd.
Iemand een idee waar ik het moet zoeken?
-
Het enige certificaat dat vanzelf wijzigt is die van Let's Encrypt. Op zich geeft dat nog geen fout als je het correcte domein gebruikt. Bij een verkeerd domein moet je elke 3 maand opnieuw het certificaat valideren.
-
Weer vergelijkbare foutmelding. Moest de LE certificaat vernieuwen. Nu krijg ik ook weer dat het SSL-certificaat is gewijzigd.
Synchronisatie is gestopt. Krijg het niet aan de praat. Wat moet ik aanpassen?
Wilco
Update: Ik ben er al uit. Gewoon het wachtwoord in het certificaat opnieuw invoeren "did the trick!"
Misschien hebben anderen daar ook wat aan.
-
Hallo Wilco,
Je schrijft: "Gewoon het wachtwoord in het certificaat opnieuw invoeren", maar hoe doe ik dat, het wachtwoord in een certificaat invoeren? Bij voorbaat dank!
Groeten, Evert.
-
Gewoon de verbinding herbevestiggen. Dan krijg je de wachtwoord vraag. (Of zo iets, want het is al jaren geleden dat ik dat moets doen).
Beter is de verbinding op te bouwen met de naam in het certificaat, zodat ook vernieuwde certificaten automatisch vertrouwd worden.