Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: Herbert op 25 september 2019, 16:53:14
-
Hallo,
Mijn naam is Herbert en ik heb een probleem met cloud Station back-up.
Ik heb op mijn Windows 10 computer cloud Station back-up geïnstalleerd. Maar het valt mij op dat de computer zeer traag wordt of helemaal vast loopt wanneer cloud station aan het back-uppen is. Ik heb nu clouds station een dag uitgezet en de computer loopt helemaal prima. Heeft iemand misschien een tip wat ik zou kunnen doen aan dit probleem.
Mijn computer configuratie is:
Intel I5 - 9400CPU 290GHZ
12 GB Ram geheugen
64 bits besturingssysteem.
Windows 10 home
-
Welkom op het forum!
Aan de PC zelf zal het niet liggen. En het is geen normaal gedrag, Cloud Station Backup draait normaal op de achtergrond en dat geeft bij mij geen merkbare performancevermindering.
Het enige wat ik kan bedenken is, dat de versies van Cloud Station op de NAS en Cloud Station Backup op de PC niet met elkaar overweg kunnen. De laatste versie voor beide is nummer 4.3.2-4450.
Controleer deze en update ze als nodig en dan moet het volgens mij weer goed zijn!
-
Of updaten naar Drive 2.0. Daar zit ook een andere cliënt voor de PC bij.
-
Bedankt voor jullie reacties!
Voor Cloud Station en Cloud Station Backup heb ik al de laatste versies met het versie nummer 4.3.2-4450.
Afgelopen week had ik ook, dat zelf de pc uitviel met een blauw scherm met de melding "DPC_WATCHDOG_VIOLATION".
En dat gebeurde toen Cloud Station Backup aan stond. Nu dat ik hem heb gedeactiveerd loopt de computer gewoon normaal.
En ufosyno, bedoel je Cloud Station en Cloud Station Backup te vervangen door Drive 2.0? Of kan ik Cloud Station en Cloud Station Backup updaten naar Drive 2.0.?
-
Drive is de opvolger. Zodra je dat installeert vraagt hij of de cloud station configuratie naar drive omgezet moet worden. Cloud station is er alleen nog omdat Drive niet op alle nassen draait.
-
Afgelopen week had ik ook, dat zelf de pc uitviel met een blauw scherm met de melding "DPC_WATCHDOG_VIOLATION".
Bovenstaande heeft niets met je NAS te maken en daar hebben veel mensen last van.
Hier staat hoe je dat kunt oplossen. (https://nl.restoro.com/pages/uyrn/index.php?channel=GGres&banner=1724877350&adgroup=75471420143&ads_name=&keyword=dpc%20watchdog%20violation&dyn_param=Repareer_Dpc%20watchdog%20violation_Blauw_Scherm_Fout&gclid=Cj0KCQjw5rbsBRCFARIsAGEYRwdwuop3-tKui6bWWlzcZNgVRElCyM1_CYR2mDYKAOg49cQOfDViwV8aAgKGEALw_wcB&whf=true&lpx=uyrn)
-
Ik heb eerst cloud station ge-update naar drive. Maar helaas gaf dat helaas geen oplossing.
Toen heb ik bezig geweest met die windows error en heb een programma Tweaking.com - Windows Repair geïnstalleerd en die heeft
mijn Windows weer gerepareerd.
Ook heeft hij de Windows update (Windows 10 Version 1903 voor x64 (KB4522738) eraf gehaald. Nu blijkt achteraf dat die update wel meer problemen gaf. Nu een paar dagen laten loopt het weer prima.
Allemaal bedankt voor jullie tips.