Auteur Topic: Cloudstation Sharesync onterecht in sync  (gelezen 1282 keer)

Offline vsopbeheer

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 14
Cloudstation Sharesync onterecht in sync
« Gepost op: 09 september 2017, 11:21:56 »
SAMENVATTING :
Het komt voor dat de sharesync clienten aangeven met een groen Vinkje dat er volledige sync is . Maar als je met file-station op beide beide mappen bekijkt, zitten er grote verschillen, met tussenpozen van weken.
Bij ook bij het syncroniseren met meerdere synology servers

UITGEBREID :

De configuratie :

                 |--LAN A -- ROUTER  --vpn--  ROUTER --LAN B--|
DS716+ --|                                                           |---DS111
DS713+ --|                                                           |---DS210J                   


De DS716+ is de cloud station server, alle anderen zijn share sync clients.
Deze configuratie werkt al meerdere jaren zo.
Alle mappen worden bi-directioneel gesynchroniseerd.  Alle mappen zijn "gedeelde mappen" en worden in het geheel bidirectioneel gesynchroniseerd.

De meesten server draaien op : DSM 6.1.3-15152 Update 4  met de laatste package

De DS716+ draait op DSM 6.1.3-15152 Update 4 met Cloud Station Server 4.2.5-4396
De DS716+ draait op DSM 6.1.3-15152 Update 4 met Cloud Station ShareSync 4.2.5-4396
De DS111   draait op DSM 6.1.3-15152 Update 4 met Cloud Station ShareSync 4.2.5-4396
De DS210J  draait op DSM 5.2-5967 Update 4, met Cloud Station Client 4.1-4223

Nu lijkt het dat op basis van de groene vinkjes op alle clients dat alles perfect gesynchroniseerd is.  Geen relevante syslog meldingen, ook op de cloud station server logboek vind je geen bijzondere effecten.

maar het komt voor dat bestanden en mappen op 1 van clients blijft (weken) staan, (vergelijk ze met file station) terwijl ze op de cloud station server zijn verwijderd. Maar ook dat nieuwe bestanden niet zijn toegevoegd op sommige clients niet zijn toegevoegd.

Nu kan je de "Gedeelde map database" verwijderen en opnieuw laten opbouwen. Maar dat helpt niet alle gevallen

Iemand een idee ?


 

quickconnect / cloudstation

Gestart door S.v.EBoard DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 2
Gelezen: 1597
Laatste bericht 10 december 2015, 17:34:11
door Babylonia
Cloudstation niet zichtbaar in Main menu

Gestart door judgeremBoard Cloud Station & Drive

Reacties: 8
Gelezen: 3315
Laatste bericht 16 november 2014, 10:57:03
door judgerem
CloudStation en in iPad & iPhone synchroon houden

Gestart door YobotjeBoard Cloud Station & Drive

Reacties: 3
Gelezen: 2831
Laatste bericht 04 februari 2013, 15:00:38
door Briolet
Cloudstation DSM5 supertraag

Gestart door bartstassensBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 9
Gelezen: 5289
Laatste bericht 17 maart 2014, 19:37:24
door jelleruben
dubbele bestanden op de pc door de map cloudstation

Gestart door peter3665Board Cloud Station & Drive

Reacties: 4
Gelezen: 1968
Laatste bericht 12 januari 2017, 23:36:40
door peter3665