Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: vsopbeheer op 09 september 2017, 11:21:56
-
SAMENVATTING :
Het komt voor dat de sharesync clienten aangeven met een groen Vinkje dat er volledige sync is . Maar als je met file-station op beide beide mappen bekijkt, zitten er grote verschillen, met tussenpozen van weken.
Bij ook bij het syncroniseren met meerdere synology servers
UITGEBREID :
De configuratie :
|--LAN A -- ROUTER --vpn-- ROUTER --LAN B--|
DS716+ --| |---DS111
DS713+ --| |---DS210J
De DS716+ is de cloud station server, alle anderen zijn share sync clients.
Deze configuratie werkt al meerdere jaren zo.
Alle mappen worden bi-directioneel gesynchroniseerd. Alle mappen zijn "gedeelde mappen" en worden in het geheel bidirectioneel gesynchroniseerd.
De meesten server draaien op : DSM 6.1.3-15152 Update 4 met de laatste package
De DS716+ draait op DSM 6.1.3-15152 Update 4 met Cloud Station Server 4.2.5-4396
De DS716+ draait op DSM 6.1.3-15152 Update 4 met Cloud Station ShareSync 4.2.5-4396
De DS111 draait op DSM 6.1.3-15152 Update 4 met Cloud Station ShareSync 4.2.5-4396
De DS210J draait op DSM 5.2-5967 Update 4, met Cloud Station Client 4.1-4223
Nu lijkt het dat op basis van de groene vinkjes op alle clients dat alles perfect gesynchroniseerd is. Geen relevante syslog meldingen, ook op de cloud station server logboek vind je geen bijzondere effecten.
maar het komt voor dat bestanden en mappen op 1 van clients blijft (weken) staan, (vergelijk ze met file station) terwijl ze op de cloud station server zijn verwijderd. Maar ook dat nieuwe bestanden niet zijn toegevoegd op sommige clients niet zijn toegevoegd.
Nu kan je de "Gedeelde map database" verwijderen en opnieuw laten opbouwen. Maar dat helpt niet alle gevallen
Iemand een idee ?