Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: judgerem op 11 november 2014, 14:42:43
-
Beste,
Ik heb van een vriend van mij zijn NAS geïnstalleerd een DS214. Ik heb daar gelijk de 5.1 update op gezet. Alles werkt behalve Cloudstation. Als ik cloudstations via pakkage center installeer gaat de installatie goed alleen zie ik de app cloudstation niet terug in hoofdmenu links boven. Ik kan dus cloudstation niet openen op de NAS om zo de instellingen door te lopen.
Ik heb de cloudstation app ook al los gedownload via synology maar dit heeft ook geen effect. Meerdere malen gedeinstalleerd en geïnstalleerd maar geen effect. Heeft iemand nog een idee of suggestie voor mij?
Groet,
Remco
-
Verse installatie op een nieuwe NAS en daarna standaard pakket Cloud Station geinstalleerd echter, niet aanwezig in het Hoofdmenu ?!
DAT is zeer merkwaardig.
Ben je wel als admin ingelogd ?
Zo ja en je ziet CS niet, dan zou ik hiervoor een ticket inleggen:
Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://myds.synology.com/support/register.php?lang=nld
Of via DSM (alleen versie 5 en hoger): Hoofdmenu > Support Center > Contact Support.
Of als je wilt bellen:
http://www.synology.com/nl-nl/company/office_location
-
Ik heb precies het zelfde probleem en kom er ook niet uit. Toch echt als admin ingelogd en Cloud geinstalleerd maar niet zichtbaar.
-
Hier ook helaas hetzelfde probleem! weet helaas geen oplossing
-
Allemaal een DS214.....kan dan geen toeval zijn dus, allemaal een ticket inleggen, zou ik adviseren.
-
Ik heb hetzelfde probleem ook, maar dan met een verse installatie op de DS415+....
-
Ja ben ook zeer zeker ingelogt als admin. Maar helaas. Zoals wordt aangegeven heb ik ook een ticket aangemaakt. Zodra ik de oplossing weet dan zal ik dit melden hier.
-
Hieronder de reactie van Synology, bij mij werkt het nu! Succes allen
Please use default admin account to login and enable Cloud Station after updating.
For this issue, the cause is DSM 5.1 requires Cloud Station to upgrade:
1. User upgrade DSM from 5.0 to 5.1, but Cloud Station remains 3.0-3111.
2. After the upgrade is completed, DSM becomes 5.1, but it requires Cloud Station package to be upgraded, so at this time, DSM will stop Cloud Station package automatically.
3. Now the state in Cloud Station UI also becomes disabled.
4. You must enable Cloud Station (with default admin account) and it should return to normal (users with privilege will see icons and syncing should continue as normal.)
Even though you finally upgraded Cloud Station package, Package Center will only switch on the package status (Start), but not the daemon.
So the customer needs to go to the actual Cloud Station interface and enable the daemon again ("Action > Enable Cloud Station").
Sorry again for that mistake and hope this helps.
Best regards,
Alexander Wong
-
Bedankt voor de update, ik kreeg dezelfde reactie.
Inloggen als Admin en dan package installeren. Dan werkt het.
Thnx voor de update!