Auteur Topic: Cloud sync aan de gang krijgen - het lijkt zo eenvoudig :evil:  (gelezen 4047 keer)

Offline Charm

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 14
Cloud sync aan de gang krijgen - het lijkt zo eenvoudig :evil:
« Gepost op: 09 november 2014, 16:12:30 »
Het lukt mij niet Cloud Sync werkend te krijgen. Na het selecteren van een Cloud Service (Box bijv.), log ik in op het inlogscherm dat wordt getoond en vervolgens selecteer ik Grand Access. Het login window wordt dan blank en dat blijft zo. Het hoofdscherm van Cloud Sync vertoond de melding: Bezig met autoriseren, even geduld.....  Ook daarin komt geen verandering. In deze toestand blijft de NAS hangen. Hetzelfde doet zich voor als ik Google Drive als service kies. De logingegevens zijn goed, dat heb ik gecontroleerd.Wat moet ik verder nog doen om dit aan de praat te krijgen?

Offline Rien67

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 39
Re: Cloud sync aan de gang krijgen - het lijkt zo eenvoudig :evil:
« Reactie #1 Gepost op: 10 november 2014, 19:09:20 »
Bij mij lijkt het te werken dat hij upload naar Google Drive. Echter in Drive zie ik de bestanden niet verschijnen.

Offline Bobdroid

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 28
  • -Ontvangen: 30
  • Berichten: 285
  • it's me
Re: Cloud sync aan de gang krijgen - het lijkt zo eenvoudig :evil:
« Reactie #2 Gepost op: 10 november 2014, 20:15:09 »
Geef het,  afhankelijk van de grote van gebruikte ruimte,  even de tijd.  Bij 50gb was hij bij mij een dag of 3 bezig.

Offline Rien67

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 39
Re: Cloud sync aan de gang krijgen - het lijkt zo eenvoudig :evil:
« Reactie #3 Gepost op: 11 november 2014, 08:13:30 »
Dan laat ik hem nog even ratelen. Ik moet ook iets van 50gb overzetten.

Offline Tien

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 265
  • -Ontvangen: 298
  • Berichten: 2.622
Re: Cloud sync aan de gang krijgen - het lijkt zo eenvoudig :evil:
« Reactie #4 Gepost op: 11 november 2014, 09:16:58 »

Voordat hij goed begint, is hij even bezig met vanalles en nog wat. Duurt even...

Let op dat je bij een gratis Drive account minder dan 50gb opslag hebt. Dito met standaard betaalde (30gb).


Ik zit nu aan 100gb per 24uur (Drive unlimited, DS111, Ziggo 15/180).
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: 2 x WD4tb
  • Extra's: DS119j WD3tb

Offline Rien67

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 39
Re: Cloud sync aan de gang krijgen - het lijkt zo eenvoudig :evil:
« Reactie #5 Gepost op: 11 november 2014, 19:06:11 »
Ik heb een account van 100 GB genomen. Moet genoeg zijn. Ik zag al dat er mappen op mijn Drive stonden maar het zijn allemaal losse mapjes. Niet een map met daarin de submappen. Is wel onoverzichtelijk of kan ik dat nog veranderen?

Offline Tien

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 265
  • -Ontvangen: 298
  • Berichten: 2.622
Re: Cloud sync aan de gang krijgen - het lijkt zo eenvoudig :evil:
« Reactie #6 Gepost op: 11 november 2014, 19:47:14 »
waarom zou je het overzichtelijk willen hebben in Drive: er staat een lel van een zoekbalk bovenaan...


Maar volgens mij kan je gewoon structuurveranderingen doen: hij synct gewoon mee...
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: 2 x WD4tb
  • Extra's: DS119j WD3tb

Offline macxbo

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 34
  • -Ontvangen: 15
  • Berichten: 384
Re: Cloud sync aan de gang krijgen - het lijkt zo eenvoudig :evil:
« Reactie #7 Gepost op: 30 juni 2015, 02:51:26 »
Het lukt mij niet Cloud Sync werkend te krijgen. Na het selecteren van een Cloud Service (Box bijv.), log ik in op het inlogscherm dat wordt getoond en vervolgens selecteer ik Grand Access. Het login window wordt dan blank en dat blijft zo. Het hoofdscherm van Cloud Sync vertoond de melding: Bezig met autoriseren, even geduld.....  Ook daarin komt geen verandering. In deze toestand blijft de NAS hangen. Hetzelfde doet zich voor als ik Google Drive als service kies. De logingegevens zijn goed, dat heb ik gecontroleerd.Wat moet ik verder nog doen om dit aan de praat te krijgen?
Aha, geestig, 30 juni 2015 intussen en ik ervaar hetzelfde met DSM 5.2 op een DS414.
Er staat slechts één tekst bestandje in Box, maar het "bezig met autoriseren, even geduld....."  duurt eindeloos.
Dus er klopt iets niet. Gebeurt eveneens met Google Drive.
Hoe lang te wachten?
DS118      : 1 x 8TB (WD80EFZX-68UW8N0) - DSM 7
DS216+II : 2 x 3TB (WD30EFRX-68AX9N0) in RAID-1. - DSM 7.2.1
DS414      : 1 x 8TB (WD80EFZX-68UW8N0) en 3 x 10TB (WD100EFAX-68LHPN0). - DSM 6
DS920+.   : 4 x 10TB WD RED - DSM 7.2.1

Offline cvader

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 1
Re: Cloud sync aan de gang krijgen - het lijkt zo eenvoudig :evil:
« Reactie #8 Gepost op: 29 november 2015, 22:44:59 »
Ook ik ervaar hetzelfde probleem. Is hier al een oplossing voor gevonden?
  • Mijn Synology: ds215j


 

Hybrid cloud oplossing

Gestart door MySynologyBoard Cloud Sync

Reacties: 5
Gelezen: 3869
Laatste bericht 04 maart 2015, 20:08:01
door rjong5
Email Back-up cloud mail

Gestart door koolenboerBoard Mail Server

Reacties: 0
Gelezen: 1498
Laatste bericht 31 juli 2016, 06:58:10
door koolenboer
foutmelding in cloud station drive, geen backups meer

Gestart door nawikreBoard Cloud Station & Drive

Reacties: 1
Gelezen: 2069
Laatste bericht 30 november 2016, 13:36:09
door Briolet
Cloud station drive

Gestart door senna007Board Cloud Sync

Reacties: 0
Gelezen: 2185
Laatste bericht 04 april 2017, 19:27:54
door senna007
DSM 4.3 en Symform Cloud Backup

Gestart door hansiedownBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 3
Gelezen: 2458
Laatste bericht 18 september 2013, 19:42:02
door hansiedown