Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: CasVR op 23 augustus 2014, 22:09:23
-
tja..... mn volgende vraagje......
Ik heb het nou ingesteld staan, wat als goed is werkt voor mij.
Alleen nu is Cloud Station aan het synchroniseren, en zegt ie dat alles bijgewerkt is, maar dit is helemaal niet zo...
Er staat op mijn lokale computer een groen vinkje, Cloud Station heeft de status: Bijgewerkt, maar de map is leeg. Alleen als ik de Cloud Station map rechtstreeks via de NAS benader, dan is de map wel degelijk vol.
Ook geeft Cloud Station niet aan dat ie bezig is met synchroniseren..
Alvast bedankt!
groeten
-
Kan dicht, al oplossing gevonden :)
-
Dat is mooi maar, kun je de oplossing ook plaatsen ?
Misschien dat andere leden dan hier ook wat aan hebben ;)
-
ja zeker!
Het bleek dat mijn NAS te vol zat denk ik, want hij was 99%.
Na even de rest van die forum gelezen te hebben, heb ik het aantal versie van 32 naar 1 gezet in de CS instellingen. Daardoor is er veel ruimte gecreƫerd, en begon CS te synchroniseren.
Het enige rare aan het verhaal vind ik dat CS het niet aan gaf dat de schijf te vol zat...
-
Bedankt voor je toelichting.
Het enige rare aan het verhaal vind ik dat CS het niet aan gaf dat de schijf te vol zat...
Maar DSM meldt dat toch wel ?
-
nope, had nog geen melding bij DSM gezien...
Misschien alleen als ie 100% is?
-
Heb getest op m'n TEST DS (lekker klein schijfje)
In ALLE gevallen moet je dus ingelogd zijn en krijg dan te zien tijdens het volschrijven:
[attachimg=1]
[attachimg=2]
[attachimg=3]
EN:
[attachimg=4]
In logboek:
[attachimg=5]
Ik denk dan eens kijken in Configuratiescherm > melding > geavanceerd, vreemd:
[attachimg=6]
Dus, misschien wel een ticket waard om dit te melden bij Synology en misschien ook wel dat Cloud dit ook gaat melden (van te voren?), dan weet je tenminste waar je aan toe bent. ;)
Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://myds.synology.com/support/register.php?lang=nld
Of via DSM (alleen versie 5 en hoger): Hoofdmenu > Support Center > Contact Support.
Of als je wilt bellen:
http://www.synology.com/nl-nl/company/office_location
-
Het valt me op dat er bij jou onder interne opslag zo'n 10 items staan terwijl er bij mij 25 items staan, waaronder "Volume vol <10%>".
Die triggerwaarden kun je overigens aanpassen en die heb ik op voor alles op 10% staan.