Auteur Topic: Cloud station synchroniseert niet meer  (gelezen 9600 keer)

Offline Archie

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 2
Cloud station synchroniseert niet meer
« Gepost op: 06 september 2014, 16:00:35 »
Een tijd geleden heb ik cloud station opgezet op mijn DS213. Op de nas staat een folder die vervolgens in sync wordt gehouden met een desktop en een laptop. Dit was heel gemakkelijk in te stellen, en werkte ook heel goed.

Maar onlangs heb ik gemerkt dat de synchronisatie al een hele tijd niets meer heeft gedaan. Het zou kunnen dat dit sinds de upgrade naar DSM5 was. Ik heb alles proberen na te kijken, maar zie niets mis.

Op de nas heb ik de admin user ingeschakeld voor cloud station. Bij "delen" staat de home folder er niet bij, dus ga ik er vanuit dat dit altijd gedeeld wordt.
Op mijn desktop heb ik Cloud Station ook staan, ondertussen ook geüpgrade naar 3.0-3111 (zelfde als op de nas). Daar heb ik een connectie opgezet met de admin-user, en wordt "home/CloudStation" gedeeld met een lokale map, in dit geval "I:\Cloudstation Sync Folder". De status daar is "Bijgewerkt".

Als ik een bestand toevoeg in die folder op mijn desktop, of een bestaand bestand aanpas, wordt dat niet naar de nas gestuurd. En als ik op de nas iets aanpas komt dat ook niet op mijn desktop terecht. In cloud station op de nas is er nog een "Lijst van clients", maar mijn gebruiker staat daar altijd op "offline". Waarom blijft dat op offline staan, en hoe kan ik dit veranderen ?
  • Mijn Synology: DS213

Offline JeKaRe

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 1
Re: Cloud station synchroniseert niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 21 september 2014, 17:22:30 »
Ik heb hier een soortgelijk probleem.

Een paar dagen terug de nas bijgewerkt naar DSM5.0-4493 update 5. Cloudstation zit op 3.0-3111.

Sindsdien klagen meerdere gebruikers er over dat de bestanden die zij in hun CS-map zetten op andere machines niet zichtbaar zijn.

Ik heb dit getest en idd. als ik op mijn laptop in de cs-map een nieuw bestand plaats gebeurt er niks terwijl Cloudstation meldt dat alles in sync is. Kijk ik als admin in DSM naar de gekoppelde map dan zie ik het testbestand niet. Als ik vervolgens op mijn laptop het testbestand uit de cs-map verwijder en ik upload het als admin naar de gekoppelde map in de NAS dan wordt het -wel- gesync'd naar mijn laptop. Dus dan heb ik het even later wel in mijn cs-map staan.

M.a.w. het lijkt alsof de synchronisatie van client naar server niet meer werkt, maar van server naar client wel.

Ik heb geprobeerd om de koppeling op de client te verbreken en opnieuw aan te maken, de client software geheel verwijderd en opnieuw geinstalleerd, op de NAS de cloudstation uit gezet en weer gestart, maar dit alles maakt geen verschil.

Iemand ideëen?
  • Mijn Synology: DS1513+

Offline jelleruben

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 20
  • -Ontvangen: 28
  • Berichten: 363
Re: Cloud station synchroniseert niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 23 oktober 2014, 12:34:54 »
Ik heb er op heden ook problemen ermee. Dan in de zin met een Android app "DS Cloud". Ik heb gewoon internet op mijn telefoon.  Als ik dan DS Clouf opstart,  verbind hij wel.  Geeft status verbonden.  Maar na een tijdje is het "Bezig met verbinden" terwijl ik gewoon internet verbinding heb.
DS213j met 2 X 1 TB
DS224+ met 2 x 12TB in RAID1

Offline leoncornelissen

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 11
  • Berichten: 116
    • CornelissenSolutions
Re: Cloud station synchroniseert niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 11 november 2014, 16:13:33 »
Dat laatste heb ik hier ook, Via laptop ed werkt cloudstation wel goed maar op mijn telefoon geeft hij aan "Bezig met verbinden" als ik dan erop klik dan komt er wel verbinding maar als ik niets doe maakt hij ook geen verbinding.

Opnieuw configureren haalt hierin weinig uit.
DS110J   DS211J   [backup]
DS213    DS213+  [data]

Offline GerardS

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 25
  • -Ontvangen: 5
  • Berichten: 183
Re: Cloud station synchroniseert niet meer
« Reactie #4 Gepost op: 23 augustus 2015, 11:52:15 »
Ook bij mij synchroniseert Cloudstation sinds vanmorgen niet meer. Ik heb de laatste DSM-update er een paar dagen geleden opgezet. Daarna werkte hij nog wel. Maar sinds vanmorgen niet meer. Heel vervelend, want ik heb mijn outlook.pst erop staan. Zo kan ik vanaf mijn beide PC's het zelfde bestand gebruiken (niet tegelijk) en was ik altijd "bij", ongeacht welke PC ik gebruikte.
Gerard
  • Mijn Synology: DS716+II
  • HDD's: 2 x ST4000VN000
  • Extra's: Foscam FI9821W V2

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2668
  • Berichten: 16.549
Re: Cloud station synchroniseert niet meer
« Reactie #5 Gepost op: 23 augustus 2015, 13:33:22 »
Je kunt ook IMAP gebruiken. Dan kun je er ook vanaf elke cliënt bij; maar dan wel gelijktijdig.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Archie

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 2
Re: Cloud station synchroniseert niet meer
« Reactie #6 Gepost op: 23 augustus 2015, 14:29:44 »
Momenteel gebruik ik DSM 5.2-5592 Update 3 (laatste versie op dit moment) en Cloud Station versie 3.2-3482 (zowel op nas als op pc). De synchronisatie verloopt weer helemaal zoals het zou moeten. Dus mensen met problemen kan ik enkel aanraden om te updaten naar de laatste versies, zowel op hun NAS als op hun pc / laptop.
  • Mijn Synology: DS213

Offline GerardS

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 25
  • -Ontvangen: 5
  • Berichten: 183
Re: Cloud station synchroniseert niet meer
« Reactie #7 Gepost op: 27 augustus 2015, 17:27:51 »
Beste mensen,
Bedankt voor jullie adviezen.
Inmiddels ben ik er achter, dat het waarschijnlijk een Outlook-probleem is. De synchronisatie van de bestanden lukt wel.
Ik heb het outlook pst-bestand ook in de cloud staan, zodat ik dat vanaf mijn beide pc's kon openen. maar op één PC lukt het niet meer.
Misschien, omdat ik op de ander Windows10 heb geïnstalleerd? Het lijkt me niet waarschijnlijk.
Maar het is dus geen Synology-Cloud probleem.
Gerard
  • Mijn Synology: DS716+II
  • HDD's: 2 x ST4000VN000
  • Extra's: Foscam FI9821W V2

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2668
  • Berichten: 16.549
Re: Cloud station synchroniseert niet meer
« Reactie #8 Gepost op: 27 augustus 2015, 17:53:21 »
maar op één PC lukt het niet meer.
Misschien, omdat ik op de ander Windows10 heb geïnstalleerd? Het lijkt me niet waarschijnlijk.

Integendeel. De synology documentatie geeft zelfs aan dat verschillende versies van de mailsoftware problemen gaat geven.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline GerardS

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 25
  • -Ontvangen: 5
  • Berichten: 183
Re: Cloud station synchroniseert niet meer
« Reactie #9 Gepost op: 28 augustus 2015, 09:54:12 »
Bedankt, Briolet. Dat is dus het probleem.
Ik had inderdaad op mijn Windows8 PC de 32bit versie van office geïnstalleerd. Na overgang op W10 heb ik alles er weer opnieuw opgezet en van Office de 64 bit versie. Nu ik weet waar het aan ligt kan ik het oplossen.
Ik wacht nog even, want ik zit er over te denken mijn 8 jaar oude windows7 PC te vervangen door een nieuwere met W10 erop. Maar dan één, waarop in de fabriek W10 is gezet. Nu zie je nog veel PC's, die voor jou in de winkel geüpgraded worden naar W10.
Nogmaals dank,
Gerard
  • Mijn Synology: DS716+II
  • HDD's: 2 x ST4000VN000
  • Extra's: Foscam FI9821W V2

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2668
  • Berichten: 16.549
Re: Cloud station synchroniseert niet meer
« Reactie #10 Gepost op: 28 augustus 2015, 10:02:06 »
Toch zou ik eens in de documentatie van MailServer duiken. In jouw geval niet om mail te ontvangen/versturen, maar gewoon voor mailopslag op de nas.

Vanaf al je cliënten kun je daar dan via IMAP bij. Verder kun je in de meeste mailcliënten ook instellen om lokale kopieën van de mail te bewaren.

Zelf doe ik het ook zo en heb mijn mail dan maximaal gebackuppped omdat er een versie op de nas staat, op al mijn 3 cliënten en op 3 onafhankelijke backupschijven (anders dan de nas)
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac


 

Email Back-up cloud mail

Gestart door koolenboerBoard Mail Server

Reacties: 0
Gelezen: 1408
Laatste bericht 31 juli 2016, 06:58:10
door koolenboer
DSM 4.3 en Symform Cloud Backup

Gestart door hansiedownBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 3
Gelezen: 2294
Laatste bericht 18 september 2013, 19:42:02
door hansiedown
Hybrid cloud oplossing

Gestart door MySynologyBoard Cloud Sync

Reacties: 5
Gelezen: 3772
Laatste bericht 04 maart 2015, 20:08:01
door rjong5
google cloud printer

Gestart door supermarcieBoard Externe harddisks en Printers

Reacties: 1
Gelezen: 2806
Laatste bericht 16 september 2012, 20:11:29
door Olger
Cloud Sync connecteren met andere NAS via WebDAV

Gestart door SylvesterBoard Cloud Sync

Reacties: 16
Gelezen: 6697
Laatste bericht 10 december 2017, 21:37:31
door Sylvester