Auteur Topic: Cloud station sync functie niet net als dropbox  (gelezen 4359 keer)

Offline shardphoenix

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 32
Cloud station sync functie niet net als dropbox
« Gepost op: 08 september 2012, 21:36:24 »
Ik ben al een tijdje aan het stoeien met cloudstation om het voor zakelijke bestanden te gebruiken.

Ik heb Dropbox voor al mijn privé dingen.
Op D: een dropbox folder waar alles in staat.
Ik kan hier lekker lokaal mee werken als ik geen internet heb en zodra dat wel is wordt alles gesynct. Dus als ik bv bestand abc.doc verwijder terwijl ik offline werk dan wordt het bestand ook verwijderd in the cloud. Het is dus als het ware een 2-way sync.

Als ik echter met cloud station offline werk, dus ik verwijder een bestand dan komt dat bestand vrolijk weer terug als ik de volgende keer weer connect. Euh ja daar heb ik dus niets aan. Dan kan ik net zo goed een webdav share aanmaken en daar direct op editen. Maar ja dat gaat niet want ik heb niet altijd internetconnectie. Fijne aan Dropbox en dat dacht ik dus ook van cloudstation is dat bestanden lokaal staan...maar goed als cloudstation er iedere keer zo'n zooitje van maakt is het gewoon slecht.

Dit gebeurd bij het verwijderen van mappen. Bij het hernoemen van bestanden zet hij bij de volgende syncronisatie vanaf de nas vrolijk het oude bestand met oude naam op mijn pc. Waardeloze sync op deze manier.

Dropbox is hier zoveel beter in of die ik iets heel erg fouts?

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2667
  • Berichten: 16.537
Re: Cloud station sync functie niet net als dropbox
« Reactie #1 Gepost op: 09 september 2012, 10:20:59 »
Ik kan dit probleem niet reproduceren met een mac (snow leopard) en een tablet (Android 2.2)

Ik zet zowel op de PC als op het tablet een file in de cloud folder. Binnen een paar seconden staan beide files in beide folders.
Vervolgens schakel ik de draadloze verbinding op het tablet uit en delete dan beide files. Als ik vervolgens de verbinding herstel, komen de files niet terug en verdwijnen ze direct op de PC.

Ook als ik off-line een file hernoem, worden ze ook op de pc hernoemd op het moment dat ik de verbinding weer herstel. Hernoemen wordt door de cloud overigens gezien als deleten van de een en toevoegen van de nieuwe file, dus die hele file wordt dan nog eens verstuurd.

In mijn setup werkt de sync dus zoals het zou moeten, in 2 richtingen. Als je inlogt op de DSM en daar de cloud station opent, kun je nog steeds bij de gedelete files, dus je hebt nog steeds een backup voor het geval je per ongeluk een file delete (en hij van al je computers verdwijnt).

Ik heb geen idee of je bij drop box ook een backup houd? Ik gebruik al jaren een box account om files te publiceren, maar heb nog nooit gebruik gemaakt van hun, nieuw toegevoegde, dropbox optie.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac


 

Email Back-up cloud mail

Gestart door koolenboerBoard Mail Server

Reacties: 0
Gelezen: 1404
Laatste bericht 31 juli 2016, 06:58:10
door koolenboer
Hybrid cloud oplossing

Gestart door MySynologyBoard Cloud Sync

Reacties: 5
Gelezen: 3765
Laatste bericht 04 maart 2015, 20:08:01
door rjong5
Zakelijke Cloud dienst KPN per 1 december weg

Gestart door Handige HarryBoard Overige software

Reacties: 4
Gelezen: 1892
Laatste bericht 25 september 2015, 14:42:50
door Birdy
DS cloud en synology drive client

Gestart door DrLivingstonedBoard Android Apps

Reacties: 3
Gelezen: 1042
Laatste bericht 24 september 2021, 18:06:00
door Briolet
delen met ds cloud

Gestart door deregtBoard Cloud Station & Drive

Reacties: 10
Gelezen: 4825
Laatste bericht 26 maart 2014, 07:13:31
door deregt