Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: nos.nl op 19 december 2014, 09:59:33

Titel: Cloud Station geeft groen vinkje maar sync niet
Bericht door: nos.nl op 19 december 2014, 09:59:33
Hallo allemaal,

Bij mijn ouders op de desktop heb ik al 2 jaar met veel plezier Cloudstation geïnstalleerd. De "mijn documenten" en "mijn foto`s" worden netjes naar de nas gesynchroniseerd waarna ze met rsync naar mijn nas gestuurd worden. Alles OK omdat alle bestanden vinkjes hebben (op de pc van mijn ouders) alles moet dan wel goed werken ... MAAR ik miste ineens bestanden in de backup.. na controle bleken ze niet gesynchroniseerd te zijn naar de NAS.

ik heb de volgende configuratie:
Synology DS213J
DSM 5.1-5021
Cloudstation 3.1-3320
versies bewaren = 0
schijfruimte vrij = 80%

windows 7 SP1 (standaard configuratie)
Coudtstation 3.1-3320

zie afbeelding van pc (zie 74 items en groene vinkjes)

(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fveldhoven.diskstation.me%2FHyperlink_pic%2Fmap_pc.png&hash=37fe9cd74c49e59c0408bca161fa02f84debe508)

zie afbeelding van NAS (22 items)

(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fveldhoven.diskstation.me%2FHyperlink_pic%2Fmap_nas.png&hash=a5a01785e4abaf7c2f3e7c37ed735331a00d0380)

Ik ga nu kijken hoe dit op te lossen !!!

Hebben jullie dezelfde ervaringen en hoe deze opgelost?

alvast bedankt voor jullie reacties.

11:37

backup gemaakt coudstation van pc verwijderd (inc map in profiiel)
binnen DSM rechten van gebruikers af gehaald (database op NAS zal verwijderd worden
herstart NAS
herstart PC
gebruiker weer rechten gegeven binnen cloud station (DSM)
software geinstalleerd

nu is hij bijna een uur aan verwerken maar ik die geen verbetering..

heeft iemand een advies ?? ander product (own cloud) ofzo


12:25
ik heb zojuist bittorrent sync geinstalleerd.... kijken of dit pakket beter werkt en wel betrouwbaar is.

Titel: Re: Cloud Station geeft groen vinkje maar sync niet
Bericht door: Robbedoes op 21 december 2014, 13:14:25
Ik heb wel ervaren dat als CloudStation geheel geen verbinding kan maken de vinkjes groen blijven ondanks ze niet synchroon zijn.

Kijk ook even waar hij mee bezig is, wellicht blijft hij op een bestand hangen (vaak read-only).
Titel: Re: Cloud Station geeft groen vinkje maar sync niet
Bericht door: Nelesss op 21 december 2014, 18:23:02
Is dit toevallig ontstaan sinds de laatste update? Indien de NAS in hetzelfde netwerk aanwezig is als de computer van je ouders probeer is het lokale ip adres i.p.v. een DDNS adres.
Titel: Re: Cloud Station geeft groen vinkje maar sync niet
Bericht door: nos.nl op 22 december 2014, 08:42:31
Hey bedankt voor jullie reacties !!

lokaal adres en DDNS zijn beide al getest.. (herinstallatie software)
zonder succes

Volgend mij zijn mijn ouders tegen de max mogelijkheden van cloudstation aangelopen (meer dan 44000 files)

cloud station bleef dagen lang alleen maar sync en sync en sync zeggen.. en tussendoor gaf hij aan dat hij klaar was. (zonder wijzigingen aan de bestanden en er was geen read only conflict !!)

bittorrent sync werkt perfect en zal deze komende tijd in de gaten houden.
Titel: Re: Cloud Station geeft groen vinkje maar sync niet
Bericht door: PaulKater op 08 maart 2015, 08:45:15
Ik loop de laatste tijd tegen hetzelfde probleem aan. Sync zegt OK te zijn maar is het niet, en dit alleen op de windows-versie van DSCloud. De Linux-versie doet het tot nu toe prima, wat ik erg bijzonder vind. (Ook fijn want ik draai hoofdzakelijk onder linux maar mijn enige windows-dingetje moet het ook doen.)

Heb je bittorrent sync naar de Synology lopen om te synchroniseren? Zou je me kunnen uitleggen hoe je dat gedaan hebt?

[edit] Ik ontdekte hier de limiet van 44000 bestanden vermeldt. Dat was hier dus ook het probleem. De Linux DSCloud moppert daar niet over, het is de Windows-versie die daar dus last van heeft. Ik kon hierdoor in elk geval mijn probleem oplossen - een aantal bestanden op een andere (Linux) manier synchroniseren.
Blij dat ik weet waar het aan ligt!
Titel: Re: Cloud Station geeft groen vinkje maar sync niet
Bericht door: nos.nl op 09 maart 2015, 08:32:24
Hey Paul,

Heb je in de Windows Client de melding gevonden dat hij zijn max bereikt heeft?

Bittorrent sync werkt nog steeds perfect..
Gewoon client installeren op pc en NAS
Daarna op de client een "share" aanmaken die een link genereert.
Deze link kunt je dat invoeren in de client van de nas.

succes
pleun
Titel: Re: Cloud Station geeft groen vinkje maar sync niet
Bericht door: PaulKater op 09 maart 2015, 11:49:52
hallo Pleun,  ik kreeg geeneens een melding. Het  stopte gewoon met syncen.  Zal eens naar bitsync kijken want ik vermoed dat een kennis hier ook binnenkort tegenaan gaat lopen.
Thanks!
Titel: Re: Cloud Station geeft groen vinkje maar sync niet
Bericht door: PaulKater op 09 maart 2015, 20:43:34
Ik zie dat ik helemaal over moet naar BTSync. Een testset op de NAS gekoppeld aan mijn Android tablet werkt gewoon zomaar helemaal uitstekend.
 :lol:
Titel: Re: Cloud Station geeft groen vinkje maar sync niet
Bericht door: nos.nl op 10 maart 2015, 14:20:22
succes ...

het zal je bevallen  :lol:
Titel: Re: Cloud Station geeft groen vinkje maar sync niet
Bericht door: PaulKater op 10 maart 2015, 19:47:23
Ik hoop het. Op mijn Android telefoon werd Sync versie 2.0 geïnstalleerd (gisteren op de Nexus nog 1.4) en die kreeg ik niet aan de gang met de Sync op de NAS. Die naar 2.0 geüpgrade en toen werkte ook de tablet niet meer. Die ook naar 2.0 en nu werkt niets meer. Als ik op eender welk apparaat nu naar een bestaand device wil linken krijg ik 'unknown error 205' te zien en kom ik terug op "link to device running 2.0"  of "new identity" aanmaken.

Gevonden hoe je daar devices moet linken. Heel anders dan in 1.4. Het lijkt te werken nu. :-)
Titel: Re: Cloud Station geeft groen vinkje maar sync niet
Bericht door: jazzy.nl op 13 maart 2015, 15:14:10
Had hier het zelfde probleem, rechten in de mappen waren niet goed insgesteld na update (uiteraard weer eens een update met problemen)
Titel: Re: Cloud Station geeft groen vinkje maar sync niet
Bericht door: Birdy op 13 maart 2015, 15:32:31
Dat was een CS Beta upgrade ! Dus niet hetzelfde probleem als TS !
Titel: Re: Cloud Station geeft groen vinkje maar sync niet
Bericht door: nos.nl op 13 maart 2015, 15:40:07
Jongens...

zelfs na herinstallatie van de server/client software was het probleem bij mij niet verholpen.
Na onderzoek bleek de windows client gewoon te stoppen wanneer de "max" bereikt was.

Vind het jammer dat dit gebeurde zonder melding.....

Ben nu overgestapt naar BTsync wat een goed degelijk alternatief is. (werkt perfect)
Mijn vertrouwen in de windows cloud station client is gewoon weg..



Titel: Re: Cloud Station geeft groen vinkje maar sync niet
Bericht door: PaulKater op 13 maart 2015, 17:34:44
Ik snap het helemaal, @nos.nl

Hier draait BTSync intussen ook keurig. Het is even doorkrijgen hoe het werkt maar ik ga cloudstation uitzetten en deïnstalleren. BTSync werkt ook nog eens een stuk sneller.
Goed weekend.
Titel: Re: Cloud Station geeft groen vinkje maar sync niet
Bericht door: PaulKater op 21 maart 2015, 13:25:59
Nog steeds helemaal tevreden over BTSync. Wat ik niet kan vinden is een precies verschil tussen 'free' en 'pro'. Mijn installatie met 'pro' features heeft nog 20 dagen (bizar dat ze geen optie geven om dat gewoon over te slaan).
Heeft iemand een idee wat er mogelijk allemaal niet meer werkt als het terugvalt naar 'free'? Ik zag op http://help.getsync.com/customer/portal/articles/1901266-sync-free-vs-sync-pro dat b.v. 'sync all' een Pro feature is - en dat vind ik nou net heel handig (zelfs nodig).
Titel: Re: Cloud Station geeft groen vinkje maar sync niet
Bericht door: Ben(V) op 21 maart 2015, 14:18:03
Volgens mij gaat pas vanaf versie 2.0 dit verschil optreden.
Voor de huidige(pre 2.0) versie was er geen pro variant.

Als ik dat zo lees is dit het einde van het gebruik van BTSync free, want die is wat mij betreft te kreupel.
Voorlopig dus niet updaten van versie 2.0 en ik ga eens kijken naar Syncthing, is opensource en ook als package voor synology beschikbaar.
Titel: Re: Cloud Station geeft groen vinkje maar sync niet
Bericht door: PaulKater op 21 maart 2015, 14:22:12
Dank je voor dit antwoord Ben. Ik heb 2.0 draaien vanwege de Android app (1.4 niet meer te vinden).
Ik zal dus ook eens naar Syncthing kijken.
Titel: Re: Cloud Station geeft groen vinkje maar sync niet
Bericht door: Ben(V) op 21 maart 2015, 14:35:37
Als je een 1.4 versie voor android zoekt kun je die hier downloaden.
http://www.apkhere.com/app/com.bittorrent.sync
Titel: Re: Cloud Station geeft groen vinkje maar sync niet
Bericht door: PaulKater op 21 maart 2015, 14:44:44
Heel vriendelijk van je. Alles draait hier echter al op 2.0.x intussen (NAS, 2 x Linux, 1 windowz-apparaat en 2 Androids).

Edit - Het was even zoeken maar volgens mij heb ik een complete 1.4 set bij elkaar. :)
Titel: Re: Cloud Station geeft groen vinkje maar sync niet
Bericht door: RenP op 30 april 2015, 21:32:33
Net nieuwe DS 214 + met CS geinstalleerd .Bestands synchronisatie aan de praat gekregen, complete back up van externe schijf gemaakt, alles lijkt te werken. Tot mijn verbazing worden itt wat beloofd wijzigingen in bestanden niet gesycnhroniseerd. Dit terwijl groen vinkje nog steeds wordt aangegeven. Fantastisch dat na één keer synchroniseren zaak al niet meer werkt, dacht met Synology een kwaliteitsmerk gekocht te hebben.
Titel: Re: Cloud Station geeft groen vinkje maar sync niet
Bericht door: PaulKater op 13 mei 2015, 20:27:46
Het bijzondere nieuws van mijn kant: na omzwervingen met BTSync and Syncthing (allemaal leuk maar niet betrouwbaar genoeg) ben ik terug bij CloudStation. Sinds ik dat allemaal opnieuw heb opgezet is alles 100% betrouwbaar gebleken. Ook de windowsvariant wat voor mij het grootste probleem was.
Mogelijk dat het aan nieuwere versies van de software ligt, geen idee, maar alles is nu piekfijn in orde. Ik heb trouwens ergens gelezen dat CloudStation tot 100.000 mappen moet kunnen syncen, dus niet een max van 40.000 bestanden wat eerder in dit topic werd gemeld.