Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: smeerkees op 27 juni 2016, 11:39:37
-
Hallo forumleden,
Graag jullie hulp bij het volgende.
Ik gebruik Cloud Station Drive om een auto backup te maken van een aantal folders. Dit werkte goed tot een paar dagen geleden. Nu verschijnt de volgende foutmeldin: 'An unknown issue occurred, please restart Cloud Station Drive'. Deze heb ik meerdere malen opnieuw opgestart echter blijft de melding terugkomen. Ook heb ik de DS214 opnieuw opgestart maar zonder resultaat.
Aangezien de foutmelding geen specifieke verwijzing bevat loop is vast in de zoektocht naar een oplossing voor dit probleem. Heeft iemand hier een idee hoe dit op te lossen?
Ook nadat ik Cloud Station Drive opnieuw heb geinstalleerd blijft het probleem zich voordoen.
-
Dit zelfde probleem heb ik ook! :o
Het blijkt dat de Pc dan 'off-line' geschakeld is. Na de service gestopt en opnieuw gestart te hebben werkte deze enkele minuten normaal, maar werd weer 'off- line' gezet.
Volgens mij is dit gekomen na de laatste update.
Wie weet raad?
-
@JanGoo @smeerkees
Ik weet niet na welke update (DSM/Cloud Station/Cloud Drive) maar, ik zou in ieder geval even een Ticket inleggen.
Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://account.synology.com/support/register.php?lang=nld
Of via DSM (alleen versie 5 en hoger): Hoofdmenu > Support Center > Contact Support.
-
Ik heb dit probleem ook bij een klant.
Welke versie van Cloud Station server hebben jullie op de DS staan?
En welke versie op de PC/Laptop?
Bij mij is de Cloud Station versie 4.1.0-4222 Deze versie is nu niet meer downloaden :(
Op de werkplek vraag ik nog na.
Het lijkt er op dat versie door problemen is terug getrokken.
Op mijn eigen systeem had ik deze versie ook staan (zonder problemen), heb geprobeerd om te downgraden. Dit kan niet met behoud van de database en instellingen. Heb een volledige sync gedaan.
Probeer nog wat meer informatie te verzamelen en een call aan te maken.
-
Heb ik gisteren gedaan en het loopt.
Hebben alle log's opgevraagd en wacht nu op antwoord.
Ben helaas enkele dagen niet bereikbaar.
Gr.,
Jan.
-
Ik heb ook dezelfde foutmelding direct na de update naar 4.1-4222.
Dit gebeurd als bestanden die in de sync map zitten bezet gehouden wordt door applicaties die dan open staan.
Voorheen nooit last van gehad, de sync op die bestanden werd gewoon on Hold gezet en gingen verder als de applicatie de bestanden vrijgegeven had.
Cloudstation drive crasht niet, maar doet verder ook niets meer.
Je moet hem dan afsluiten en opnieuw starten.
Is dus niet bruikbaar zo.
Update: Ik heb ook een ticket gemaakt met mijn bevindingen.
Hoe meer, des te sneller wordt het verholpen.
-
Hier hetzelfde probleem;
sinds enkele dagen wordt er weinig of niets meer gesynchroniseerd
-
Ook een Ticket inleggen dan. ;)
-
heb ik intussen gedaan..
-
Mijn klant kreeg dezelfde foutmelding.
Ik heb de verbinding in Cloud Station Drive aangepast naar het IP en niet naar de Quick-Connect ID.
Dit heeft het probleem verholpen.
-
Vanmiddag kreeg ik bericht van Synology aan de hand van mijn melding.
Het probleem was hen bekend en ze werken aan een fix.
Ik kreeg het advies om Cloudstation Drive te deinstalleren en een nieuwe 4.1-4222 te installeren die ik via een link kreeg.
Dat heeft inderdaad geholpen.
Wel moet je je sync jobs weer geheel van voren af aan instellen en gaat hij alle bestanden weer langs.
Dat gaat gelukkig wel snel (SSD).
-
een nieuwe 4.1-4222 te installeren die ik via een link kreeg.
Via een link ? Klinkt speciaal maar, deze staat gewoon in Download Center. ;)
-
Ik heb ook dezelfde link gekregen (FTP) er lijkt wel een verschil in grote te zijn tussen de bestanden. Waarom ze deze geen andere build-nummer hebben gegeven is me een raadsel.
-
Gevonden op FTP-Site (http://ftp://ftp.synology.com/on-line/Cloud%20Station%20Client/):
[attachimg=1]
.exe uitgepakt en inderdaad, de versie is hetzelfde gebleven echter en file stamps zijn van 30 Jun 2016 9:19.
Vreemd.....maar goed, dus nog niet officieel released (kennelijk).
-
Er is een nieuwe versie uit: 4.1.0-4224
-
Ik heb inmiddels de nieuwe versie Synology Cloud Station Drive-4.1-4224 gedownload en geinstalleerd vanaf de synology website.
https://www.synology.com/en-global/support/download/
Hiermee lijken de problemen (voor mij) te zijn opgelost.