Auteur Topic: Cloud station connect niet  (gelezen 9018 keer)

Offline syn

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 2
Cloud station connect niet
« Gepost op: 13 maart 2012, 23:22:46 »
Goedenavond / morgen allen,

Ik heb het volgende probleem, mijn cloud station software geeft aan;
- Ongeldig ezCloud-ID (bij invoeren van ezcloud-id wat ik uit de Quickconnectpanel in de nas krijg)
- bij connecten via <naam>.synology.me, met als gebr. naam mijn mailadres waarmee ik ook inlog op de MyDS site van synology (en waar ik de goed connecte nas zie staan!) + bijbehorende password uiteraard...  :D verteld de cloud-station software dat de "verbinding is mislukt. Controleer uw netwerkinstellingen en probeer het opnieuw".

Vage is nu dat;
- de in de help aangegeven poorten keurig verwijzen / forwarden naar de nas (dit werkt ook, kan via inet gewoon via een 7000 poort inloggen op de web-interface bijvoorbeeld)

Ik worstel bijvoorbeeld met de firewall in de nas, heb nu alles uit staan (mijn router heeft ingebouwde firewall  :wink: maar die is dus, zoals ik aangaf, zo afgericht dat porten keurig door routeren naar de nas.

Verder heb ik alle zaken dus werkend, vanaf photostation t/m ftp, web e.d.

Op mijn pc heb ik de service van de cloudstation software gestart/gestopt.. op mijn werk (ander (ip) adres/pc heb ik hetzelfde euvel... lijkt dus niet aan pc kant te zitten.

Synology.com (myds center) heeft de nas goed geregistreerd, wat op de site en in de nas ook bevestigd wordt....

Wat zie ik over het hoofd??  :?  :?:

Alvast dank,
SYN

Offline syn

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 2
Re: Cloud station connect niet
« Reactie #1 Gepost op: 13 maart 2012, 23:26:47 »
Ohja, als ik probeer te connecten met een account wat in de nas staat als gebruiker, werkt het ook niet... weer melding "verbinding is mislukt"

Offline edegroot

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 10
Re: Cloud station connect niet
« Reactie #2 Gepost op: 14 maart 2012, 21:34:13 »
Ik heb hetzelfde probleem. Alles staat ingesteld, maar krijg geen contact.
Ik hou me warm aanbevolen voor suggesties.

Gr, Eric

Offline MartinZet69

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 23
Re: Cloud station connect niet
« Reactie #3 Gepost op: 05 april 2012, 12:01:29 »
Ook bij mij staan de settings goed en is er verbinding met MyDS en een ezCloud verbinding.
Als ik het probeer met het ezCloud-id komt de melding ongeldig ezCloud-id, of wanneer ik gebruik maak van het adres komt de melding dat de verbinding mislukt is.

Klaarblijkelijk is er dus wel degelijk een verbinding omdat hij het ezCloud-id wel lijkt te verifieren (wat helaas om onduidelijke redenen ook faalt).

Offline MartinZet69

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 23
Re: Cloud station connect niet
« Reactie #4 Gepost op: 12 april 2012, 14:15:33 »
Ik ben er inmiddels achter wat er misging, hopelijk scheelt het andere mensen die ook op het verkeerde been werden gezet bij de Cloud Station aanmeldingsdialoog puzzel tijd:

- Poort 6690 moet open staan (kan volgens mij niet worden aangepast) voor Cloud Station
- Je logt in Cloud Station in met ezCloud-ID, NAS gebruikersnaam en wachtwoord en dus NIET met ezCloud-ID, ezcloud mailadres, ezcloud wachtwoord.

Vergeet voor de NAS gebruiker niet de permissies in te stellen in de Cloud Station settings anders krijg nog steeds inlogfouten.

Offline anielk

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 1
Re: Cloud station connect niet
« Reactie #5 Gepost op: 25 april 2012, 12:33:06 »
goed man, het werkt bij mij.
dank je wel!

Offline MartinZet69

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 23
Re: Cloud station connect niet
« Reactie #6 Gepost op: 25 april 2012, 15:41:25 »
Graag gedaan. Als je even op het verkeerde spoor zit, kan er soms helaas veel tijd in zitten...

Offline justchill

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 3
Re: Cloud station connect niet
« Reactie #7 Gepost op: 10 april 2014, 20:26:26 »
bump, ik krijg ook steeds ongeldige QuickConnect ID... maar ik weet aan geen kanten wat er mis is pff

Heeft iemand nog tips?
  • Mijn Synology: DS214

Offline peternas

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 39
  • -Ontvangen: 3
  • Berichten: 160
Re: Cloud station connect niet
« Reactie #8 Gepost op: 08 mei 2014, 20:39:50 »
Misschien is het dit
Je logt in Cloud Station in met Cloud-ID,
NAS gebruikersnaam en wachtwoord en dus NIET met Cloud-ID,
cloud mailadres, cloud wachtwoord.
  • Mijn Synology: DS 220+
  • HDD's: 2x

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2668
  • Berichten: 16.550
Re: Cloud station connect niet
« Reactie #9 Gepost op: 08 mei 2014, 21:58:10 »
Op je PC moet je nooit Quick Connect gebruiken. Gewoon het interne IP adres van je nas invullen. Dat is het meest betrouwbare en levert een snellere verbinding op. Zelfs inloggen met je ddns naam ging trager merkte ik, omdat bij mij dan het verkeer toch nog via de router lijkt te lopen i.p.v. direct naar de nas.

Dus bij een vaste PC die binnen je netwerk blijft, gewoon met het LAN IP werken.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline peternas

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 39
  • -Ontvangen: 3
  • Berichten: 160
Re: Cloud station connect niet
« Reactie #10 Gepost op: 08 mei 2014, 22:34:30 »
briolet

Hoe krijg je cloudstation geinstalleerd zonder Quickconnet....?
  • Mijn Synology: DS 220+
  • HDD's: 2x

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2668
  • Berichten: 16.550
Re: Cloud station connect niet
« Reactie #11 Gepost op: 08 mei 2014, 22:44:51 »
Hoe die je het mét Quick Connect? Ik heb Quick Connect zelfs nog nooit aan gehad.

Ik weet niet anders dat je de vraag QC òf serveradres krijgt en dan kies je voor serveradres en vult url of IP in.

Als ik nu mijn gegevens wil aanpassen zie ik



De velden zijn resp.: PC-naam, IP, Account, wachtwoord

En i.p.v. het interne IP heb ik op mijn mobiele apparaten  "<naam>.synology.me" ingevuld.

Ik zie nu niet eens de optie om over te stappen naar een QC verbinding. Volgens mij is dat switchen tussen CQ en IP adres alleen mogelijk als je eerst geheel ontkoppeld.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline peternas

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 39
  • -Ontvangen: 3
  • Berichten: 160
Re: Cloud station connect niet
« Reactie #12 Gepost op: 10 mei 2014, 20:38:15 »
briolet

Hoe ben je aan dat IP adres van de cloud gekomen....?

Als je de wizard volgt kom je Domeinnaam en QuickConnect tegen.
  • Mijn Synology: DS 220+
  • HDD's: 2x

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2668
  • Berichten: 16.550
Re: Cloud station connect niet
« Reactie #13 Gepost op: 11 mei 2014, 01:21:02 »
Als je de wizard volgt kom je Domeinnaam en QuickConnect tegen.

In dat veld kun je ook gewoon een IP adres invullen. Zou ook slecht zijn als het niet rechtstreeks kon omdat de nas uiteindelijk alles naar een IP moet omwerken.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac


 

Cloud Sync connecteren met andere NAS via WebDAV

Gestart door SylvesterBoard Cloud Sync

Reacties: 16
Gelezen: 6697
Laatste bericht 10 december 2017, 21:37:31
door Sylvester
Email Back-up cloud mail

Gestart door koolenboerBoard Mail Server

Reacties: 0
Gelezen: 1408
Laatste bericht 31 juli 2016, 06:58:10
door koolenboer
Hybrid cloud oplossing

Gestart door MySynologyBoard Cloud Sync

Reacties: 5
Gelezen: 3772
Laatste bericht 04 maart 2015, 20:08:01
door rjong5
Zakelijke Cloud dienst KPN per 1 december weg

Gestart door Handige HarryBoard Overige software

Reacties: 4
Gelezen: 1895
Laatste bericht 25 september 2015, 14:42:50
door Birdy
Cloud/Drive sync zeer traag

Gestart door StefonlineBoard Cloud Station & Drive

Reacties: 5
Gelezen: 1897
Laatste bericht 20 november 2018, 18:48:23
door Briolet