Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Cloud Station & Drive => Topic gestart door: BasB op 31 mei 2017, 22:45:59

Titel: Cloud Station Client synchroniseert niet meer na eerste synchronisatie
Bericht door: BasB op 31 mei 2017, 22:45:59
Ben ik nou echt de enige die hier last van heeft?

Na het installeren van de allerlaatste updates begonnen met de synchronisatie van een iMac en Macbook Pro (na elkaar met Cloud Station Client) in combinatie met de Cloud Station Server op de NAS. Al duurt het de eerste keer enorm lang, het werkt perfect. Je maakt een map aan op de iMac, plaatst een bestand er in en realtime staat deze op de NAS en ook gesynchroniseerd op de MacBook.  Dit was precies wat ik zocht. TOP!!

Maar, als alle vinkjes op groen staan en je een dag later een wijziging aanbrengt, dan wordt het pictogram meteen blauw en geeft het aan dat het aan het synchroniseren is, toont het nieuwe bestand en vermeld: 'Wordt voorbereid'
Nou, dit staat er nu al heel lang en ook op de Macbook zie ik geen gesynchroniseerde bestanden meer. Dus even een test vanaf de Macbook of deze wel synct met de rest. Dus even een word document aangemaakt in de hoofdmap. Hetzelfde verhaal. Bestanden worden niet gesynchroniseerd met de server, beide machines staat in dezelfde modus: Wordt voorbereid.

Dan is er nog een andere variant om te testen, ik maak een nieuwe map aan op de NAS server zelf. Maar ook die wordt niet getoond op de clients. Dus wordt er enorm wanhopig van. Ik heb al meerdere keren de link naar de map verbroken en opnieuw aangemaakt. Opnieuw installeren van de software op client en- of server. Herstarten server en clients.... het maakt niks uit.

De server geeft aan dat alles 'gezond' is en de server up to date is.
Ondertussen zijn er nieuwe updates uitgekomen, dus meteen geïnstalleerd, maar het probleem blijft bestaan.

Ik weet het nu echt niet meer, ben nu 2 weken verder en van alles geprobeerd.
Weet er iemand nog raad, eventueel andere instellingen of is het een bekend probleem?
(ik vind wel dezelfde meldingen, maar dat zijn voornamelijk berichten uit 2014 en niet relevant meer)

Wie kan mij helpen? Wie ondervind hetzelfde probleem?
Alvast bedankt voor je reactie.
Titel: Re: Cloud Station Client synchroniseert niet meer na eerste synchronisatie
Bericht door: Discover68 op 09 september 2018, 22:45:49
Ja, ik heb hetzelfde probleem
Titel: Re: Cloud Station Client synchroniseert niet meer na eerste synchronisatie
Bericht door: Tazmanian op 10 september 2018, 10:16:50
Kan je eens kijken of het bestand waar het oorspronkelijk op vast loopt niet als 'alleen-lezen' staat gemarkeerd?

Heb dit vroeger ook op paar bestanden gehad en hierdoor wou het verdere syncen niet meer gaan.
Titel: Re: Cloud Station Client synchroniseert niet meer na eerste synchronisatie
Bericht door: Briolet op 10 september 2018, 10:26:51
Toevallig gisteren nog getest met een read-only file. Als je de cursor boven het bovenste deel van het venster houdt, krijg je een halve seconde een popup met de exacte reden van het probleem.

In mijn ogen is die korte tijd een bug, want het is niet lang genoeg om alle tekst te lezen. Na tig keer met de cursor eroverheen, kon ik het ontcijferen.
Titel: Re: Cloud Station Client synchroniseert niet meer na eerste synchronisatie
Bericht door: Briolet op 10 september 2018, 10:42:09
En als je een beetje thuis bent in log files, kun je ook in het log kijken. Daar vind je iets in de trant van:

18-09-09T12:11:10 (  747:78560) [INFO] download-remote-handler.cpp(140): user is local admin group member, pass permission check
18-09-09T12:11:10 (  747:78560) [ERROR] download-remote-handler.cpp(281): Worker (2603): Unable to handle locked/no permission file '/Users/briolet/CloudStation/TestFileReadOnly.rtf'.
18-09-09T12:11:10 (  747:78560) [INFO] error-handler.cpp(77): Worker (2603): Handle error: file locked or no permission.
18-09-09T12:11:10 (  747:78560) [INFO] event-manager.cpp(340): RedoEvent: Event<FileAddEvent>[1]{source: server, type: file, file_id: '442731645336821760', parent_id: '402169175654535168', path: '/TestFileReadOnly.rtf', sync_id: 46118, max_id: 46118, file_size: 464, file_hash: e59e59d1d385a3143d493bedac30b4a1, ea_size: 580, ea_hash: 8ad54120e8f4434d050ed7036bb63c90, exec_bit: 0, permanent_link: 442731645336821761, uid: 1026, gid: 100, mode: 1638, acl: , acl_hash: , share_priv_disabled = 0, share_priv_deny_list = , share_priv_ro_list = , share_priv_rw_list = , share_priv_hash = , is_force: 0, is_snapshot: 0, is_mergeable: 1}
18-09-09T12:11:13 (  747:39424) [INFO] event-manager.cpp(295): PullEvent: Event<FileAddEvent>[1]{source: server, type: file, file_id: '442731645336821760', parent_id: '402169175654535168', path: '/TestFileReadOnly.rtf', sync_id: 46118, max_id: 46118, file_size: 464, file_hash: e59e59d1d385a3143d493bedac30b4a1, ea_size: 580, ea_hash: 8ad54120e8f4434d050ed7036bb63c90, exec_bit: 0, permanent_link: 442731645336821761, uid: 1026, gid: 100, mode: 1638, acl: , acl_hash: , share_priv_disabled = 0, share_priv_deny_list = , share_priv_ro_list = , share_priv_rw_list = , share_priv_hash = , is_force: 0, is_snapshot: 0, is_mergeable: 1}

Het log is zeeeeer compleet, dus als je er niet mee vertrouwd bent, verdrink je misschien in die brij aan informatie.

Op de mac wordt het log in een hidden folder opgeslagen. Om erbij te komen, kies je in de finder het menu "Ga --> Ga naar map…" en vult in "~/.SynologyDrive". Je zit dan in de hidden map. (Laat de quotes weg en let op de punt in de naam) Je moet dan de file "daemon.log" hebben, die je het beste met het Console programma kunt openen.

Als je nog het oude programma CloudStationClient gebruikt, moet je bij ga-naar-map kiezen voor "~/.CloudStation".