Auteur Topic: Cloud Station Client synchroniseert niet meer na eerste synchronisatie  (gelezen 2205 keer)

Offline BasB

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 1
Ben ik nou echt de enige die hier last van heeft?

Na het installeren van de allerlaatste updates begonnen met de synchronisatie van een iMac en Macbook Pro (na elkaar met Cloud Station Client) in combinatie met de Cloud Station Server op de NAS. Al duurt het de eerste keer enorm lang, het werkt perfect. Je maakt een map aan op de iMac, plaatst een bestand er in en realtime staat deze op de NAS en ook gesynchroniseerd op de MacBook.  Dit was precies wat ik zocht. TOP!!

Maar, als alle vinkjes op groen staan en je een dag later een wijziging aanbrengt, dan wordt het pictogram meteen blauw en geeft het aan dat het aan het synchroniseren is, toont het nieuwe bestand en vermeld: 'Wordt voorbereid'
Nou, dit staat er nu al heel lang en ook op de Macbook zie ik geen gesynchroniseerde bestanden meer. Dus even een test vanaf de Macbook of deze wel synct met de rest. Dus even een word document aangemaakt in de hoofdmap. Hetzelfde verhaal. Bestanden worden niet gesynchroniseerd met de server, beide machines staat in dezelfde modus: Wordt voorbereid.

Dan is er nog een andere variant om te testen, ik maak een nieuwe map aan op de NAS server zelf. Maar ook die wordt niet getoond op de clients. Dus wordt er enorm wanhopig van. Ik heb al meerdere keren de link naar de map verbroken en opnieuw aangemaakt. Opnieuw installeren van de software op client en- of server. Herstarten server en clients.... het maakt niks uit.

De server geeft aan dat alles 'gezond' is en de server up to date is.
Ondertussen zijn er nieuwe updates uitgekomen, dus meteen geïnstalleerd, maar het probleem blijft bestaan.

Ik weet het nu echt niet meer, ben nu 2 weken verder en van alles geprobeerd.
Weet er iemand nog raad, eventueel andere instellingen of is het een bekend probleem?
(ik vind wel dezelfde meldingen, maar dat zijn voornamelijk berichten uit 2014 en niet relevant meer)

Wie kan mij helpen? Wie ondervind hetzelfde probleem?
Alvast bedankt voor je reactie.
  • Mijn Synology: DS211
  • HDD's: 2 x HD204UI

Offline Discover68

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 4
Re: Cloud Station Client synchroniseert niet meer na eerste synchronisatie
« Reactie #1 Gepost op: 09 september 2018, 22:45:49 »
Ja, ik heb hetzelfde probleem
  • Mijn Synology: DS216play
  • HDD's: 2x

Offline Tazmanian

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 11
  • Berichten: 218
Re: Cloud Station Client synchroniseert niet meer na eerste synchronisatie
« Reactie #2 Gepost op: 10 september 2018, 10:16:50 »
Kan je eens kijken of het bestand waar het oorspronkelijk op vast loopt niet als 'alleen-lezen' staat gemarkeerd?

Heb dit vroeger ook op paar bestanden gehad en hierdoor wou het verdere syncen niet meer gaan.
NAS THUIS: DS918+ 3x 4Tb HDD - SHR - 8Gb RAM
NAS WERK 1: DS415+ 2x 3Tb HDD - SHR - 8Gb RAM
NAS WERK 2: DS412+ 2x 3Tb HDD - SHR - 2Gb RAM
NAS WERK 3: DS916+ 3x 3Tb HDD - SHR - 8Gb RAM

MIJN EERSTE NAS: DS211j 2x 1Tb HDD - SHR

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2667
  • Berichten: 16.537
Re: Cloud Station Client synchroniseert niet meer na eerste synchronisatie
« Reactie #3 Gepost op: 10 september 2018, 10:26:51 »
Toevallig gisteren nog getest met een read-only file. Als je de cursor boven het bovenste deel van het venster houdt, krijg je een halve seconde een popup met de exacte reden van het probleem.

In mijn ogen is die korte tijd een bug, want het is niet lang genoeg om alle tekst te lezen. Na tig keer met de cursor eroverheen, kon ik het ontcijferen.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2667
  • Berichten: 16.537
Re: Cloud Station Client synchroniseert niet meer na eerste synchronisatie
« Reactie #4 Gepost op: 10 september 2018, 10:42:09 »
En als je een beetje thuis bent in log files, kun je ook in het log kijken. Daar vind je iets in de trant van:

18-09-09T12:11:10 (  747:78560) [INFO] download-remote-handler.cpp(140): user is local admin group member, pass permission check
18-09-09T12:11:10 (  747:78560) [ERROR] download-remote-handler.cpp(281): Worker (2603): Unable to handle locked/no permission file '/Users/briolet/CloudStation/TestFileReadOnly.rtf'.
18-09-09T12:11:10 (  747:78560) [INFO] error-handler.cpp(77): Worker (2603): Handle error: file locked or no permission.
18-09-09T12:11:10 (  747:78560) [INFO] event-manager.cpp(340): RedoEvent: Event<FileAddEvent>[1]{source: server, type: file, file_id: '442731645336821760', parent_id: '402169175654535168', path: '/TestFileReadOnly.rtf', sync_id: 46118, max_id: 46118, file_size: 464, file_hash: e59e59d1d385a3143d493bedac30b4a1, ea_size: 580, ea_hash: 8ad54120e8f4434d050ed7036bb63c90, exec_bit: 0, permanent_link: 442731645336821761, uid: 1026, gid: 100, mode: 1638, acl: , acl_hash: , share_priv_disabled = 0, share_priv_deny_list = , share_priv_ro_list = , share_priv_rw_list = , share_priv_hash = , is_force: 0, is_snapshot: 0, is_mergeable: 1}
18-09-09T12:11:13 (  747:39424) [INFO] event-manager.cpp(295): PullEvent: Event<FileAddEvent>[1]{source: server, type: file, file_id: '442731645336821760', parent_id: '402169175654535168', path: '/TestFileReadOnly.rtf', sync_id: 46118, max_id: 46118, file_size: 464, file_hash: e59e59d1d385a3143d493bedac30b4a1, ea_size: 580, ea_hash: 8ad54120e8f4434d050ed7036bb63c90, exec_bit: 0, permanent_link: 442731645336821761, uid: 1026, gid: 100, mode: 1638, acl: , acl_hash: , share_priv_disabled = 0, share_priv_deny_list = , share_priv_ro_list = , share_priv_rw_list = , share_priv_hash = , is_force: 0, is_snapshot: 0, is_mergeable: 1}

Het log is zeeeeer compleet, dus als je er niet mee vertrouwd bent, verdrink je misschien in die brij aan informatie.

Op de mac wordt het log in een hidden folder opgeslagen. Om erbij te komen, kies je in de finder het menu "Ga --> Ga naar map…" en vult in "~/.SynologyDrive". Je zit dan in de hidden map. (Laat de quotes weg en let op de punt in de naam) Je moet dan de file "daemon.log" hebben, die je het beste met het Console programma kunt openen.

Als je nog het oude programma CloudStationClient gebruikt, moet je bij ga-naar-map kiezen voor "~/.CloudStation".
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac


 

synchroniseren alleen naar cloud

Gestart door hassie54Board Cloud Station & Drive

Reacties: 4
Gelezen: 2704
Laatste bericht 25 september 2014, 22:38:28
door hassie54
google cloud printer

Gestart door supermarcieBoard Externe harddisks en Printers

Reacties: 1
Gelezen: 2792
Laatste bericht 16 september 2012, 20:11:29
door Olger
DSM 4.3 en Symform Cloud Backup

Gestart door hansiedownBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 3
Gelezen: 2284
Laatste bericht 18 september 2013, 19:42:02
door hansiedown
Hyperbackup capacity error icm Amazon Cloud Drive

Gestart door RelitechBoard Data replicator & overige backupsoftware

Reacties: 4
Gelezen: 1910
Laatste bericht 30 november 2016, 19:27:15
door Stephan296
Cloud Sync connecteren met andere NAS via WebDAV

Gestart door SylvesterBoard Cloud Sync

Reacties: 16
Gelezen: 6662
Laatste bericht 10 december 2017, 21:37:31
door Sylvester