Auteur Topic: Smart WAN Interface Check (SRM 1.1.1-6414) faalt  (gelezen 2940 keer)

break

  • Gast
Smart WAN Interface Check (SRM 1.1.1-6414) faalt
« Gepost op: 03 oktober 2016, 20:39:23 »
Voor wie dit probleem ook heeft:

Na de SRM Update (1.1.1-6414) wordt door de Interface Check in de Smart WAN tab, de VPN interface als onbereikbaar aangemerkt ( terwijl dat niet zo is) waarna het verkeer niet meer over de VPN gerouteerd wordt. De VPN blijft wel actief! Dit is dus erg vervelend indien bij de VPN de optie om de default gateway van het remote network te gebruiken aangezet is.

Door het uitzetten van de Interface Check wordt dit probleem, voor nu, opgelost.

Gemarkeerd als beste antwoord door Gepost op Vandaag om 10:07:01

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 941
  • -Ontvangen: 1512
  • Berichten: 8.079
Re: Smart WAN Interface Check (SRM 1.1.1-6414) faalt
« Reactie #1 Gepost op: 04 oktober 2016, 16:40:26 »
  • Beste antwoord ongedaan maken
  • Zie eerdere reactie over vergelijkbare melding om internet "normaal" te kunnen laten verlopen  < HIER >

    Overigens met de nieuwe SRM update moet ook de VPN-server worden ge-update.

    Vond op het internationale Synology forum overigens nog een reactie die een gebruiker had gekregen van Synology support:

    ... a bug has just been identified with the "Smart Wan" Feature.
    Unfortunatly if your ISP Gateway is configured to not respond to a PING, the WAN connectivity will incorrectly believe that the WAN connection has failed.

    This will be resolved in an upcoming update, however at this time as a workaround please follow the steps below.

        Logon to the SRM Interface
        Navigate to "Network Centre > Internet > Smart Wan"
        Open the "Interface Check" option and either
            Disable the Interface Check Option by removing the Check Mark
            Add an alternative site for checking (such as google.com) by using the Add option.Click OK and Apply on the open windows
            to apply the settings and either Reboot the router or click the Connect Button in the Connection Tab

    We apologies for any inconvenience this may have caused.
    DS213j   2x 6TB WD Ultrastar     -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) ZyXEL EX5601 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
    DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600ax + RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro
    DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.2.2
                 Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....

    break

    • Gast
    Re: Smart WAN Interface Check (SRM 1.1.1-6414) faalt
    « Reactie #2 Gepost op: 07 oktober 2016, 10:23:43 »
    "to not respond to a PING, the WAN connectivity will incorrectly believe that the WAN connection has failed."

    Ja, dat is exact het probleem hier.

    Offline Babylonia

    • MVP
    • *
    • Bedankjes
    • -Gegeven: 941
    • -Ontvangen: 1512
    • Berichten: 8.079
    Re: Smart WAN Interface Check (SRM 1.1.1-6414) faalt
    « Reactie #3 Gepost op: 07 oktober 2016, 13:31:55 »
    Dat lijkt me nu juist het minste probleem.
    Zelf wil ik altijd zo anoniem mogelijk zijn op internet.
    De router die ik er doorgaans nog voor heb zitten heb ik respons op "ping" speciaal uitgeschakeld.
    Maakt voor de achterliggende services die ik gebruik verder niets uit.  Die werken gewoon, en zijn allemaal van buitenaf bereikbaar.

    DS213j   2x 6TB WD Ultrastar     -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) ZyXEL EX5601 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
    DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600ax + RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro
    DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.2.2
                 Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....

    break

    • Gast
    Re: Smart WAN Interface Check (SRM 1.1.1-6414) faalt
    « Reactie #4 Gepost op: 07 oktober 2016, 13:35:27 »
    Met probleem wordt hier bedoeld: dat de Interface Check via ping de VPN gateway checkt en dat dit nou net niet werkt en dat daardoor niet meer gerouteerd wordt over de VPN interface.

    Offline Babylonia

    • MVP
    • *
    • Bedankjes
    • -Gegeven: 941
    • -Ontvangen: 1512
    • Berichten: 8.079
    Re: Smart WAN Interface Check (SRM 1.1.1-6414) faalt
    « Reactie #5 Gepost op: 07 oktober 2016, 14:31:57 »
    Ik heb helemaal geen problemen, ook niet met VPN, met geen enkel protocol. Zowel niet met een VPN-server als Client. Gebruik VPN dagelijks.
    Heb gebruikers al eerder dan Synology zelf op het forum geattendeerd om die WAN-check uit te vinken als oplossing.
    Doe het gewoon.
    DS213j   2x 6TB WD Ultrastar     -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) ZyXEL EX5601 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
    DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600ax + RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro
    DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.2.2
                 Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....


     

    Mediaspeler nodig bij Smart TV?

    Gestart door ujjainBoard Aankoopadvies

    Reacties: 26
    Gelezen: 25239
    Laatste bericht 20 december 2013, 10:25:04
    door riczun
    Plex App op Samsung Smart TV

    Gestart door RonnyBoard Android Apps

    Reacties: 9
    Gelezen: 7163
    Laatste bericht 07 september 2018, 16:25:13
    door Ronny
    DS Video op Philips Smart TV 55PUS8601/12

    Gestart door Eddy SBoard Smart TV apps

    Reacties: 2
    Gelezen: 2735
    Laatste bericht 09 april 2022, 17:07:55
    door Eddy S
    Keuze nieuwe Smart TV

    Gestart door krekelBoard Smart TV apps

    Reacties: 13
    Gelezen: 7289
    Laatste bericht 26 oktober 2015, 16:52:47
    door ArdK
    NAS niet meer zichtbaar als bron op Samsung Smart TV QE55Q9F

    Gestart door 53Starter91Board Smart TV apps

    Reacties: 4
    Gelezen: 9036
    Laatste bericht 13 december 2018, 18:27:28
    door 53Starter91