Synology-Forum.nl
Packages => 3rd party Packages => Auto-Sub => Topic gestart door: mic73a op 08 augustus 2017, 11:28:33
-
Ik krijg deze melding te zien als ik autosub opstart via de icoon, echter als ik het ip adres zelf intyp kom ik wel op autosub terecht.
Het is dus alleen de icon die naar een verkeerde link verwijst. Enig idee wat ik verkeerd doe?
-
Geen idee.
Je gebruikt nog wel het oude autosub package die eigenlijk niet geschikt is voor DSM 6.
Het nieuwe pakket gebruikt geen .cgi meer, maar alleen de directe link.
Je kunt het beste het volgende doen.
Vanuit autosub even controleren of je de laatste versie hebt en zo niet even updaten.
Daarna in de settings van autosub een backup lokatie instellen en saven.
Een backup vanuit autosub maken.
Het autosub package verwijderen.
Het nieuwe autosub package installeren.
Het package vind je hier:
https://github.com/BenjV/autosub
Bij clone of download even de zip downloaden en uitpakken en dan via het package centre installeren.
-
Ik ben nog niet zo heel handig, maar hoe installeer ik deze handmatig. Want als ik manual install kies.
Welke file moet ik dan selecteren om te installeren (ik dacht dat dit meestal spk files waren)
-
Sorry mijn fout.
Dat was de link naar de source.
Hier vind je het package.
https://github.com/BenjV/SYNO-packages/blob/master/AutoSub%20DSM6%20noarch%20V1.1.spk
Downloaden, installeren via packages centre, opstarten en dan eerst een update draaien vanuit autosub.
-
Thanks dat is gelukt.
Nu alleen de restore nog:
[Errno 13] Permission denied: u'/volume1/video/home video/Backupsub/config.bck'
Terwijl deze directory gewoon alle rechten open heeft staan.
ik heb deze instructie gevolgd voor het toevoegen van de user:
https://www.synology-forum.nl/auto-sub/autosub-package-voor-dsm6/
-
Geeft de groep sc-media even lees/schrijf rechten op die folder.
-
Helaas gaat er vanalles mis. Autosub blijft op stopped staan, ik heb de NAS al gereboot, maar niets.
Ik heb opnieuw geinstalleerd en vervolgens vanuit de nieuwe vsersie een backup gemaakt, zodat de files op de NAS staan.
En dan de ooude backupfiles hierover heen gekopieerd.
Echter als ik Autosub opstart zie ik nu:
500 Internal Server Error
The server encountered an unexpected condition which prevented it from fulfilling the request.
In addition, the custom error page failed:
OSError: [Errno 2] No such file or directory: '/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/interface/templates/header.tmpl'
Traceback (most recent call last):
File "/volume1/@appstore/autosub/cherrypy/_cprequest.py", line 670, in respond
response.body = self.handler()
File "/volume1/@appstore/autosub/cherrypy/lib/encoding.py", line 220, in __call__
self.body = self.oldhandler(*args, **kwargs)
File "/volume1/@appstore/autosub/cherrypy/_cpdispatch.py", line 60, in __call__
return self.callable(*self.args, **self.kwargs)
File "/volume1/@appstore/autosub/autosub/WebServer.py", line 576, in restore
return str(tmpl)
File "/var/packages/python/target/lib/python2.7/site-packages/Cheetah/Template.py", line 1005, in __str__
rc = getattr(self, mainMethName)()
File "_volume1__appstore_autosub_interface_templates_home_tmpl.py", line 96, in respond
File "/var/packages/python/target/lib/python2.7/site-packages/Cheetah/Template.py", line 1597, in _handleCheetahInclude
nestedTemplateClass = compiler.compile(source=source, file=file)
File "/var/packages/python/target/lib/python2.7/site-packages/Cheetah/Template.py", line 706, in compile
fileHash += str(os.path.getmtime(file))
File "/var/packages/python/target/lib/python2.7/genericpath.py", line 62, in getmtime
return os.stat(filename).st_mtime
OSError: [Errno 2] No such file or directory: '/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/interface/templates/header.tmpl
-
Maar nu heb ik de 2 config files naast elkaar gezet en het een en ander gefixed. Volgens mij werkt het nu weer :)
Dank je voor de ZEER snelle reacties :)
-
Nu heb ik een nieuwe modem gekregen en de meeste apps werken, echter autosub geeft nu een blanco pagina. Terwijl het in package center aangeeft dat het gewoon draait.
-
Gebruik je wel de juiste ipadres en poortnummer.
Als je een nieuw modem hebt en je hebt je Nas nog op DHCP staan dan heeft hij een ander IPadres gekregen.
Probeer het een in de browser met http://<ip-adres van je Nas>:9960
-
Ja dat heb ik gedaan, en daar komt juist die blanco pagina naar voren.
-
Geeft hij een blanco page of een error of zoiets als can't reach this page?
Probeer autosub eens te stoppen en opnieuw te starten
-
Ik heb de service gestopt en opnieuw opgestart. Maar helaas.
Als ik via de icon opstart zie ik een blanco pagina, maar als ik de url intyp zie ik:
This site can’t be reached
192.168.178.171 refused to connect. <--- 192.168.178.171 is het adres van de nieuwe NASIP
Search Google for 192 168 178 171 9960
ERR_CONNECTION_REFUSED
-
Firewall probleem of toch het verkeeede IPadres?
Waarschijnlijk hebt je toch twee routers en dus twee subnets nu.
Wat zegt de Synology Assistant welk ipadres je NAS heeft?
-
192.168.178.171 volgens de assistent, want de andere programmas werken wel
-
Ik heb verder geen idee, maar ik zou autoub gewoons eens verwijderen en opnieuw installeren en gewoon opstarten zonder je eigen config of zoiets er neer te zetten.
Autosub is zo simpel dat even de configuratie via de gui aan te passen voor iedereen te doen is.
-
Thanks, dat werkt. Gewoon weer opnieuw installeren. De restore optie weer gebruikt en ik kan weer genieten :)