Met
Audio Station (benadering via DSM) heb ik helemaal geen problemen. Dus wordt er geenszins moe van

Op soms een enkel station na wat niet actief is, kan ik elk radio station opklikken.
Reageert meteen (tussen een halve seconde en pakweg anderhalve seconde) en speelt af.
DS Audio in combinatie met een netwerk receiver:Gebruik ik de
DS Audio app op een mobiele telefoon (WiFi 2,4 GHz), kan de werking erg wisselvallig zijn.
Afspelen op de mobiele telefoon zelf geeft geen problemen.
Maar via de app laten terugspelen op (in mijn geval) een netwerk receiver levert heel wisselvallig resultaat op.
"Als het werkt" duurt het pakweg twee - drie seconden voor de gemaakte keus,
en dan nog enkele seconden voordat ik het via mijn receiver over de luidsprekers hoor spelen.
Maar het kan ook voorkomen dat ik niets naar de receiver kan streamen.
Broadcast / multicast protocollen:Die problemen zitten hem dan vaak in het DLNA of Airplay protocol en de samenwerking ervan tussen het ene en het andere apparaat.
Ook de functionaliteit van een gebruikte router kan daarin meespelen. De implementatie ervan loopt vaak niet zo lekker.
Mogelijk speelt daarbij ook een rol hoe oud of jong bepaalde firmware of het OS is bij gebruikte apparaten??
Of de apps zelf in de wijze hoe goed (of slecht) die is geprogrammeerd.
Als het niet lekker werkt, complex en moeilijk te achterhalen in welk onderdeel van de keten het probleem gelegen is?
Even verder gekeken / getest:
Bijv. de Android versie in mijn mobiele telefoon is versie 4.1.2 Naar huidige begrippen erg gedateerd.
Maar ook via mijn tablet met een versie hoger (5.x) geeft dezelfde slechte resultaten in deze (en 5 GHz WiFi).
Chromecast:Op mijn receiver heb ik tevens een
Chromecast aangesloten.
In de
DS audio app op mijn smartphone nu gekozen om geluid te streamen naar de
Chromecast.
Die pikt dat meteen op, en speelt een keus aan muziek direct af, in dezelfde vlotte menukeus via DSM --->
Audio Station.
Geen enkel probleem via deze methode. (En wordt vervolgens versterkt via de luidsprekers weergegeven).
Resumé:Dus in mijn geval zit het hem duidelijk in de integratie met mijn netwerk receiver, waarbij de communicatie niet goed verloopt.
(Eerder had ik er minder problemen mee. Dat was vóór een aantal firmware updates).
Gelukkig heb ik in mijn receiver tevens een hele keus aan internet radiosations (ca. 800 stuks).
Dus zelf zit ik niet zo verlegen om die "Shoutcast" optie van Audio Station.
Bovendien kan ik daarin wel de zelf opgeslagen muziek op de NAS benaderen en daarmee afspelen.
Dus ofwel rechtstreeks via een keus in de receiver, of via de DS Audio app en dan streamen naar Chromecast.
Waarbij in dat geval tevens ook een "ShoutCast" radiokeus gemaakt kan worden, heb ik toch alle mogelijkheden voorhanden.
Mogelijk geeft dit ook voor jezelf inzicht welke opties je zou kunnen uittesten voor een beter resultaat.
Hibernation:Hibernation en het niet functioneren ervan is gerelateerd aan het actief data ontvangen van de NAS,
hoe weinig de data van welke aard ook kan zijn. Zolang er data actief is, zal het dus niet werken.
Kan hem ook aan apps liggen die je hebt geïnstalleerd op mobiele apparaten die contact (blijven) zoeken met je NAS.
(Zoals mogelijk een niet afgesloten DS Audio app ??).
Ondervind zelf geen probleem met hibernation.