Synology-Forum.nl

Packages => Officiƫle Packages => Audio Station => Topic gestart door: pvc op 14 februari 2015, 19:12:32

Titel: Track volgorde issue
Bericht door: pvc op 14 februari 2015, 19:12:32
Ik ben nieuw op dit forum en heb het volgende probleem. Ik ben sinds kort in het bezit van een Cambridge audio Streammagic 6 v2. Ik heb sinds kort een DS115j omdat mijn oude NAS (Iomega ix2-200) niet voldoende upnp/dlna compatible was. De synology doet het inderdaad veel beter echter ik heb het probleem dat bij sommige albums de volgorde niet 1,2,.....10,11,..., 20, 21... maar 1, 11, 12, ....., 2, 20, 21, 22,.... is. Ik rip mijn CDs met MediaMonkey en copieer vervolgens het album maar de DS115j. Gebruik ik MediaMonkey als server gebruik gaat het wel goed.
Ik zie overigens ook de volgorde nummers niet verschijnen in de Streammagic app. Mogelijk is dat een andere lead naar de oorzaak van het probleem. Ik zie alleen maar nullen.

Ik zag dat er een aantal apparaat profielen bestaan maar begrijp niet zo goed wat dit inhoudelijk betekent en kan er ook niet veel over vinden op www.

Is hier ervaring mee en waar zou ik die profiel informatie kunnen vinden?
Titel: Re: Track volgorde issue
Bericht door: Hofstede op 14 februari 2015, 19:28:05
Je zou kunnen proberen de tracknummers te nummeren als 01, 02 etc.
Titel: Re: Track volgorde issue
Bericht door: Ben(V) op 15 februari 2015, 09:16:46
Ik neem aan dat je mp3's gebruikt.
Mp3's bevatten metadata waaronder een tracknummer.
Als dat niet aanwezig is dan denk ik dat er op alfabetische volgorde van de bestandsnamen gewerkt wordt met het gevolg wat jij beschrijft.
Je zou even met mp3tag kunnen kijken of het tracknummer is ingevuld.
Met mp3tag is dat tracknummer heel simpel toe te voegen (ook andere metatdata die hij van het internet haalt trouwens).
Ik vermoed dat mediamonkey dat ook wel kan maar daar heb ik geen verstand van.
Titel: Re: Track volgorde issue
Bericht door: pvc op 17 maart 2015, 16:59:37
Met mp3 en flac krijg ik de juiste informatie te zien. Met wav files krijg ik de nullen en de vreemde volgorde. In alle gevallen kan ik de metadata met behulp van mediamonkey op een eenvoudige manier editen. Als ik mediamonkey ook als mediaserver gebruik zie ik alle informatie correct. Met Synology niet. Ik heb het probleem inmiddels bij Synology aangemeld en een snapshot van een album en een log op de ftp site gezet. Eens kijken hoe dat verder afloopt.

Ik ben erg tevreden met Mediamonkey, fijne interface, stabiel en zeer goed werkend, aanrader.
Titel: Re: Track volgorde issue
Bericht door: Ben(V) op 17 maart 2015, 17:08:37
Voor wav file is de meta data niet gestandariseerd.
Hierdoor wordt die dus meestal niet ondersteund en Synology zal daar wel geen uitzondering op zijn.
Titel: Re: Track volgorde issue
Bericht door: Tijs op 11 april 2015, 17:24:44
Ik ben benieuwt of je al wat van synology hebt gehoord.
Heb hetzelfde probleem: afspeelvolgorde van *.flac gestreamd naar squeezebox touch of pc is een zooitje. Dus bij mij heeft het niets te maken met wav files of de logitech apperatuur, maar is het een standaard probleem.
Titel: Re: Track volgorde issue
Bericht door: Birdy op 11 april 2015, 20:33:42
Neem aan dat die vraag voor @pvc is  ;)

Anders kun je natuurlijk ook zelf een Ticket inleggen, niet geschoten.....

Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld

Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://myds.synology.com/support/register.php?lang=nld

Of via DSM (alleen versie 5 en hoger): Hoofdmenu > Support Center > Contact Support.

Of als je wilt bellen:
https://www.synology.com/nl-nl/company/contact_us
Titel: Re: Track volgorde issue
Bericht door: pvc op 12 april 2015, 09:34:05
Sinds het indienen van het probleem heb ik niets meer van Synology gehoord.

In mijn geval wordt alles wel in de juiste volgorde afgespeeld (ook wav) maar vind ik het irritant dat de nummering in de CA app niet correct is terwijl dat met de Monkeymedia server onder Windows wel het geval is. Het moet dus kunnen!

Om de metadata te controleren zou je de Synology app DS audio gebruiken. Als daar de volgorde ook verkeerd is heb je een denk ik een metadata probleem. Zo niet, dan lijkt het op een incompatibiliteit tussen Synology Mediaserver en je Squeezebox. Je zou dan bijvoorbeeld twonkyserver eens kunnen proberen.