Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Audio Station => Topic gestart door: dusbaba op 20 februari 2015, 14:08:34
-
Ik gebruik mijn smartphone Huawei G6 4G om met app DS Audio muziek te streamen via mijn NAS naar mijn Blu-ray speler.
Dit lukt perfect, behalve 1 raar fenomeen... Wanneer ik afspeellijst maak op smartphone van bvb 10 nummers, begint hij met nummer 1 dan 3,5,7,9 en dan stopt hij. begin ik met het 2e nummer, gaat hij nadien naar 4,6,8 en 10. Het is ook wel vreemd dat er tussen beide nummers steeds meer dan 20 seconden pauze zit.
Ik heb prebuffering al eens in en uitgeschakeld op mijn smartphone maar dit verandert niks aan de zaak....
Nu dacht ik voor ik een topic post, even testen via pc zelf en via Audio Station afspeellijst gemaakt, hier doet hij echter juist hetzelfde en slaat ook telkens nummer over... :o Het ligt dus niet aan mijn smartphone hetgeen ik eerst dacht.
Iets heel vreemd dus...
-
Zie andere Topic. (http://www.synology-forum.nl/audio-station/muziek-start-opnieuw-voor-2-seconden-bij-streamen-via-lan/msg148834/#msg148834)
-
Het lijkt me inderdaad toch wel een bug in Audio Station (versie 5.3-2753)
Ik heb hier ondertussen al meerdere testen gedaan.
Eerst heb ik een playlist gemaakt op mijn smartphone (via DS Audio) maar ook de muziek op mijn smartphone laten horen en niet naar mijn Blu-ray speler en dan werkt alles normaal, nummers worden dus correct afgespeeld en heel snel na elkaar.
Nadien ook van pc met geluid uit speakers van pc en dan ook alles ok.
Dan heb ik zowel van smartphone als van mijn pc het geluid laten streamen via NAS naar mijn Sony TV (type KDL46HX850) en heb ik ook de afspeellijsten waarbij telkens 1 nummer wordt overgeslagen.
Hetzelfde fenomeen als naar mijn Blu-ray speler dus, dit is de Sony BDP-S490.
Het is dus steeds wanneer ik geluid naar een andere bron stuur dan het toestel waar ik de playlist op maak dat de problemen zich voortdoen.
Ik ga dus een ticket opmaken en mijn vriendin dit laten vertalen (want dit moet blijkbaar in het Engels). Hopelijk krijg ik hier reactie op.
Iemand ervaring met de technische dienst van Synology, helpen die je alleen in het Engels?
-
Om misverstanden te vermijden, gebruikt u voor het formulier Engels, 繁體中文, of 简体中文.
-
Mijn ticket is ondertussen verstuurd (in het Engels zoals gevraagd dus) met volgende info in.
To stream music via my NAS to my Blu-ray player (Sony BDP-S490), I use the app DS Audio on my phone (Huawei G6 4G) or Audio Station (version 5.3-2753) on my computer.
This works perfectly, except for 1 strange thing: when I create a playlist on my smarphone and send the sound to my blu-ray player, it starts playing at song 1, but then goes to song 3, 5, 7, 9, etc. When I try and start at song number 2, it plays 4,6,8, etc. So it always skips 1 song, no matter where I start. Moreover, between 2 songs, it pauzes for more than 20 seconds. Same problem occurs when I create the playlist on my computer.
I tried turning on and off the prebuffering of the DS Audio app on my smartphone, but this changes nothing.
So to me it seems like a bug in Audio Station, I did several tests:
I created a playlist on my smartphone and played it on my smartphone itself (not via the Blu-ray player) and then it works fine. Songs are playing correctly (1,2,3,..) without pauze between songs. Same with my computer, playlist created on computer, played through speakers of my computer and it also works fine.
Then I tried streaming the sound with my smartphone and computer via NAS to my tv (Sony KDL46HX850) instead of my blu-ray player, but then the problem re-occurs (plays songs 1,3,5,7, etc with long pauze between songs). So it seems the problem occurs when I send the sound to another source than the device on which I create the playlis
Nu maar hopen op een snel antwoord...
-
Ik heb ondertussen antwoord gekregen van Synology met deze inhoud :
Dear Customer,
Could you please tell us your Audio Station and DS audio version.
Then if possible that you could try install XBMC on your PC, enable its airplay function on XBMC, then stream song from Audio Station or DS Audio to XBMC to see if same issue?
While when you stream to Sony device and cause problem, then if possible to obtain Audio Station log for us to check further?
Please enable the Audio Station log and reproduce the issue with Audio Station.
[Audio Station log]
DS UI > Audio Station > Setting > Enable Audio Station log > Reproduce the issue > download the log.
Ik heb dus nu XBMC gedownload, blijkbaar heet dit nu Kodi v14.1 helix. Ik krijg deze configuratie niet echt slim om geluid uit mijn Sony Blue-Ray of TV te krijgen. Wanneer ik Airplay wil opstarten in configuratie krijg ik melding dat deze Zeroconf nodig heeft om te werken.
Wanneer ik Zeroconf wil opstarten krijg ik melding dat dit niet kan opgestart worden met melding : Is Apple's Bonjour Service geïnstalleerd? Verder durf ik al niet meer te gaan omdat ik bang ben om spy- of malware te gaan downloaden....
Bestanden heb ik kunnen toevoegen van mijn NAS maar verder raak ik niet. Kan iemand mij hierbij helpen?
-
Niemand die mij kan helpen :(? Ik heb ook nog gegoogeld en blijkbaar dient airplay voor alles wat met Mac heeft te maken (Ipad, Iphone Mac Computer...) Het antwoord van Synology op mijn mail is dus blijkbaar niet op mijn probleem van toepassing want ik gebruik een windows pc...
Dit geeft me toch al een slecht gevoel wat betreft de naservice van Synology of zie ik dat verkeerd...
-
Apple bonjour is toch geen spyware?
Even testen of het zo wel werkt en je weet wat meer.
Ligt jouw probleem aan Synology, Huwawei of de blu-ray speler, dat zoeken ze zo blijkbaar uit.
-
Dient airplay niet alleen voor Apple toestellen dan? Kijk hier eens op deze link. (http://www.iculture.nl/dossiers/airplay/)
-
AirPlay is een draadloze verbinding welke Kodi ook ondersteunt.
En dat werkt nog goed ook.
-
Hoe komt het dan dat ik deze melding krijg :
Wanneer ik Airplay wil opstarten in configuratie krijg ik melding dat deze Zeroconf nodig heeft om te werken.
Het is een clean install van windows 7.