Auteur Topic: Synology niet bereikbaar via de DS Apps, voorheen niks aan de hand.  (gelezen 12324 keer)

Offline niekh

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 15
Synology niet bereikbaar via de DS Apps, voorheen niks aan de hand.
« Gepost op: 07 september 2013, 16:19:39 »
Hallo mensen, ik zit met een probleem waar ik niet uit kan komen en het begint me nu te irriteren.
ik heb een Synology DS212J.

Voorheen was deze te benaderen met de verschillende apps van synology, zowel in het netwerk (via WIFI) en via 3G. sinds een maand of 2 kan dit niet meer.

Ik heb niets veranderd aan de instellingen van de Synology, of mijn router. (als het werkt zit ik er niet aan).
Heb diverse poortnummers geforward, ik weet hoe dit moet en hoe het werkt, dit staat goed ingesteld.

Het begon met DS CAM, ik kon de camera ineens niet meer bereiken buiten mijn netwerk via 3G, de rest v/d apps werkten, nu werken ze allemaal niet meer op DS FILE na. en ook niet meer via WIFI.

Nu gebruik ik normaal met WIFI en 3G het interne/externe IP-Adres om in te loggen, met gebruikersnaam en wachtwoord.

Nu gebruik ik het Quickconnect ID om intern in te loggen, en dit werkt, dus dat is goed. Maar, als ik bij DS FILE via mijn interne Ip adres wil inloggen, krijg ik de melding "Verbinding mislukt. Zorg dat de WebDAV-service op uw diskstation in ingeschakeld". WebDAV is ingeschakeld, heb het uitgeschakeld, weer ingeschakeld, andere poort ingesteld etc, niets helpt.

mijn synology heeft in het netwerk een vast ip-adres.

Als ik via 3G mijn synology wil benaderen op mijn ip adres, krijg ik met DS CAM de melding "Verbinding verlopen. Meld u opnieuw aan" en kan ik alleen op "JA" drukken. als ik achter het ip-adres het WebDAV poortnummer type krijg ik de melding "Surveillance station is niet geïnstalleerd of ingeschakeld op uw diskstation" terwijl dit wel zo is.

Bij ds file log ik extern in, met poortnummer achter mijn ip adres, maar krijg ik de melding dat de verbinding mislukt is en me opnieuw moet aanmelden.

bij ds download heb ik geen problemen, intern en extern benaderen niet.

etc etc

wie heeft hier ervaring mee en kan mij verder helpen?
het belangrijkste voor mij is dat Surveillance Station weer extern via DS CAM te benaderen is, de rest zou ook fijn zijn. Mocht er meer info ( nog meer ? haha ) nodig zijn hoor ik het graag.

Niek
  • Mijn Synology: DS415+

Offline Dutchy036

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 19
  • -Ontvangen: 7
  • Berichten: 72
Re: Synology niet bereikbaar via de DS Apps, voorheen niks aan de hand.
« Reactie #1 Gepost op: 22 oktober 2013, 09:54:26 »
Hoi Niek,

Voor we verder gaan; Heb je destijds de poorten ingesteld (lees: forward) met behulp van de EZ internet wizard? (Connect to router functionaliteit)
Root cause analysis:Tries to solve a problem by attempting to identify and correct the root cause, as opposed to simply addressing their symptoms.

Offline rogierp

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 14
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 83
Re: Synology niet bereikbaar via de DS Apps, voorheen niks aan de hand.
« Reactie #2 Gepost op: 14 november 2013, 20:27:50 »
Hi,

Ik heb ook zoiets. Vooral bij DS Audio. Werkte allemaal prima, maar nadat ik ook op een PC of laptop DS Audio met hetzelfde account open, en daarna weer op mijn Samsung Galaxy S4 verbinding wil maken, dan krijg ik de melding "het netwerk is moment niet beschikbaar". Het maakt niet uit of ik het interne of externe IP adres gebruik. Ook de oplossing om poort 5000 te gebruiken of om een wachtwoord te gebruiken brengt geen soelaas.
De enige oplossing is om de telefoon opnieuw op te starten, dan werkt het weer. Misschien dat dat voor jou ook werkt. Maar dat kan natuurlijk ook niet de bedoeling zijn.
Ik hoop dat iemand dit herkend en een oplossing weet zodat dit verholpen kan worden zonder dat de telefoon opnieuw opgestart moet worden.
  • Mijn Synology: DS213+
DS210J:  2 x 2 TB + ext. 1 TB
DS213+: 6 TB + 3 TB + ext. 2 TB & Orico docking

Offline rbrence

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 15
Re: Synology niet bereikbaar via de DS Apps, voorheen niks aan de hand.
« Reactie #3 Gepost op: 25 november 2013, 11:34:57 »
Ik heb hetzelfde probleem. via de webbrowser is de link perfect te volgen, maar de DSfile App geen aan dat hij geen verbinding kan maken. Dat doet daarentegen wel, want ik zie op de achtergrond de greyed out server gewoon oppoppen.

poort staat goed forward.  :)

Offline CorHaa

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 1
Re: Synology niet bereikbaar via de DS Apps, voorheen niks aan de hand.
« Reactie #4 Gepost op: 26 november 2013, 17:25:32 »
hier hetzelfde. Het is wel ontstaan na de update van DS Audio.  Alles werkte allemaal perfect, nu niet meer: als het me al lukt aan te melden, dan laadt de app zogenaamd de muziek, en is vervolgens de playlist leeg. Ik krijg de boel dan niet meer opgestart. Als ik dan thuis een keer via WiFi de app heb gebruikt, dan werkt de app daarna weer via 3G. Ik heb ook het idee, dat DS Audio enorme bestanden op mijn SD-kaart zet, want die loopt sinds de update ook iedere keer vol. En dat, terwijl ik ingesteld heb, om geen bestanden te downloaden.
  • Mijn Synology: DS212

Offline rbrence

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 15
Re: Synology niet bereikbaar via de DS Apps, voorheen niks aan de hand.
« Reactie #5 Gepost op: 27 november 2013, 12:11:02 »
Opgelost!  :)

DSfile werkt op Android devices op poort 5005. Deze dien je of te forwarden op je router of via de NAS via Quickconnect te delen met het netwerk. Ik heb het laatste gedaan, en het werkt weer als een zonnetje.

Dus even via configuratiescherm een Quickconnect code aanmaken en daarmee de app inloggen, of even poort 5005 forwarden op je router!

Dank aan Frank Liu van Synology!!!!!


 

Root password veranderen Synology mislukt?

Gestart door chrisssj3Board Synology DSM algemeen

Reacties: 26
Gelezen: 9052
Laatste bericht 08 mei 2019, 14:30:59
door chrisssj3
Synology Event 2020 - 12/9/2019

Gestart door HutjeBoard Synology Awards & Reviews (NL)

Reacties: 30
Gelezen: 31041
Laatste bericht 01 oktober 2019, 20:05:42
door Hutje
VERPLAATST: Hikvision compatibel met Synology?

Gestart door BirdyBoard Aankoopadvies

Reacties: 0
Gelezen: 3751
Laatste bericht 31 oktober 2019, 14:03:45
door Birdy
Productiedatum Synology

Gestart door jlkBoard NAS hardware vragen

Reacties: 2
Gelezen: 1166
Laatste bericht 18 januari 2020, 22:21:52
door jlk
Synology Drive x64 variant?

Gestart door aliazzzBoard Cloud Station & Drive

Reacties: 1
Gelezen: 895
Laatste bericht 30 augustus 2020, 19:11:00
door Birdy