Hallo mensen, ik zit met een probleem waar ik niet uit kan komen en het begint me nu te irriteren.
ik heb een Synology DS212J.
Voorheen was deze te benaderen met de verschillende apps van synology, zowel in het netwerk (via WIFI) en via 3G. sinds een maand of 2 kan dit niet meer.
Ik heb niets veranderd aan de instellingen van de Synology, of mijn router. (als het werkt zit ik er niet aan).
Heb diverse poortnummers geforward, ik weet hoe dit moet en hoe het werkt, dit staat goed ingesteld.
Het begon met DS CAM, ik kon de camera ineens niet meer bereiken buiten mijn netwerk via 3G, de rest v/d apps werkten, nu werken ze allemaal niet meer op DS FILE na. en ook niet meer via WIFI.
Nu gebruik ik normaal met WIFI en 3G het interne/externe IP-Adres om in te loggen, met gebruikersnaam en wachtwoord.
Nu gebruik ik het Quickconnect ID om intern in te loggen, en dit werkt, dus dat is goed. Maar, als ik bij DS FILE via mijn interne Ip adres wil inloggen, krijg ik de melding "Verbinding mislukt. Zorg dat de WebDAV-service op uw diskstation in ingeschakeld". WebDAV is ingeschakeld, heb het uitgeschakeld, weer ingeschakeld, andere poort ingesteld etc, niets helpt.
mijn synology heeft in het netwerk een vast ip-adres.
Als ik via 3G mijn synology wil benaderen op mijn ip adres, krijg ik met DS CAM de melding "Verbinding verlopen. Meld u opnieuw aan" en kan ik alleen op "JA" drukken. als ik achter het ip-adres het WebDAV poortnummer type krijg ik de melding "Surveillance station is niet geïnstalleerd of ingeschakeld op uw diskstation" terwijl dit wel zo is.
Bij ds file log ik extern in, met poortnummer achter mijn ip adres, maar krijg ik de melding dat de verbinding mislukt is en me opnieuw moet aanmelden.
bij ds download heb ik geen problemen, intern en extern benaderen niet.
etc etc
wie heeft hier ervaring mee en kan mij verder helpen?
het belangrijkste voor mij is dat Surveillance Station weer extern via DS CAM te benaderen is, de rest zou ook fijn zijn. Mocht er meer info ( nog meer ? haha ) nodig zijn hoor ik het graag.
Niek