Auteur Topic: Probleem certificaat icm ds apps  (gelezen 2185 keer)

Offline Jkemper

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 2
Probleem certificaat icm ds apps
« Gepost op: 23 mei 2016, 20:59:11 »
Vooraf moet ik eerlijk bekennen dat ik niet veel ervaring heb met het gebruik van certificaten en dat ik er nog niet heel veel van snap terwijl ik er redelijk veel over gelezen heb, al zeg ik het zelf.

Enige tijd geleden heb ik een certificaat aangemaakt bij een welbekende instantie. Deze heb ik geïnstalleerd op mijn Synology echter kwam ik daarna pas erachter dat ik eigenlijk op zoek was naar een wildcard certificaat. Die vond ik te duur en daarom heb ik aanspraak gemaakt op de 'niet goed, geld terug' garantie. Mijn apps bleven werken dus uit luiheid heb ik er niets meer mee gedaan.
Sinds enkele dagen doen de DS apps het echter niet meer. Uiteraard denk ik dat dit met bovenstaande te maken heeft. De oplossing die ik heb bedacht is het installeren van een nieuw certificaat via Let's Encrypt. Zo gezegd, zo gedaan.

Op mijn pc kreeg ik van Cloud Station Drive netjes de melding dat het certificaat niet meer geldig was dus moest ik opnieuw aanmelden waarna de synchronisatie weer op gang kwam. Op de DS apps op mijn android tablet en telefoon kan ik echter nog steeds niet inloggen.
Op DS File/DS Photo krijg ik de melding: "Het SSL-certificaat van DiskStation is niet betrouwbaar. Dit betekent dat het een zelfondertekend certificaat is of dat iemand probeert om uw verbinding te onderscheppen"
DS Cloud op mijn telefoon (android 4.3): "Verbinding is mislukt. Controleer uw netwerkinstellingen en probeer het opnieuw".
DS Cloud op mijn tablet (android 4.0.3): "Certificaat komt niet overeen".

Iemand enig idee waar dit door komt en hoe ik dit kan oplossen?

Extra info:
- In alle apps (pc en android) geef ik in de verbinding het quickconnect username op
- Ik geef aan dat ik HTTPS/SSL verbinding wil
- Firewall voor de test uitgezet
  • Mijn Synology: DS214+

Offline Jkemper

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 2
Re: Probleem certificaat icm ds apps
« Reactie #1 Gepost op: 02 juni 2016, 19:51:52 »
Nevermind, ik heb het al opgelost door een reset naar fabrieksinstellingen. Helaas wel een back-up terug moeten zetten wat weer enkele dagen heeft geduurd.  :oops:
  • Mijn Synology: DS214+


 

Igoogle probleem na update DSM 3.2-1922

Gestart door GvTBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 1
Gelezen: 2742
Laatste bericht 18 oktober 2011, 20:33:29
door Matr1x
Probleem met inloggen

Gestart door beetofBoard Synology DSM 5.2

Reacties: 6
Gelezen: 5905
Laatste bericht 22 december 2016, 17:47:59
door beetof
Migreren DS415+ naar DS415+ probleem.

Gestart door jepebeBoard NAS hardware vragen

Reacties: 1
Gelezen: 3434
Laatste bericht 12 december 2017, 11:09:22
door Birdy
Probleem bij overstap van cloud station naar Synology Drive

Gestart door error33Board Cloud Station & Drive

Reacties: 5
Gelezen: 2062
Laatste bericht 13 december 2020, 18:03:24
door error33
Probleem met starten van Migration assistant

Gestart door @rnoBoard Synology DSM 7.0

Reacties: 3
Gelezen: 2904
Laatste bericht 17 december 2021, 14:06:14
door @rno