Auteur Topic: Niet automatisch aanmelden via DS apps  (gelezen 5283 keer)

Offline verlaek

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 14
Niet automatisch aanmelden via DS apps
« Gepost op: 14 februari 2013, 09:43:21 »
Hallo allemaal,

Op mijn tablet (SG Tab 10.1, Androidversie 4.0.4) heb ik diverse Synology DS apps geinstalleerd.
Thuis via LAN IP-nummer en extern via www.domeinnaam.nl kan ik prima inloggen en mee werken.
Nadat ik me heb afgemeld en de geschiedenis heb gewist, kan ik de volgende keer (ook na herstart van de tablet) direct inloggen.
De velden adres, naam en wachtwoord staan al ingevuld met de gegevens die ik eerder heb ingevoerd.
Dit komt voor bij DS PHOTO+ en DS AUDIO, maar niet bij DS FILE......

Om beveiligingsredenen wil ik dat deze velden de volgende keer leeg zijn, of in ieder geval het wachtwoord veld leeg is.
Eenmaal in de applicatie zelf, is er via menu >> instellingen >> aanmeldingsgegevens geen mogelijk om dit te configureren.

Via een ander forum-bericht kwam ik het volgende tegen:

..............De oplossing is heel simpel, door gewoon bij de Synology tools op de IPAD en smartphones (Android), de optie op te nemen dat ALTIJD om een wachtwoord wordt gevraagd.............

Helaas ben ik deze optie niet tegen gekomen.
Wie kan mij verder helpen?

NAS: DS 213+
DSM: 4.1-2668
DS PHOTO+: versie 2.1.1-095
DS FILE: versie 3.0.2-074
DS AUDIO: versie 2.2-107

met vriendelijke groet,
Johan Verlaek

Offline Dutchy036

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 19
  • -Ontvangen: 7
  • Berichten: 72
Re: Niet automatisch aanmelden via DS apps
« Reactie #1 Gepost op: 19 februari 2013, 09:04:49 »
Best Verleak,
Het lijkt inderdaad niet mogelijk om de gegevens te wissen.
Ik heb geprobeerd de Cache en History te verwijderen helaas resulteert dat er niet in dat het "formulier" niet automatisch wordt ingevuld.

Wat je zou kunnen doen is een app downloaden die je folder(s) beveiligd met een wachtwoord. Persoonlijk ben ik geen fan van dergelijke apps maar wellicht bieden ze een oplossing voor je.

Voor IOS is Secure folder zo`n app:
https://itunes.apple.com/us/app/secure- ... 37578?mt=8

Voor Android VeryAndroid File Protector
http://community.htc.com/na/htc-forums/ ... 54123.aspx

Ik adviseer je ook om een feature request bij Synology in te schieten.  :)

Succes en laat even weten hoe het is gegaan.
Root cause analysis:Tries to solve a problem by attempting to identify and correct the root cause, as opposed to simply addressing their symptoms.

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 181
  • -Ontvangen: 2697
  • Berichten: 16.686
Re: Niet automatisch aanmelden via DS apps
« Reactie #2 Gepost op: 19 februari 2013, 09:29:17 »
Ik heb ook niet direct een oplossing. Als je uitgelogd was dan stop DS File bij het inlog venster. Dan kun je met de pijl rechtsboven naar alle accounts gaan. Houd je eentje wat langer ingedrukt, dan krijg je de optie dat account te wissen.

Als voordien de app gewoon beƫindigd hebt zonder uitloggen, wordt je direct ingelogd, maar als je dan weer uitlogt, kom je toch weer in het inlog scherm en kunt daar ook het account weer wissen. Bij mij wordt het wachtwoord ook altijd onthouden en ik zie geen optie om het weer te vergeten. Maar het kan zijn dat die vraag wel komt bij het eerste gebruik van een nieuw account. Zo niet, moet je inderdaad na elke uitlog ook het account even wissen.

EDIT:
Even geprobeerd een tweede account aan te maken. Je ziet geen extra opties, dus onthoud hij standaard alles. In mijn herinnering was dat anders, maar dat kan ook bij een oudere DS versie geweest zijn. De help file in DS beschrijft overigens ook goed hoe de inlog geschiedenis gewist moet worden en noemt ook niets over het wel/niet bewaren van wachtwoorden. Maar i.d.d. vreemd dat je niet kunt kiezen om de wachtwoorden niet te bewaren.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline verlaek

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 14
Re: Niet automatisch aanmelden via DS apps
« Reactie #3 Gepost op: 06 maart 2013, 21:37:24 »
Ik had een servicerequest ingediend bij Synology, dit was het antwoord:

=============================================================================================
Hi,

thank you for the inquiry.

This is the current design at the moment.

However, I have passed this message to our developers and product management group. Hopefully we will be able to enhance this feature in our future DSM releases. Thank you for bringing this issue to our attention.


If you have any great suggestions or feature requests, please kindly send them to our Product Management group at:
http://www.synology.com/support/inquiry ... enu&type=1


Sincerely,
Andrew Lai
=============================================================================================

Even wachten op volgende releases......

grtz.........Johan


 

wat kan er niet met php/mysql?

Gestart door AnonymousBoard Web Station

Reacties: 2
Gelezen: 9983
Laatste bericht 10 april 2008, 21:14:21
door Anonymous
Map verwijderen op USB-schijf lukt niet

Gestart door AnonymousBoard Externe harddisks en Printers

Reacties: 1
Gelezen: 9689
Laatste bericht 28 augustus 2006, 10:55:33
door Bob
Fan 106e lawaaierig, slaat niet/nauwelijks af bij standby

Gestart door AnonymousBoard NAS hardware vragen

Reacties: 9
Gelezen: 19486
Laatste bericht 02 januari 2007, 12:21:44
door LeendertB
Norton Ghost and DS106j niet compatible?

Gestart door AnonymousBoard NAS hardware vragen

Reacties: 2
Gelezen: 8398
Laatste bericht 06 oktober 2006, 13:35:38
door Anonymous
Synology 106E komt niet uit standby [SOLVED]

Gestart door MichielBoard NAS hardware vragen

Reacties: 2
Gelezen: 11166
Laatste bericht 11 december 2006, 21:16:06
door Anonymous