Synology-Forum.nl
Smartphone / Tablet / SmartTV Apps => Android Apps => Topic gestart door: Donkeyman op 17 november 2021, 12:19:59
-
Sinds kort kan ik mijn DS418 niet meer via wifi en internet benaderen met android telefoon en android tablet via DS file, DS Audio en Photos. Ook zie ik via mijn HEOS app van Denon de nas niet meer. Ik heb onlangs een upgrade gehad naar de nieuwste DSM versie en moest ik ook iets doen aan Active Insight, maar ik ben helaas vergeten wat dat precies was. De nas is wel te bereiken met mijn Nvidia Shield TV pro, die ook op android draait. Wat kan er mis zijn?
-
Ik ga er vanuit dat je van de android-apps de laatste versie hebt.
Jouw nas heeft een quickconnect-id (vindt je in conf.scherm >> info).
Zet dat quickconnect-id bijvoorbeeld in de ds-file-app op de url plaats.
Geen http-header, geen domeinnaam, geen ip-adres, gewoon alleen quickconnect id.
Probeer dan eens verbinding te maken want hier werkt dat gewoon.
Met heos-app geen ervaring hier.
-
Bij quickconnect stond het vinkje uit, dus alles werkt weer gelukkig. Ik heb geen idee hoe dat uitgevinkt is, ik heb het zelf niet gedaan. In ieder geval zeer bedankt voor je hulp!
-
Vandaag kon ik opnieuw mijn nas niet bereiken via quickconnect. Weer was het vinkje weg, raadselachtig...
-
Ik gebruik het nooit... forward liever een paar poorten..
maar quickconnect loopt toch via een server van synology?
Of zie ik dat verkeerd?
Kan het dan niet zo zijn dat die even plat ligt?
-
Het zal niet de eerste keer zijn dat er een storing is bij de Synology servers. Bij toegang via forwards ben je in elk geval niet afhankelijk van derden. Dat blijft werken ook al zijn de servers van Synology down.
-
Weer was het vinkje weg, raadselachtig...
Hier (https://www.synology-forum.nl/ddns-extern-benaderen/vinkje-bij-quickconnect-verdwijnt/) is hetzelfde aan de gang.
Lijkt mij een bug.
-
Heb dit getest. Ook in andere topic gemeld.
Nas quickconnect op 5 minuten gezet, werd na die 5 minuten netjes uitgelogd.
Weer ingelogd en vinkje Quickconnect stond nog ingeschakeld.
Hierna nog een app op android getest en die maakte met QC gewoon contact.
-
Dit probleem heeft zich in 2018 ook al voorgedaan. Of het is nooit goed opgelost of er is een versiebeheersfout gemaakt en fout is terug.
Kan alleen niet vinden wat toen probleem was. Breed spectrum van items die genoemd worden om probleem te verhelpen zijn:
start Quickconnect met een andere naam, vink bij Quickconnect vooral aan welke services dan gebruikt mogen worden, schakel IPv6 tijdelijk uit, pas MTU-waarde aan, zet DDNS op 8.8.8.8 en 8.8.4.4, maar geen van allen is genoemd als de definitieve juist werkende oplossing.
Als de servers down zijn tja dan doet QC het niet. Zie in Synology incidentenlogboek af en toe issue maar die lijken snel opgelost.
Als verbinding niet lukt dan kun je snel checken of de Quickconnectservice werkt of niet. Kijk dan in Synology ondersteuningspagina.
Daar vindt je rechtsboven een optie voor services-status.
Ook kun je op je Synology-account inloggen en dan zie je gelijk of de status van Quickconnect op je Nas in orde is of niet.