Synology-Forum.nl
Smartphone / Tablet / SmartTV Apps => Android Apps => Topic gestart door: advanhouten op 16 december 2017, 16:50:37
-
Ik heb sinds heel kort een Synology DS216j. 2x 2TB HD van WD RED. Installeren verliep vlekkeloos, muziek op de DS216j plaatsen ook, maar bij afspelen naar Chromecast met behulp van DS audio op tablet krijg ik melding HTTPS verwijderen of certificaat op NAS zetten. In de handleiding kan ik hierover niets vinden. Kan iemand mij helpen?
PS Chromecast zit op mijn TV, op scherm zie ik wel opstartscherm van DS Audio.
-
Dat is toch zeker geen HARDWARE vraag? Ik verplaats je Topic!
-
Chromecast gebruik je binnen je interne netwerk. Binnen je eigen netwerk kun je https prima uitschakelen.
-
Klinkt mij als muziek in de oren. Waar kan ik dat regelen? Heb al heel veel gezocht maar niet gevonden. Alvast dank.
-
Denk in Audio Station zelf.
-
De topic starter heeft het over de app "DS Audio" voor op zijn tablet.
Daar kun je simpel het vinkje weghalen bij HTTPS.
De omleiding van HTTP naar HTTPS in Audio Station (op je NAS) zou ik wel als zodanig ingesteld houden.
-
Dank Babylonia. HTTPS uitzetten is gelukt. Nu melding dat Chromecast certificaat van Synology niet vertrouwd.
Weet jij hoe ik dat op kan lossen?
-
Waar zie je die melding? Ik stream vanuit DS Audio muziek naar mijn receiver, maar ben die melding in Chromecast (als doorlus naar TV en het beeld wat je dan ziet op het scherm) nog nooit eerder tegen gekomen. Ook niet als ik de Chromecast rechtstreeks aansluit op TV.
Er is ook een Chromecast voor audio die enkel bedoeld is voor een receiver (zonder beeld), maar lijkt me ook niet dat daar een melding komt.
(In dat geval mogelijk in de Display van de receiver ??).
Als je Audio Station via een webbrowser benadert, is dat als onderdeel binnen DSM, en heeft die melding betrekking op DSM.
In dat geval maak je als eenmalige handeling een uitzondering op die melding. Afhankelijk van de webbrowser klik je in het web schermbeeld met die melding bij "geavanceerd" en klik je verder om de website "te vertrouwen".
(Hoe heb je eerder DSM zelf dan benadert als je die melding nog niet eerder bent tegengekomen?).
-
De melding krijg ik op het moment dat ik de weergave van de audio wil starten. DS Audio laat ook geen muziek meer horen.
Ik start op mijn tablet of telefoon DS Audio op en wil van daaraf via de NAS de muziek naar de chromecast sturen. Nog steeds zonder resultaat.
Ik heb al meerdere stukjes bij andere topics gelezen en daarin maakte je melding van Air Audio. Ik heb dat op mijn telefoon geladen en bingo het werkt. Daarna Air Audio op de tablet geïnstalleerd en helaas nog geen muziek. Weet jij of ik per aanstuurapparaat een gebruiker in DS Audio moet aanmaken?
Alvast dank voor de hulp tot zover. Al wat verder, maar mijn huisgenoten willen dat allemaal ook op de telefoons (en iPad). Kun je mij een advies geven?