Synology-Forum.nl
Smartphone / Tablet / SmartTV Apps => Android Apps => Topic gestart door: W.Lagerberg op 04 juli 2015, 15:55:45
-
Hallo allemaal,
Zoals mijn titel al zegt krijgt mijn DS file op mijn Samsung maar geen verbinding.
Niet met IP adres en ook niet met quick connect.
gebruiker en ww klopt, HTTPS niet aangevinkt...ik weet het niet meer.
Wie herkent dit probleem en/of heeft de oplossing voor mij?
-
Extern ip geblokkeerd? Staan de nodige moeten open? Wat zegt de firewall op je Synology?
-
Is het probleem intern (LAN) of vanaf internet (WAN).
-
Hoe check ik of er een extern ip geblokkeerd is?
Alleen poort 5000 staat open
In mijn firewall staat WebDAV open
Het probleem is intern en extern
-
[attachimg=1]
-
Webdav is poort 5005/5006. DS File werkt op poort 5000/5001.
-
Zou eerst ervoor zorgen dat het intern gaat werken, dan pas verder kijken (extern).
-
Ok,
mijn blokkering lijst is leeg.
Ik zal het idd eerst intern aan de praat moeten krijgen.
moet er dus een poort open? en hoe kan ik dat doen?
-
Voor intern hoef je geen poorten open te zetten in je router.
Wat zie je eigenlijk gebeuren als je met DS File wilt connecteren?
Krijg je een foutmelding?
-
DS File vind je NAS wel?
Hoe log je in? Met admin?
-
Nee, DS File vind mijn NAS niet.
Ik gebruik het IP adres van mijn NAS en log in met admin en het ww.
DS File meld:
Kan geen verbinding tot stand brengen met de server.
Controleer het volgende:
-Het IP-adres correct is
-Netwerkverbinding
Wij raden U aan quickconnect te gebruiken voor een betere verbinding met Uw server.
Via quickconnect lukt het ook niet
-
Even voor de zekerheid,
Voor intern WiFi aan, voor extern WiFi uit.
-
Mijn telefoon is verbonden met mijn interne wifi/netwerk
-
Als je op je telefoon intikt: NAS-IP:5000
Zie je dan het inlog scherm?
-
Ik heb ook even op mijn Ipad DS File neergezet.
Deze geeft de melding:
kan geen verbinding tot stand brengen met de server.
Controleer het IP-adres en de netwerkverbinding.
Zorg dat de WebDAV-dienst op het diskstation is ingeschakeld.
@flingle
waar moet ik dat intypen?
-
In je web-browser.
-
ik krijg de melding:
Deze webpagina is niet beschikbaar
-
Gebruik "Synology Assistant (https://www.synology.com/nl-nl/support/download/DS715)"om je "NAS-IP" te vinden.
Want zolang je dat niet weet, kom je niet verder.
-
Het IP van de NAS heb ik, via mijn laptop gebruik ik de assistant om probleemloos verbinding te maken.
-
Net nog even een update gedaan van mijn NAS zelf en of het er mee te maken had weet ik niet maar door invoeren van mijn quickconnect id kom ik nu wel in mijn NAS met DS fie......alleen met het invoeren van mijn IP adres lukt het niet zoals ik altijd deed.......nou ja, hij doet het en daar gaat het om.
-
Klinkt alsof je wifi netwerk in een ander subnet zit dan je NAS.
Kijk eens wat het ipadres van je telefoon is.
De eerste drie cijfers van het ipadres moeten gelijk zijn aan de eerste drie cijfers van het ipadres van je Nas.
-
Nee, mijn telefoon heeft dezelfde IP als mijn NAS, alleen deze eindigt op 10 en de NAS op 20
-
Heb je soms twee router?
Een modem/router van je internet provider en een eigen router?
Want er is echt iets niet in orde met je netwerk anders zou je telefoon gewoon je Nas moeten zien.
-
Nee, dat niet.Mijn telefoon zit in hetzelfde netwerk als mijn NAS.
-
WiFi heeft beperkte toegang tot LAN? (gast netwerk in router?)
Modem/router herstart?
-
Haalt niets uit als na een reset van mijn modem router.
Hoe check ik of ik een beperkte toegang heb tot LAN?
-
Als reset niets doet dan zal er denk ik geen beperkte toegang zijn.
Was maar zo een ideetje.