Synology-Forum.nl
Smartphone / Tablet / SmartTV Apps => Android Apps => Topic gestart door: Raymonddeniet op 27 juli 2012, 12:01:30
-
Hallo,
Op mijn HTC Desire HD heb ik de apps DS Finder, DS Photo, DS File en DS Audio geinstalleerd.
Op DS Audio na doen ze het allemaal.
In de app type ik mijn nas naam in of extern ip adres en dan krijg ik heel lang "bezig met laden..." te zien en gebeurt er niets. Dan komt de melding: Het netwerk is moment niet beschikbaar.
Wanneer ik daarachter de poort invoer :5001 en/of :8801 doet hij helemaal niets en krijg direct de melding: het netwerk is moment niet beschikbaar.
Terwijl ik hetzelfde invoer bij de andere apps direct wordt doorgevoerd naar de gegevens.
Wat en waar kan ik het het beste nagaan wat er fout is/gaat? Of wat zit er mis?
-
Probeer eens in te loggen met je admin account.
En gebruik eens achter je ip:5000
Verstuurd via mijn GT-I9001 met Tapatalk.
-
Helaas, dat werkt ook niet.
Ik heb alleen het admin account waarmee ik werk.
-
DS audio verwijderen en opnieuw installeren?
Verstuurd via mijn GT-I9001 met Tapatalk.
-
Heb ik al 2x gedaan op zowel de telefoon als op de NAS zelf.
Wat ik vergeten ben te vermelden is dat het met alle dezelfde credentials wel op de ipad mogelijk is er gebruik van te maken met wifi thuis als bij iemand anders via wif.
Ook via wifi bij mij thuis is het op de telefoon niet mogelijk contact te maken met de nas.
-
Gebruik je toevallig een aangepast poortnummer voor je NAS zelf?
Ik had dit zelfde probleem, ik gebruik echter aangepaste poorten en ik kwam er dus achter dat ik de poort die ik heb aangepast voor de http verbinding ook moest gebruiken bij DS Audio...
Succes
-
Voor DS Audio gebruik ik 8801.
Dit heb ik ingevoerd in het configuratiescherm in de nas en in mijn router.
Wanneer ik de nas wil benaderen dan is dat met poort 5001 (ik heb alleen https).
Wanneer ik hem ook mogelijk liet te benaderen met http werkte het ook niet.
-
Misschien zou het een optie zijn om dan toch te proberen om een extra gebruikers account te maken.
Ik kon ook bepaalde zaken niet met m'n admin account (hoe raar dat ook klinkt).
En dan is het zo ie zo niet verstandig om je admin account te gebruiken om bv Audio station te gebruiken (sorry, ben ICT-er ;-) )
-
Ga ik proberen. Het heeft overigens onder dit account in het eerste begin wel gewerkt.
Maar ik maak een user-account aan.
Ben ook ict-er maar een beetje een makkelijke en dit soort zaken is niet mijn ding zeg maar.
Hoop dat het gaat lukken.
-
Een normale gebruiker aangemaakt met lees en schrijfrechten op de mappen en ook ds audio aangezet, maar exact dezelfde meldingen.
-
Nou misschien een kleine troost, bij mij werkt het nu ook niet meer :roll:
Hij logt in en dan krijg ik meteen een melding dat het inloggen is mislukt...
Zie bijlagen :?
Edit: Hij doet het toch wel, maar dan niet via WiFi :?:
-
Het zou helpen als jullie (beide) even melden welke versie DS audio app jullie gebruiken en welke versie DSM (er is net een nieuwe update DS audio app in de play store verschenen).
-
Daar heb je een goed punt.
Ik gebruik DSM 4.0 en de app de meest recente (laatste update).
Bij de app voor de update had ik het ook.
Wat wel zo is, is dat ik de dns gebruik van mijn botsing met mijn eigen domeinnaam erin.
Wanneer ik ddns van bijv synology gebruikte was er niets aan de hand, deed alles het.
Maar liefst gebruik ik mijn eigen domeinnaam hiervoor.
-
Gebruik je voor de inlog je volledige url dus met http:// of zonder? Probeer het anders eens zonder de http ervoor dus meteen je ipadres:poort of domeinnaam:poort
Verstuurd via mijn GT-I9001 met Tapatalk.
-
Dat heb ik idd ook gedaan.
Zowel met http, https met naam en ipadres en met en zonder poortnummer.
Bij de apps die wel werken werkt mijn ingestelde domeinnaam wel: nas. .........nl
-
Inderdaad een goed punt.
Ik heb de versies:
DS Audio: 2.0.1-086
DSM 4.1 beta
Ik had net even dat ik via WiFi weer kon aanmelden en streamen, maar nadat ik de app afsloot en weer startte kreeg ik weer de melding als hierboven.
Als ik http:// ervoor zet krijg ik meteen de melding dat het netwerk niet beschikbaar is.
Dit krijg ik ook als ik https:// en de daarbij horende poort doe.
Bovenstaande foutmelding krijg ik ook als ik via WiFi het ip adres van m'n NAS doe, met natuurlijk de goede poort en zonder http:// of https:// (https://), als ik met doe krijg ik weer de netwerk foutmelding.
Als ik m'n gsm van WiFi haal en gewoon via het netwerk van Telfort doe, werkt alles wel, zelfs na meerdere keren afsluiten van de app.
Ik heb trouwens een Sony Ericsson Expira Arc met de originele firmware, Android versie: 2.3.4, build: 4.0.2.A.0.62
Mijn andere DS apps werken overigens zowel via WiFi als GSM.
-
Hallo,
Ik meld toch even dat ik met mijn telefoon (HTC desire, android v2.2.2) met de nieuwste DS audio (v 2.0.1-086) op mijn DSM (v 4.0-2198) niet van deze genoemde problemen heb.
Ook op mijn tablet (android v4.0.3 met DS audio v2.0.1-086) richting dezelfde DSM kan ik ook gewoon bij mijn muziek verzameling.
Er is dus niet per definitie iets fout in de DS audio app.
Welk versie van audio station package draaien jullie ? (ik heb audio station v3.0-2204)
Ik vind het opvallend dat jullie beide problemen hebben terwijl jullie beide (ook) de muziek (en dus DSM) hebben ontsloten via internet. Zou er in de routering (instellingen) hiervan iets niet helemaal lekker gaan in het audio station op de DSM zelf ? (dus juist wanneer je hem via lokaal netwerk wil bereiken hij toch juist de gegevens van dat adres/poort richting het internet stuurt
DJ Jovel
-
Mogge,
Op mijn tablet werkt alles gewoon perfect, het is alleen m'n GSM waarbij het nu nog raar doet als ik via WiFi verbinding maak.
Al m'n poort forwardings staan goed (anders had m'n tablet er ook wel last van).
De versie van het DS audio station pakket wat ik gebruik is: 4.0-2281
DSM: 4.1-2567
Ik ga nog maar eens proberen de app op m'n GSM te verwijderen en opnieuw te installeren, eens kijken wat dat doet...
-
En dan is het zo ie zo niet verstandig om je admin account te gebruiken om bv Audio station te gebruiken (sorry, ben ICT-er ;-) )
Überhaupt is het onverstandig om het 'admin' account actief te laten. Dat is de eerste naam die hackers proberen omdat die naam de meeste bevoegdheden geeft. Synology zelf adviseert ook om een gebruiker aan te maken met alle rechten en het 'admin' account inactief te maken. Volgens mij stond dat in de manual, anders op hun website.
Ik heb overigens net gisteren DS Audio geupgrade naar versie 2.0.1. Zier er nu geheel anders uit maar werkt nog steeds goed op mijn oude android 2.2 versie.
-
Mogge,
Op mijn tablet werkt alles gewoon perfect, het is alleen m'n GSM waarbij het nu nog raar doet als ik via WiFi verbinding maak.
Al m'n poort forwardings staan goed (anders had m'n tablet er ook wel last van).
De versie van het DS audio station pakket wat ik gebruik is: 4.0-2281
DSM: 4.1-2567
Ik ga nog maar eens proberen de app op m'n GSM te verwijderen en opnieuw te installeren, eens kijken wat dat doet...
Idem. Op mijn tablet totaal geen probleem, waar ik ook ben.
Het is alleen op mijn telefoon. Exact dezelfde gegevens ingevoerd als op de tablet.
Verwijderen en opnieuw installeren had bij mij geen baat helaas.
-
Hier exact hetzelfde probleem (niet kunnen inloggen melding tijdens/bij het ophalen van de albumlijst) op m'n Desire HD. Synology met DSM4.0-2228.
Wat mij is opgevallen dat als je kiest voor opnieuw indexeren van je media (mediaserver) het een uurtje ofzo goed gaat.....eerst heb je dan een lege lijst, en daarna lukt het ook om een tijdje de volledige albumlijst op te halen (heb iets van rond de paar honderd albums/10000+ nummers). Na een paar uur werkt het dan niet meer..... rara? Zou er iets gecached worden op de telefoon en daar bepaalde karakters in album of liednaam een bepaalde een foutmelding geven????
-
Ik voel e ontzettend dom. Het probleem bij mij is opgelost.
Kwam via mijn firewall erachter dat hij verbinding wilde maken met poort 5000 en ik had alleen voor https 5001 opengezet.
Dus wel een poorten kwestie.
Bedankt voor de hulp die er geboden is.
-
dit was het registreren waard- ik had precies hetzelfde probleem! soms zou ik die smartphone gewoon uit het raam kunnen gooien.. ik ben blij dat vaste telefoons (http://gigaset.com/nl/nl/pages/index.html) nog steeds te koop zijn :lol:
-
ik heb hetzelfde probleem ,na de update naar android 404.
met 2.3 kon ik gewoon inloggen.ik geef de schuld aan android 404.
suc6
-
wat er precies misgaat met jullie telefoons kan ik zo niet zeggen, maar met Ice Cream (Android 4.nogwat - laatste drie versies) gaat het bij mij toch iedere keer gewoon goed.
Al gekeken of er te vaak een mislukte inlogpoging gedaan is en daarom ip-adres vd telefoon op de blocklist? Nieuwste versie van DS audio op de telefoon gezet? Welke versie DSM?
-
Graag melding van gemaakt.
Op vakantie in Frankrijk heerlijk gebruik gemaakt iedere dag op de ipad.
lekker muziek geluisterd en zelfs het streamen van divx met Plex ging voortreffelijk met af en toe een bufferprobleem, maar dat was 's avonds dus wanneer de meesten op de camping terug waren.
-
Ik heb een soortgelijk probleem als hierboven en maak gebruik van DSM 4.0 en de laatste versie van DS audio op een Samsung Galaxy 2.
Afluisteren via wifi in het eigen netwerk gaat prima. Wanneer ik wifi uitschakel en overga op de 3g verbinding van t mobile krijg ik de melding: "Het netwerk is moment niet beschikbaar." (taalfout staat er echt in :wink: ).
Ik heb de router met de EZ internet wizard geconfigureerd en heb enkel port forwarding voor poort 5000 ingesteld (nodig voor ondermeer audio station).
Ik snap niet dat het niet lukt; volgens verschillende tutorials zou dit moeten werken. Heeft iemand een idee?
Alvast dank, Joost
-
Probeer ook in de router zelf eens de poort 5000 open te zetten in portforwarding. Heb ik ook moeten doen.
-
Probeer ook in de router zelf eens de poort 5000 open te zetten in portforwarding. Heb ik ook moeten doen.
Dank voor je reactie. Dacht dat dat niet meer hoefde omdat je met EZ ook je router configureert. Zal het eens verder uit proberen te zoeken.
-
Probeer ook in de router zelf eens de poort 5000 open te zetten in portforwarding. Heb ik ook moeten doen.
Misschien scheelt het al als ik niet het standaard intern ip adres gebruik, maar mijn externe adres... :oops:
-
Mooi, ook werkend. Veel plezier ervan.
-
Mooi, ook werkend. Veel plezier ervan.
Dank, wel een beetje erg dit he...
Edit: kom er nu dus in. Dit lukt enkel met mijn account en niet met de guest account die wel lezen/schrijven rechten heeft in de muziek map. Enig idee waar dit aan kan liggen?
-
Ach ikhad ook zoiets hoor dus kan gewoon gebeuren.
Nee, dat durf ik niet te zeggen. Had met photostation met mijn normale account dat ik mijn foto's niet zichtbaar kreeg. Logde ik in met Admin, zag ik alles wel. Rechten zijn goed.
Ik blijf gewoon met admin werken.