Synology-Forum.nl

Smartphone / Tablet / SmartTV Apps => Android Apps => Topic gestart door: Pedro op 27 januari 2017, 13:28:11

Titel: DS Audio app
Bericht door: Pedro op 27 januari 2017, 13:28:11
Sinds de meest recente update van de app heb ik problemen met het afspelen van de mp3's die op de Nas staan via mijn Denon.
Ik zie al mijn mappen, ik selecteer alle nummers van de map en de app geeft aan dat deze worden toegevoegd aan de wachtrij. Nu kies ik om deze af te spelen dus via mijn Denon, die automatisch naar het netwerk schakelt en met afspelen begint.

Echter speelt ie maar 1 of enkele nummers af en stopt deze helemaal. Ik heb de wachtrij al leeg gemaakt (staat trouwens op automatisch vervangen, dus leegmaken lijkt me).

Wie kan me helpen?
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Hutje op 27 januari 2017, 15:23:44
Mogelijk dat je de nummers nog eens moet indexeren op je NAS.
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Pedro op 27 januari 2017, 15:29:08
Dank je Hutje, maar heb ik al gedaan eind vorige week. Neem aan dat je dit niet elke week hoeft te doen toch?
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Hutje op 27 januari 2017, 18:38:24
Nee zou niet moeten, tenzij je veel nummers toevoegt.
Hoe voeg je die overigens toe?
In File Station ?
Of via een netwerk share?
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Pedro op 28 januari 2017, 10:12:14
De nummers die erop staan, staan er al geruime tijd op. Alleen hoeveelheid films wisselt en dan ga ik idd herindexeren.
Ik voeg de nummers/mappen gewoon toe middels old skool knippen en plakken op de NAS in de audio folder via windows verkenner dus niks moeilijks aan. Heeft ook altijd gewerkt vandaar
Titel: DS Audio app
Bericht door: Hutje op 28 januari 2017, 10:19:44
Dat laatste wordt door Synology afgeraden. Ik doe dat zelf helaas ook nog te vaak en loop dan regelmatig tegen het feit aan dat ik in DS-Audio  andere (lees=oude) info zie ten opzichte van de echte mapinfo.
Heb jij dat nooit?
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: 5061 op 28 januari 2017, 10:45:42
Ikzelf sleep ik mijn flat's naar de benodigde directorie. Werkt probleemloos.
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Hutje op 28 januari 2017, 11:05:10
Je kunt beter je FLACs verslepen
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Pedro op 28 januari 2017, 14:34:12
@ Hutje; ik heb het altijd zo gedaan en weet niet beter of jij moet idd een betere manier hebben die het euvel voorkomt waar ik nu tegen aanloop. Enne het zijn mp3's geen FLAC's anders kan ik nog een NAS of 2 erbij kopen voor mijn muziek collectie.

Hoe plaats jij dan je audio op de NAS in de betreffende map Audio?
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Hutje op 28 januari 2017, 14:57:12
Indien je zelf constateert dat er na een kopiëeer/sleep actie van MP3/FLAC bestanden de index in Audio-Sation / DS-Audio goed bijgewerkt wordt, is jouw manier perfect.

Ik doe het op beide manieren; direct in File Station, of als ik haast heb, doe ik het via de netwerkshares op mijn Windows PC.
(Ik heb dan nog een bijkomende horde namelijk, mijn muziek bestanden komen meestal binnen op NAS1 en gaan naar NAS2 voor de muziek verzameling)

P.S. Ik begon over FLACs, omdat @5061 het over FLATs had.
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Pedro op 28 januari 2017, 15:08:06
Dank je Hutje.

Ja ik las idd over de flats, moet je wel een hele grote harde schijf hebben :)

Maar jij hebt dus geen problemen om via je app de muziek af te spelen als ik het goed begrijp?
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Hutje op 28 januari 2017, 15:12:38

Nee geen 'echte' problemen.
Toevallig vorige week dat ik op de NAS in een bepaald mapje maar 10 cd's zag staan, en in DS-Audio waren dat er 20.
Dus toen maar even handmatig de re-index aangezet.
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Pedro op 29 januari 2017, 09:27:23
Is er wellicht iets met de eigenschappen van de mp3's zou dat kunnen? Of mis ik iets in de volgorde van selectie etc?
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Hutje op 29 januari 2017, 10:06:04
Ik heb alleen MP3's in 320 kbs en lossless FLAC's en dat gaat gewoon keurig in Audio Station.
Wat bedoel je met volgorde van selectie?
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Pedro op 29 januari 2017, 10:53:34
bedoel de volgorde als je bepaalde mp3's gaat selecteren middels de app en deze wilt afspelen via de surround
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Hutje op 29 januari 2017, 10:59:56
Je kunt ze alleen selecteren als ze zichtbaar zijn in de database.
Echter, indien de database niet goed geïndexeerd is, dan LIJKT het erop dat je die nummers zou kunnen afspelen maar worden dan gewoon overgeslagen.
Of heb je per nummer gecontroleerd dat ze ook op de plaats staan (in je NAS), waar de database zegt dat ze staan ?
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Pedro op 29 januari 2017, 11:11:07
Ze zijn zichtbaar in de app en ook in de database. Nee heb niet per nummer gecontroleerd is geen doen.
Als ik naar de app kijk tijdens het afspelen, dan lijkt alsof het 'afspeelbalkje' of hoe je het wilt noemen naar 1 seconde gaat en dan weer terug schiet. Weet effe niet hoe ik het beter moet zeggen, je weet wel het balkje onderin die de tijd aangeeft..... ;D
Titel: DS Audio app
Bericht door: Hutje op 03 februari 2017, 18:00:29
Is dat in DS-Audio of in Audio Station ?
Heb je plaatje ?
Onderaan is volgens mij het balkje van het volume.
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170203/41b17c804e4615bde84f8d9f71c4226a.jpg)
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Pedro op 04 februari 2017, 15:14:06
Ziet er bij jou anders uit als bij mij, apart. Ligt aan type smartphone?

Het gaat om het balkje wat bij jou bovenin staat, dus de duur van het nummer. En dit is in DS -Audio, dus de app die op de telefoon staat.

Hoe maak je een afbeelding van je scherm?
Titel: DS Audio app
Bericht door: Hutje op 07 februari 2017, 18:18:35
Ja dit is een iPhone.
Scherm afbeelding maken op iPhone?
Home-knop + zijkant knop tegelijkertijd indrukken.
Omdat ik Tapatalk op mijn iPhone heb staan kan ik redelijk snel een screenshot mee plaatsen.

Maar, om terug te komen op je feitelijke probleem, de nummers die dus niet worden afgespeeld, deden die het eerder wel ?
Ik probeer uit te sluiten dat er iets mis is met die bestanden.
Bijv verkeerde bitrate of iets dergelijks.
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Pedro op 08 februari 2017, 10:46:37
OK heb geen IPhone.

Ja die nummers deden het eerder wel en dat vind ik zo vreemd. Ze zijn allen afkomstig van hetzelfde album en hebben dus dezelfde bitrate lijkt me.

Gisteren nog een keer geprobeerd, maar weer hetzelfde. Snap er niks van.
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Hutje op 08 februari 2017, 23:41:20
Is het ook niet mogelijk om ze via je telefoon af te spelen ?
(Je koos om ze via je Denon af te spelen)
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Pedro op 09 februari 2017, 09:31:10
Ik gebruik juist die app om mijn muziek via de Denon af te spelen.
Andere muziek heb ik op mijn HTC staan als ik ga lopen of sporten.
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Hutje op 09 februari 2017, 10:43:09
Begrijp ik, maar heb je hetzelfde probleem als je die muziek, gewoon, via je telefoon wilt afspelen, dus niet doorgeschoten naar je Denon?
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Pedro op 09 februari 2017, 14:43:36
Hutje, vanochtend geprobeerd via de HTC alleen en hierbij geen problemen, alleen dus via de Denon.
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Hutje op 09 februari 2017, 15:46:06
Kijk voor de gein eens of de MP3's die je naar Denon wilt sturen wel in 44,1kHz staan, in plaats van 48kHz.
Ik ga voor het gemak even uit van een bitrate van 320 KBps.
Mogelijk dat je Denon niet overweg kan met bestanden met frequency van 48kHz....
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Pedro op 09 februari 2017, 16:30:07
nummers zijn idd in 320kbps, echter in de eigenschappen staat niet de khz vermeld
maar dat verklaart niet dat ie tijdens het afspelen ook zomaar stopt toch?
Denon is net 3 jaar uit dus moet geen probleem zijn
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Hutje op 09 februari 2017, 17:17:17
Tja, leeftijd zegt volgens mij niet veel.
Indien je windows pc hebt, probeer even te kijken naar <MP3TAG> (http://www.mp3tag.de/en/).
Dit is een bijzonder handige tool voor het aanmaken/editten van de tags die in een muziek bestand zitten (mp3, flac, wav,etc).
Maar ook bijzonder handig om te ZIEN welke eigenschappen je muziek stuk heeft !

[attach=1]
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Pedro op 28 februari 2017, 08:00:36
@Hutje, was er even tussenuit. Kleine update; afgelopen weekend kon ik ineens wel een volledig album via de app en via mijn Denon afspelen. Heel vreemd. Maar toen.......gisteren probeerde ik het weer en toen stopte ie bij het eerste nummer. Denon aan/uit gezet en opnieuw proberen, jawel het ging goed tot....nummer 5. Geen geluid meer.

Geen idee waar het aan kan liggen. Nog ideeën?
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: goldenwonder op 28 februari 2017, 13:45:21
Ik heb hier hetzelfde probleem. Bij de random play speelt hij willekeurig 10 nummers af en dan is het stil, terwijl er 100 in de afspeellijst staan. Alles opnieuw selecteren en het loopt weer voor 10 nummers. Jij met Denon, ik met Marantz (schijnt uit dezelfde fabriek te komen. Heeft ook identeke app voor smartphone, maar in andere kleuren). Dus zal een Denon dingetje zijn.
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Pedro op 01 maart 2017, 10:01:34
Denon en Marantz komen idd uit dezelfde fabriek. Heb in het verleden al contact gehad met Denon hierover daar ik in het begin vaak soortgelijke problemen had. Echter zij verwezen mij direct weer terug naar Synology.

Misschien moet Synology maar eens een lijst met compatibel apparaten gaan opstellen of juist de apps beter maken  (zie ook problemen DS Video app) of ben ik nu te veeleisend?
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: goldenwonder op 01 maart 2017, 17:50:41
Toch vermoed ik dat het bij Denon / Marantz ligt, omdat dezelfde afspeellijst op mijn Roku Soundbridge wel volledig wordt afgespeeld
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Babylonia op 02 maart 2017, 11:13:56
Heb in het verleden al contact gehad met Denon hierover daar ik in het begin vaak soortgelijke problemen had. Echter zij verwezen mij direct weer terug naar Synology.

Vreemd is die reactie niet.  De Synology DS Audio app heeft feitelijk niets met Denon te maken. Is ook geen verantwoordelijkheid van Denon.
Met "vreemdmerk" apps is het altijd  "hit and miss"  wat je kunt verwachten. Zeker met DLNA gerelateerde zaken.

Audio bestanden op een NAS kun je vanuit de Denon ook rechtstreeks benaderen om af te spelen, door gebruik te maken van de Denon afstandbediening.
Zie blz. 54 en 55 van de gebruiksaanwijzing van de AVR-2113  (te downloaden ---> Home Cinema ---> Receiver < HIER > (https://www.denon-hifi.nl/nl/downloads/productdownloads) ).

Er zijn ook Denon Android apps om je keuzes te maken vanuit een smartphone of tablet. Mogelijk is het gebruik ervan een betere optie dan DS Audio?
Hoewel de waardering van  < DEZE > (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dmholdings.denonremoteapp&hl=nl&referrer=utm_source%3Dgoogle%26utm_medium%3Dorganic%26utm_term%3Dgoogle+play+store+denon+2113&pcampaignid=APPU_1_gvS3WMnKCcSuau6-lpgH)  Denon app nu ook weer niet hoog staat aangeschreven. Hoop dat de grootste fouten er dan inmiddels uit zijn.
Een beter alternatief is mogelijk  < DEZE > (https://play.google.com/store/apps/details?id=de.pskiwi.avrremote&hl=nl)


Zoals ik het ervaar, lijkt de betrouwbaarheid van apps vaak in belangrijke mate afhankelijk te zijn met de intentie waar de apps in basis voor zijn ontwikkeld.
DS Audio  (en DS Video voor film) zijn in basis ontwikkeld om op een tablet of smartphone zelf de media af te spelen.
Dat was in oorsprong het hoofddoel. Dat door de transparantie in software men mediabestanden dan ook weer kan doorsturen (wel- of niet via een omweg) om af te laten spelen op andere apparatuur, is mooi meegenomen, maar niet het vertrekpunt van waaruit de app ooit eerder is opgezet.
Die extra opties maken de werking een stuk meer gecompliceerd, waardoor er makkelijker fouten in die opzet kunnen voorkomen.

Die specifieke "afstandbediening" apps zijn nimmer bedoeld om op een smartphone of tablet media af te spelen, maar puur om het apparaat waar de afstandbediening voor geldig is te kunnen bedienen. Dat is een wezenlijk andere benadering.

Ik denk dat als je die apps gebruikt die het dichts vanuit de basis-opzet zijn ontwikkeld waarvoor ze zijn bedoeld, dat je dan het minste problemen tegenkomt.

Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: goldenwonder op 02 maart 2017, 15:58:25
In mijn geval heeft het niets met DLNA te maken. De "Marantz" stream komt tot stand via Airplay. De stream naar de Roku komt tot stand via Upnp. Op de Roku nooit een onderbreking. Op de Marantz dus wel.
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Babylonia op 02 maart 2017, 16:31:34
DLNA of Airplay zijn gewoon aan elkaar gerelateerd. Het betreft beide multicast protocollen. Apple AirPlay net iets anders als DLNA.
< HIER > (https://www.hifi.nl/artikel/21948/6-verschillen-tussen-DLNA-en-Airplay.html) een korte omschrijving over de verschillen (en overeenkomsten) die overigens al wat gedateerd zijn omdat er een paar zaken worden aangehaald die beslist niet (meer) kloppen.

"Bij Airplay heb je altijd een bron (en die is altijd een Apple-apparaat)."

Ik maak zelf helemaal geen gebruik van Apple appartuur, maar kan naast DLNA ook Airplay inzetten op mijn Android tablet en smartphone.
Zie voor een keus aan mogelijkheden de schermafdrukken bij een eerdere reactie < HIER > (https://www.synology-forum.nl/android-apps/ds-audio-30791/msg214377/#msg214377)
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Babylonia op 02 maart 2017, 17:01:46
Op het moment ben ik wat verder aan het testen met  DS Audio.
Niet thuis maar op locatie, met de beschikking hier over een  Marantz M-CR610  netwerkversterker.
NAS DS113j met DSM niet hoger dan versie 5.0, vandaar ook Audio Station in een wat lagere versie 5.4-2860

Aanvankelijk op mijn tablet (met Android 5.0.1)  DS Audio  versie 3.11.1-351 geïnstalleerd.
Ondervind daarin geen problemen bij afspelen van de playlist.
Boodschappen gaan doen en bij terugkomst speelde alles nog gewoon door.

Heb de tablet uitgeschakeld. Ook dan blijft het allemaal gewoon doorspelen.
Daarmee werkt DS Audio in dit geval dus duidelijk als een "afstandsbediening".
Playlist en muziek gaan rechtstreeks van NAS naar de Marantz netwerkversterker.

Heb DS Audio op mijn tablet geüpdate naar versie 3.12.1-370
Ondervind daarmee ook geen problemen.

In het weekend wil ik het thuis nog verder testen met een Denon AVR X2300W receiver, die sterk vergelijkbaar is met de Denon AVR-2113 van de topic starter.

Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Babylonia op 02 maart 2017, 21:22:45
Update 1:

Heb DS Audio op mijn tablet geüpdate naar versie 3.12.1-370
Ondervind daarmee ook geen problemen.

Vanuit mijn eerdere reactie  rond 17.00 uur weer opnieuw ingeschakeld met de nieuwe firmware, en play-list laten afspelen.
Draaide inmiddels probleemloos tot 18.30 uur.  Heb toen alsnog de tablet volledig uitgeschakeld. Die speelt dan geen rol meer in de communicatie.
Maar de play-list staat nu 21.10 uur nog steeds af te spelen.
Dus er lijkt me weinig aan de hand te zijn wat niet goed zou functioneren  --in mijn geval--.
(Zie de gebruikte hard- en software versies in vorige reacties).

Heb ik dan helemaal geen problemen gehad?
Jawel, de eerste minuten speelde ik een Griekse playlist af (met Griekse karakter fonts in de play-list).
Die muziek stotterde. Maar dat deed het een half jaar terug ook al. Heb nog niet uitgezocht of het in de bestanden zelf zit, of in de Griekse tekst.
In ieder geval "traceerbaar"' waar het aan zou kunnen liggen.

Terug naar de  geparkeerde hedendaagse muziek (door mijn oudste dochter op de NAS gezet), vertoont in ieder geval geen enkel mankement bij het afspelen ervan, nu inmiddels 21.22 uur ------> [EDIT] ------> 23.45 uur nog steeds.

EDIT --- 24.oo uur - tablet ingeschakeld:
... en DS Audio opgestart.  Het nummer wat actief wordt getoond als tilel / nummer wat zou spelen klopt precies met hetgeen werkelijk wordt afgespeeld.
Gekozen voor andere muzieknummers, wat direct actief wordt overgenomen.
Dus dat lijkt vooralsnog allemaal keurig netjes te voldoen aan de verwachtingen, (voor mijn situatie).
Mooi geweest, het zaakje in zijn geheel nu "manueel " afgesloten.  :P   8)
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Babylonia op 04 maart 2017, 18:19:32
Update 2:

Inmiddels terug op de thuislocatie en opnieuw testen in de situatie hier met  DS Audio.
Hardware hier:
- Denon AVR X2300W receiver (met de laatste firmware)
- NAS DS415+   -   DSM 6.1-15047 Update 1

Met op de NAS de packages:
- Audio Station  -   versie: 6.0.2-3093
- Media Server  -   versie: 1.7.0-2810  (voor zover dat van belang mocht zijn).

Gebruik van  DS Audio  met dezelfde tablet als eerder:  Lenovo Tab 2 A10-70F  ---------  Android 5.0.1

Om een vergelijkbare muziektest te doen, heb ik op draagbare media (was het gemakkelijkste) de hele mikmak aan muziek die op de andere NAS stond meegenomen en hier op de NAS in de "music" map gezet, overeenkomstig de indeling van die andere NAS.

.....de eerste minuten speelde ik een Griekse playlist af (met Griekse karakter fonts in de play-list).
Die muziek stotterde. Maar dat deed het een half jaar terug ook al. Heb nog niet uitgezocht of het in de bestanden zelf zit, of in de Griekse tekst.

Ook hier dezelfde stottering bij dezelfde muzieknummers. ----> Nu wel uitgezocht, en het zijn gewoon slechte (*.wma) bestanden.  :geek:

Dan maar de andere mappen aan nummers afgespeeld.
Ook hier staat het momenteel al een paar uur probleemloos te draaien.   8)


Ook nog getest met  DS Audio  op een  Smartphone: LG-P875 (enkele jaartjes oud)  ---  Android 4.1.2
En de muziek afspelen naar de Denon receiver, ook dat geeft geen enkel probleem.

Er zou dus eigenlijk geen enkele reden moeten zijn, waarom het bij de topic starter @Pedro niet goed loopt.
Ik vermoed dat er dan ook andere zaken in het spel zijn wat roet in het eten gooit.
En dat zou dan wel eens in de netwerk set-up zelf kunnen zitten. Daar kom ik later nog op terug.
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Babylonia op 05 maart 2017, 12:16:17
Update 3 - NETWERK set-up:

De voorgaande probleemloze ervaring klinkt voor @Pedro en mogelijk ook andere gebruikers welhaast als een utopie?
Het werkt nu goed, maar  DS Audio  als zijnde AirPlay / DLNA gerelateerd, heeft zeker niet altijd goed gefunctioneerd, ook bij mij niet!

Wat oudere modem/routers waarin AirPlay / DNLA nog niet uitvoerig is geïmplementeerd, en dan met name welke door providers worden uitgeleverd bij hun internet-pakketten, vertonen vaak problemen.  Providers voorzien modem/routers doorgaans van eigenzinnig  aangepaste firmware. Men trekt zich weinig aan van gebruikelijke netwerk-conventies. Het is dan vaak "hit and miss". Om binnen die eigenzinnigheid in firmware zaken dan wel werkend te krijgen moet men soms naar onorthodoxe / niet logische oplossingen zoeken.

De indertijd (2015) door mij gehanteerde "vreemdsoortige" oplossing voor een Ziggo Ubee modem/router, beknopt beschreven  < HIER > (https://www.synology-forum.nl/windows/niet-alle-apparaten-zichtbaar-in-netwerk/msg149950/#msg149950)
Meer uitgebreid via het Ziggo forum aangehaald  < HIER > (https://community.ziggo.nl/internet-wifi-gebruiken-102/geen-airplay-mogelijk-sinds-nieuw-ubee-modem-387/index1.html)

Aanvullend voor een juiste werking van AirPlay / DLNA en andere streaming / casting (Chromecast) gerelateerde zaken:
- Kijk naar instellingen in een router m.b.t. DLNA en schakel ze in.
  Bijv. bij een oudere KPN / Telfort Experia Box V8 om het goed te laten functioneren zie < HIER > (https://forum.telfort.nl/internet-267/chromecast-vraag-57724/index1.html#post501839)
- Kijk naar instellingen in een router m.b.t.  IGMP Snooping / IGMP proxy (https://en.wikipedia.org/wiki/IGMP_snooping)  en schakel ze in.
  (Met name bij video-streams belangrijk, omdat die bestanden een stuk zwaarder zijn dan audio).
- Bij gebruik van een switch, indien men haperingen ervaart in video- en audio streams (haperingen zijn niet altijd het geval),
  ben je ervan bewust dat de meeste "unmanaged" switches geen IGMP Snooping ondersteunen.
  (Overigens heb ik er in mijn eigen thuis netwerk geen last van, ondanks gebruik van een unmanaged D-Link switch (http://www.dlink.com/nl/nl/products/go-sw-8g-8-port-gigabit-dlinkgo-switch)).


@Pedro  kijk in je eigen netwerk na, of een aantal van hierboven vermelde zaken herkenbaar zijn, en pas ze zo nodig aan.

Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Pedro op 06 maart 2017, 11:08:17
Babylonia, mijn dank is groot voor je zeer uitgebreide testen en configuratie opstellingen. Ik zal deze week je adviezen doorlopen en kijken of ik idd iets moet aanpassen in de routerinstellingen van de Ubee.
Ter info, de switches die ik gebruik zijn van TP Link als aanbevolen de betreffende PC winkel waar ik de NAS heb aangeschaft.

Je hoort nog van me, nogmaals dank
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Babylonia op 06 maart 2017, 12:08:54
Aha, bij jou netwerk set-up gaat het dus ook om een Ubee modem/router.  Dat verklaart al veel.
Je problemen in het andere topic met DS Video (https://www.synology-forum.nl/android-apps/ds-video-gebruiken-om-mkv-af-te-spelen-via-denon/msg213369), lijken me daar ook aan gerelateerd te zijn.

Die Ziggo Ubee modem/routers hebben nog wat meer onhebbelijkheden hoor.  Met een firmware update omstreeks een jaar geleden worden "vaste" IP-adressen kennelijk niet goed meer meegenomen. Daarmee is de Ubee niet echt betrouwbaar meer in te zetten met de huidige eisen aan gebruikte (mobiele) internet-apparatuur in een tegenwoordig huisgezin.

Je zou eens kunnen overwegen er een 2e router achter te hangen, en alles van daaruit te regelen?
De Ubee zou je in "bridge" kunnen laten zetten, of misschien wel een heel ander modem van Ziggo aanvragen, maar weet niet welke consequenties zo'n ander modem dan weer heeft ?

Hier bij mij thuis heb ik Telfort (glasvezel).  De Telfort modem/router (Experia Box V8) gebruik ik enkel voor TV en telefoon.
Een 2e router die ik erachter heb zitten (Synology RT1900ac) voor de rest. Dat werkt hier prima.
(Kan de RT1900ac zelfs rechtstreeks aansluiten op glasvezel, maar moet dan weer extra VOIP-appartuur erbij aanhangen).

Alle "vaste" apparaten zoals receiver, media-spelers e.d. een vast IP-adres.
En zelfs ook de bekende "in huis" gebruikte mobiele apparatuur heb ik een vast IP-adres gegeven.
Geeft de meeste waarborg voor een onderling strak netwerkverkeer.
(Zelfs casten van films naar de "Chromecast" vanuit een NAS 75 km verderop is mogelijk).
Feitelijk alleen "bezoek apparaten" van vrienden en kennissen zijn op basis van DHCP, en gebruiken het "gast WiFi netwerk".

Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Robert Koopman op 06 maart 2017, 13:13:57
Ter overweging, ik heb een Ziggo ConnectBox in bridge mode en ervaar nooit ergens problemen mee.
Ok, ik lees wel eens dat ook de ConnectBox niet probleemvrij is maak ervaar ze niet.
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Babylonia op 06 maart 2017, 13:32:42
Met het in bridge laten zetten van een Ziggo ConnectBox,  gebruik je daarmee dus wellicht ook een extra router.
De ConnectBox in dat geval dan alleen voor TV en telefoon.
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Robert Koopman op 06 maart 2017, 14:04:00
Uiteraard een eigen router, ik gebruik mijn Linksys E4200 al een jaar of 5-6-7-8?
Telefoon zit op de ConnectBox.
Televisie heeft daar niets mee van doen. Daar gebruikt Ziggo dit apparaat niet voor.
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Babylonia op 06 maart 2017, 14:09:43
Van plaatjes van die ConnectBox zie ik ook een coax-aansluiting, vandaar dat ik dacht dat daar in ieder geval TV vanaf gehaald wordt.
http://i.computer-bild.de/imgs/8/3/2/1/1/6/7/3b037c457b5a1a39.jpg

En voor @Pedro in ieder geval duidelijk dat het een goed idee is om te investeren in een goede router.  ;)
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Robert Koopman op 06 maart 2017, 14:52:51
Ziggo is kabelinternet, dat komt over coax.
Vandaar deze aansluiting.
Titel: Re: DS Audio app
Bericht door: Babylonia op 06 maart 2017, 15:53:23
Stom natuurlijk van mij dat ik niet aan die coax input dacht.    (: