Synology-Forum.nl

Smartphone / Tablet / SmartTV Apps => Android Apps => Topic gestart door: tf-zuid op 19 januari 2013, 10:40:43

Titel: Alle DS apps werken niet.
Bericht door: tf-zuid op 19 januari 2013, 10:40:43
Het is me gelukt om via de computer op afstand in te loggen. Maar de apps werken niet, Terwijl ik de WebDAV heb ingeschakeld in de server, en de poorten 7005 en 5006 heb geopend. Wat zie ik hier over het hoofd?

Ook werkt het koppelen met de DS Cloud ap niet. Terwijl cloudstation aan staat en "verbonden"is.
Wat zie ik hier over het hoofd?
Titel: Re: Alle DS apps werken niet.
Bericht door: tf-zuid op 22 januari 2013, 06:50:03
????

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Titel: Re: Alle DS apps werken niet.
Bericht door: robejo op 23 januari 2013, 10:58:01
Met genoemde poorten zou dsfile moeten werken. Voor andere apps moeten andere poorten openstaan. De lijst staat op synology.nl
Titel: Re: Alle DS apps werken niet.
Bericht door: DJ_jovel op 02 februari 2013, 21:33:33
Je geeft niet echt veel info over wat het wel/niet doet.

Uit je posting lijkt het er op dat je vanaf het internet (buiten de deur) jouw synology probeert te bereiken met de apps (wat kennelijk niet lukt).
Lukt het wel met de apps om op je thuis netwerk (wifi) bij je synology te komen ? (of lukt dat ook niet).

Hier is het overzicht te vinden van alle poorten die op de synology gebruikt worden (ook die van de apps) http://www.synology.nl/support/faq_show.php?lang=nld&q_id=299
Titel: Re: Alle DS apps werken niet.
Bericht door: Dutchy036 op 18 februari 2013, 13:33:41
Beste TF,
Laat even weten wat je bevindingen zijn n.a.v. DJ_jovel z`n antwoord.
Citaat van: "DJ_jovel"
Lukt het wel met de apps om op je thuis netwerk (wifi) bij je synology te komen ? (of lukt dat ook niet).

Ik heb een soortgelijk probleem gehad en bij een test vanuit m`n eigen LAN kwam naar voren dat ik geen verbinding kon maken via de apps.

In mijn situatie zat de Firewall van de NAS dwars.
Na het toevoegen van de poorten (Toestaan) werkte het echter nog niet voor alle apps.

Na verder testen kwam ik er achter dat het probleem lag bij de instellingen van de apps.
DS File vereist dat je het poortnummer in voert achter de hostname. (naamvanmijnnas.synology.me:5005)

voor DS Download geldt dat je dat juist niet moet doen. (naamvanmijnnas.synology.me)
Zoals je wellicht is opgevallen is dat mijn NAS een Synology.me DDNS adres heeft.

Daarnaast heb ik mijn configuratie volledig via het boekje gedaan:
http://www.synology.com/tutorials/how_t ... p?lang=nld (http://www.synology.com/tutorials/how_to_internet.php?lang=nld)

Hoofdstukken die voor jouw van belang zouden kunnen zijn:

1: Hoofdstuk 2.3 Firewall instellingen
http://www.synology.com/tutorials/how_t ... g=nld#t2.3 (http://www.synology.com/tutorials/how_to_internet.php?lang=nld#t2.3)
2: Hoofstuk 2.4 DDNS instellen
http://www.synology.com/tutorials/how_t ... g=nld#t2.4 (http://www.synology.com/tutorials/how_to_internet.php?lang=nld#t2.4)

Pas als het intern werkt kan je extern testen!

Succes en laat even weten hoe het is gegaan. :D
Titel: Re: Alle DS apps werken niet.
Bericht door: m2211 op 15 april 2013, 23:00:22
Kijk hier eens volgens mij is dat de oplossing voor je probleem.       http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=10&t=51380&p=202288&hilit=Download+service+is+disabled#p202288
MvG M2211
Titel: Re: Alle DS apps werken niet.
Bericht door: snarie op 19 april 2013, 17:02:18
Ik heb hetzelfde probleem met mijn app en telefoon denk als ts.

ik heb er 2 geinstalleerd: ds audio en ds photo+
met ds audio kan ik gewoon de muziek zien zowel intern als extern
met ds photo+ wil ik inloggen en dat lijkt ie dan te doen, maar geeft dan opeens de melding: "het netwerk is moment niet beschikbaar"  :?:

dit is raar want bij de telefoon van mijn vrouw werkt het wel zonder problemen

nu heb ik een samsung GT-I9300 (S3) en mijn vrouw een HTC desire HD

ik ga er dus vauit dat het probleem bij mijn samsung ligt.

wat denken jullie hiervan?
Titel: Re: Alle DS apps werken niet.
Bericht door: Goner op 19 april 2013, 21:12:26
Hangt er ook vanaf waarvandaan je van buiten probeert connectie te maken ... bij ons op het werk bijv. zit op de wi-fi alles dicht behalve HTTP en Pop-3, dus daar kan ik met m'n Android tablet ook niet bij de DS komen.
Titel: Re: Alle DS apps werken niet.
Bericht door: snarie op 20 april 2013, 18:19:36
ik ben er al uit ik heb DSM versie 3.1  en die schijnt een bugje te hebben.

@ Goner als je goed gelezen had dan had je gezien dat het niet aan een wifi of ander netwerk gelegen had, omdat de ene telefoon het wel deed een de andere niet.

mijn vraag was dan ook of het aan de telefoon zou kunnen liggen.

maar goed anyway bedankt voor je antwoord en moeite om te reageren.