Omdat Synology tegenwoordig ook NAS schijven levert,
met een eigen Synology labeltje,die gewoon bij een van de bekende HD fabrikanten worden ingekocht. (Synology produceert geen harde schijven).
Maar tegen wellicht een hogere "verdienmarge", verder weer aan gebruikers worden doorverkocht.
Bij nieuwe series Synology NAS apparaten wil Synology liever dat je ook hun Synology HD's koopt. (Dan verdient Synology er meer aan).
Met wellicht een herkenning in de firmware vastgelegd, krijg je om die reden een pop-up melding in de NAS, dat als je géén gebruik
maakt van Synology schijven, dat de goede werking niet door Synology kan worden gegarandeerd, of iets in die trend.
(Ik dacht telkens als je de NAS een keer opstart ?).
Tja, uiteraard kan Synology dat niet garanderen, zou ik zeggen.
Normaal als je schijven koopt van Western Digital, zal Western Digital garantie geven op de door hen geleverde schijven.
Niet Synology. Koop je schijven van Seagate, krijg je garantie van Seagate.
Andersom, koop je nu schijven van "Synology" geeft Synology garantie op die schijven, en niet Western Digital of Seagate.
Gewoon een vervelend spelletje om gebruikers te bewegen, Synology schijven te laten kopen.
Gebruikers die gewoon voor de normale reguliere HD merken gaan,
hebben buiten die melding verder daar geen nadelige gevolgen in ondervonden.
Het "eerst contact opnemen met Truebase" behelst een boodschap die op hetzelfde neerkomt.