@Ton: lijkt me dat je het Engelstalige draadje niet doorgenomen hebt.
De DS 213 en DS413 gaat bij veel eigenaars, zo niet allen, niet in deep sleep zolang de netwerk kabel aangekoppeld is.
Synology prijst dit toestel aan als ultra groen, maar verteld er niet bij dat daarvoor de netwerk kabel niet mag insteken.
Als je het geen leugen wil noemen, noem het dan een halve waarheid.
Op zijn minst is het misleiding van de consument.
Dat de support dienst van synology dit al een jaar lang niet meedeelt, en de eigenaars vruchteloos laten zoeken, zullen we dan ook maar geen leugen noemen, maar een achterhouden van de waarheid.
Zo klinkt het blijkbaar beter voor jou.
Verder kan ik jouw logica van 'het is allemaal een kwestie van keuzes' langs geen kanten volgen!!!
Je lijkt wel een Synology helpdesk assistent, of een Synology verkoper die met de vinger wijst naar packages niet door hen ondersteund.
Ik heb helemaal geen extra packages van derden, zelfs geen van Synology geïnstalleerd!
Ik hoor je al bezig:'Beste klant, het is allemaal een kwestie van keuzes, je hebt gekozen voor een Synology, dat soort onbenullige zaken horen er nu eenmaal bij, kwestie van kiezen om te accepteren of niet... en blablabla...'
Mijn laatste test is met één enkele HD, geformatteerd en enkel in fabrieksinstelling en deze NAS gaat enkel in deep sleep wanneer de netwerkkabel uit is...
Heb ik al ontelbare keren in een ticket geschreven aan Synology. Nu leg ik het weer opnieuw uit aan jou. Eindeloos. Lees het Engelse topic als het je fijne wil weten en zeker alvorens je hier reageert en wijst naar allerlei apps die een zware aanslag doen op de performance.
Ik kan kiezen ja, om het zo te laten en maar te accepteren dat deze NAS niet groen en stil is zolang de netwerk kabel insteekt, waardoor hij niet stil is want de ventilatoren blijven doordraaien wanneer enkel de HD's sluimeren. De ventilatoren gaan enkel uit in deep sleep.
Of ik kan kiezen om aanspraak te maken op de tweejarige garantie.
Ik heb voor het laatste gekozen.
Ik heb een email naar de verkoper van deze NAS gestuurd met aanvraag op recht van garantie, wat ik heb nog een jaar heb.
Ik hoop dat ik geen reactie krijg zoals de jouwe, dewelke kant nog wal raakt en dus je reinste onzin.
Maar tijd steek ik er niet in om jou duidelijk te maken dat dit op zijn minst niet fair is van Synology en in mijn en meerdere eigenaar van DS213 en 413's hun ogen gewoonweg misleiding van consumenten is, hen al een jaar aan het lijntje houden zonder de waarheid te vertellen en dat is niet meer of minder dan liegen.