Beste forumleden,
Heb nu voor de derde keer binnen 1 week tijd een DS2015xs Synology NAS omgeruild.
Probleem:
Alles werkt na de setup prima. Maar zodra je een backup wilt maken (met het icoontje links bovenin) backup wat standaard in de synology aanwezig is dan reset de NAS zichzelf spontaan. ??
Dit gebeurt zodra je de backup start. Dan zie je rechts het kleine blauwe streepje verschijnen en dan geeft hij een keer de mb's aan waar hij mee start en dan hangt het systeem zich spontaan op.
Dan na ongeveer 30 seconden reset hij spontaan en start hij weer op. Nu kun je weer inloggen in je webbrowser om weer in je NAS te komen en weer van voren af aan te beginnen.
Toen dacht ik.... ik hang er een externe HD aan en probeer het via die kant....maar helaas....ook met deze optie hangt het systeem zich op en na 30 sec...u raad het al, reset het systeem zich en kun je weer opnieuw beginnen. Hoe is dit nu mogelijk met een systeem waar ik 6 x 3 TB WD schijven in gekocht heb dat dit niet beter getest is door Synology.
Heb voordat ik de 3e NAS ging ophalen in de winkel met de 2e NAS en met hulp van de technische dienst 1 1/5 uur bezig geweest om stap voor stap opnieuw de DSM partitie te installeren. Dus zeg maar een geheel opnieuw systeem op te zetten.
Heb de optie van formateren niet doorlopen omdat ik er nog data op had staan die niet verloren mocht gaan.!!!
Na inloggen ben je wel je gebruikers kwijt...maar niet je data op je HD's. Toen weer de optie backup gedaan en weer hetzelfde probleem geconstateerd met restten en weer opstarten.
Nudan, de volgende dag terug naar de winkel voor mijn 3e DS2015xs in ontvangst te nemen. Nu was ik sceptisch en heb gevraagd of ik dit in de winkel mocht uittesten. Dat mocht. Top hoor !!! Toen heb ik onder toezicht van een medewerker van de technische dienst die mij uitstekend meegeholpen de setup opnieuw doorlopen.
Maar wat schetste onze verbazing.....ook hier weer hetzelfde probleem van uitvallen van de NAS tijdens het maken van de backup.? Nu is er voor mijn geen twijfel meer mogelijk dat het aan de firmware/hardware ligt dit niet goed werkt. En dat voor zo'n wereldbedrijf.
Dit is voor mij de derde keer dat ik een Synology NAS opzet. Dus weet er best wel mee om te gaan, maar dit was voor mij onbegrijpelijk. Dan begin je op een gegeven moment aan jezelf te twijfelen, nietwaar.?
Maar het tegendeel werd bevestigt dat ik het toch gewoon goed gedaan had en het niet aan mijzelf ligt.
Dus voor iedereen een tip om deze NAS voorlopig niet te kopen en eerst een nieuwe firmware update af te wachten of ....? misschien komen er meer reacties van personen die ook hetzelfde probleem ondervonden hebben als ik.
Met vriendelijke groet,
Andre