Auteur Topic: System log notification  (gelezen 12965 keer)

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 8006
  • Berichten: 44.029
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: System log notification
« Reactie #15 Gepost op: 19 december 2014, 18:00:36 »
Ik ga eerst maar eens lekker eten.  ;D


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline qwerc

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 49
  • In ben een Newie
Re: System log notification
« Reactie #16 Gepost op: 19 december 2014, 18:05:24 »
Je hebt gelijk.
Hoop voor je dat het lekker is.
  • Mijn Synology: DS214 play
  • HDD's: 2x WD20EFRX

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2669
  • Berichten: 16.554
Re: System log notification
« Reactie #17 Gepost op: 19 december 2014, 18:36:54 »
Het logboek staat in het 'Log Center' en is een van de vele apps die je in het menu linksboven van dsm kunt oproepen. Eigenlijk de plek waar alle geïnstalleerde apps staan, dus de plek waar je toch als eerste moet kijken.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline qwerc

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 49
  • In ben een Newie
Re: System log notification
« Reactie #18 Gepost op: 19 december 2014, 18:44:25 »
Heb ik al gedaan...
Maar mogelijk ben ik iets te kritisch. Want die INFO is mij nix waard.
Zie hier onder.

* Voorbeeld2.JPG (132.26 kB. 1191x609 - bekeken 288 keer.)

* Voorbeeld1.JPG (136.79 kB. 1189x607 - bekeken 268 keer.)
  • Mijn Synology: DS214 play
  • HDD's: 2x WD20EFRX

Offline qwerc

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 49
  • In ben een Newie
Re: System log notification
« Reactie #19 Gepost op: 19 december 2014, 23:32:42 »
En was het weer OORVERDOVEND stil....  :(
  • Mijn Synology: DS214 play
  • HDD's: 2x WD20EFRX

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2669
  • Berichten: 16.554
Re: System log notification
« Reactie #20 Gepost op: 19 december 2014, 23:42:20 »
Als je 65 logs per seconde ziet, dan verwacht ik ook een stuk log te zien met die data. Als ik naar de tijdcodes kijk, laat je iets totaal triviaals zien.

Kijk naar het mailtje en het tijdstip van verzenden. Het zal toch echt gaan om logs uit die seconde. (± een paar secondes)
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 8006
  • Berichten: 44.029
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: System log notification
« Reactie #21 Gepost op: 19 december 2014, 23:56:34 »
En was het weer OORVERDOVEND stil....  :(
Hoezo weer, heb je haast of zo.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline qwerc

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 49
  • In ben een Newie
Re: System log notification
« Reactie #22 Gepost op: 20 december 2014, 01:14:06 »
Nou haast nee.
Maar ik wil het begrijpen. En ik snap het niet.
En die HULP van Synology is ook niet altijd, hoe zal ik het zeggen, handig geschreven.
Als je dan iets gevonden hebt vermeld HULP ga in log center>melding. Ja leuk en WAAR vind ik '"Log Center"

Nee das best voor verbetering vatbaar.
En zo zit de handleiding ook in elkaar.
Dus van daar mijn vragen.

Maar mijn secundaire vraag is nog steeds niet beantwoord. Waarom kreeg ik zoveel Systeemberichten.
Niet zeggen omdat je het aangevinkt had, ja zo lust ik ze wel. Maar wat is de oorzaak.
IK kan het niet vinden en dus vraag ik het op dit FORUM.
Daar is immer een forum ook voor.
Of heb ik het mis???
  • Mijn Synology: DS214 play
  • HDD's: 2x WD20EFRX

Gemarkeerd als beste antwoord door qwerc Gepost op 20 december 2014, 14:11:27

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 8006
  • Berichten: 44.029
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: System log notification
« Reactie #23 Gepost op: 20 december 2014, 11:51:56 »
Citaat
Als je dan iets gevonden hebt vermeld HULP ga in log center>melding. Ja leuk en WAAR vind ik '"Log Center"

Dan heb je altijd nog Search/Zoek optie:


Citaat
IK kan het niet vinden en dus vraag ik het op dit FORUM.
Daar is immer een forum ook voor.
Of heb ik het mis???
Nee hoor, maar je moet soms wel eens geduld hebben en niet komen met een bericht, na een paar uur, als:
Citaat
En was het weer OORVERDOVEND stil....
Dat is nogal een opdringerige houding.
Dit Forum bestaat louter en alleen maar uit vrijwilligers die proberen anderen leden te helpen, zonder enige verplichtingen en ben je dus afhankelijk van de tijd die daarvoor, door leden, ingestoken wordt.
Soms worden vragen snel (vaak uitgebreid beantwoord, kijk maar even terug in deze topic, en soms duurt het gewoon langer en soms zijn er vragen die niet worden beantwoord omdat deze niet voorhanden zijn.

Je kunt overigens ook rechtstreeks vragen stellen aan Synology Support, maar dan zal je nog meer geduld moeten hebben:

Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld

Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://myds.synology.com/support/register.php?lang=nld

Of via DSM (alleen versie 5 en hoger): Hoofdmenu > Support Center > Contact Support.

Of als je wilt bellen:
https://www.synology.com/nl-nl/company/contact_us

That's it.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline qwerc

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 49
  • In ben een Newie
Re: System log notification
« Reactie #24 Gepost op: 20 december 2014, 14:11:19 »
@Birdy

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik waardeer dat JIJ heel uitvoerige antwoorden geeft.
Prima bedankt.

Maar er is ook een ander die alleen maar bijdehand zit te doen.
Daar was het eigenlijk tegen gericht! Maar misschien moet ik duidelijker zijn.

Dus nogmaals bedankt. En dat bedoel ik zonder ondertoon.  :!:

Verder weet ik heel goed hoe fora werken. Niemand hoeft te antwoorden enz. Maar je snap denk ik wel wat ik bedoelde.
Blijf ik toch met die ene vraag zitten.
Wat gooide het logboek nu vol. Maar ja misschien moet ik mij er maar bij neer leggen.
  • Mijn Synology: DS214 play
  • HDD's: 2x WD20EFRX

Offline TonVH

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 86
  • -Ontvangen: 428
  • Berichten: 3.352
Re: System log notification
« Reactie #25 Gepost op: 20 december 2014, 14:22:42 »
Maar, is het probleem nu verdwenen en/of wat was de oorzaak?
Problemen kun je op 2 manieren oplossen: simpel of ingewikkeld.
Firewalls maken meer kapot dan je lief is. Problemen?
Zet dan eens de Firewall uit en kijk of er nog steeds een probleem is.

-------------------------------------------
DS415+, DS216+II, DS116, DS114

Offline qwerc

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 49
  • In ben een Newie
Re: System log notification
« Reactie #26 Gepost op: 20 december 2014, 14:28:03 »
Goeie vraag.
Ja alle meldingen zijn gelukkig wel zeg, weg.
Ik had iets te veel aangevinkt! En als de proc. van de NAS dan erg druk heeft gaat hij je spammen.
Dat was gewoon mijn eigen schuld. (honderden emails hahahaa...)
De oorzaak was, gewoon redenerend door mij, de backup actie door de NAS van mijn PC>

Maar ik kan dat dus nergens terug vinden... Maar ja zal wel.
  • Mijn Synology: DS214 play
  • HDD's: 2x WD20EFRX


 

System failed to register

Gestart door wbreeBoard DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 8
Gelezen: 4178
Laatste bericht 11 oktober 2017, 09:29:32
door Benjamin
Veel NAS Notification berichten dat een IP geblocked is van hetzelfde IP

Gestart door brammhBoard Mail Station

Reacties: 4
Gelezen: 2895
Laatste bericht 26 oktober 2013, 16:23:00
door Briolet
System Partition Failed

Gestart door gonijnBoard NAS hardware vragen

Reacties: 1
Gelezen: 4843
Laatste bericht 31 maart 2014, 11:06:52
door peeweesyn
Email notification

Gestart door EdwardBoard NAS hardware vragen

Reacties: 3
Gelezen: 2842
Laatste bericht 09 oktober 2007, 08:17:35
door Anonymous
Hoe maak ik een automatische system backup

Gestart door melliemvdgBoard Data replicator & overige backupsoftware

Reacties: 17
Gelezen: 3954
Laatste bericht 22 oktober 2018, 20:51:36
door melliemvdg