Synology-Forum.nl

Packages => 3rd party Packages => Topic gestart door: wiseguy op 30 november 2013, 20:54:11

Titel: Synobox geïnstalleerd maar bij openen app wordt er een inlogscherm getoond
Bericht door: wiseguy op 30 november 2013, 20:54:11
Dusssss......

Ik kom nog niet eens bij het scherm waar ik kan kiezen voor een nieuwe web server of de default webserver.
Wanneer ik de App wil openen uit het menu van DSM, dan verschijnt er een loginscherm waar ik een username en password in moet geven om de pagina te openen.

"The server [dnsnaam]:9007 requires a username and password. The Server says: SynoBox"

Weet iemand wat ik hier aan gegevens in moet geven?
De username en password die ik tijdens de installatie heb moeten ingeven werken i.i.g. niet. Net zo min als mijn username en passwoord van de lokale NAS.

Heeft iemand enig idee wat ik hier moet invullen zodat ik de instellingen in SynoBox kan doen?

Alvast bedankt
Titel: Re: Synobox geïnstalleerd maar bij openen app wordt er een inlogscherm getoond
Bericht door: Grofweg op 01 december 2013, 09:04:26
Eerste vraag: hoe heb je dit geïnstalleerd? Via hun site of via de repo. Zo ja, dan nee, probeer het eens via de andere bron.

Volg de stappen op de website. Heb je dit gedaan?
http://synobox.fr.nf/documentation/installation/ (http://synobox.fr.nf/documentation/installation/)
Titel: Re: Synobox geïnstalleerd maar bij openen app wordt er een inlogscherm getoond
Bericht door: wiseguy op 01 december 2013, 10:37:17
Ik heb als eerste de bron toegevoegd aan package center en daarna in de aangegeven volgorde de 3 packages geïnstalleerd:

- SynoBox Base
- SynoBox Data
- SynoBox

Vervolgens wil ik via het menu van DSM de applicatie SynoBase openen en dan krijg ik het volgende te zien:

[attach=1]

Ik heb het nog niet geprobeerd om handmatig vanaf de website te installeren. Zal ik gelijk eens proberen.

*EDIT*

Zojuist eerst de packages verwijderd van de NAS. Daarna de benodigde 3 packages gedownload van de website http://synobox.fr.nf (http://synobox.fr.nf). Daarna handmatig via Package Center geïnstalleerd.

Bij de installatie van SynoBox geen poortnummer of wachtwoord gewijzigd:

[attach=2]

En vervolgens na de installatie weer de applicatie geprobeerd te openen, maar met exact hetzelfde resultaat zoals de eerste screenshot hierboven.

Inloggen met user "admin" en bijbehorend wachtwoord of met mijn eigen account "Joris" werkt niet. Leeglaten en inloggen werkt ook niet. Ik kom gewoon niet bij het scherm om te kiezen tussen de twee verschillende databases.

Iemand een idee waar ik kan kijken om dit toch werkend te krijgen?

*EDIT 2*

Ik heb de NAS een keer opnieuw opgestart en toen nogmaals geprobeerd om in te loggen met user "admin" en bijbehorende wachtwoord en nu kom ik er gelukkig wel doorheen.

Problem solved....... for so far....  ;D
Titel: Re: Synobox geïnstalleerd maar bij openen app wordt er een inlogscherm getoond
Bericht door: wiseguy op 01 december 2013, 11:09:22
OK, volgende probleem:

Ik heb de key en de secret ingegeven die door de Dropbox app zijn gegenereerd.
Daarna klik ik op "Authorize"..... het scherm met "Authentication URL generated" wordt weergegeven en daarna verschijnt het volgende scherm:

[attach=1]

Vervolgens klik ik op "Allow" en daarna krijg ik een scherm met de melding:

[attach=2]

Bij "OAuth redirect URIs" heb ik de link opgegeven naar de SynoBox externe URL: (https://[dns-name]:9007
Moet ik daar wellicht iets anders ingeven?
Titel: Re: Synobox geïnstalleerd maar bij openen app wordt er een inlogscherm getoond
Bericht door: Birdy op 01 december 2013, 14:47:43
Misschien dat het volgende je verder helpt ?
http://blog.synology.com/blog/?p=32
Tip: Zoek daar even op "syno box"
Titel: Re: Synobox geïnstalleerd maar bij openen app wordt er een inlogscherm getoond
Bericht door: wiseguy op 01 december 2013, 16:22:22
Ik neem aan dat je op de SSL certificaten doelt?
Het geinstalleerde certificaat is er een dat ik zelf heb aangeschaft. Het is niet de free/selfsigned ssl oplossing die synology aanbiedt.... op basis van de handleiding vanuit die leverancier heb ik de certificaten (inclusief bovenliggende certificaten) geinstalleerd.

Zou even niet weten wat ik daar verder mee kan... alle andere toepassingen werken wel met t geinstalleerde certificaat. Kan je aangeven wat je precies bedoelt?
Titel: Re: Synobox geïnstalleerd maar bij openen app wordt er een inlogscherm getoond
Bericht door: Birdy op 01 december 2013, 17:19:09
Citaat
Ik neem aan dat je op de SSL certificaten doelt
Daar doelde ik op, ja.

Maar, weer even zitten Googlelen en het volgende gevonden:
Citaat
There is no way for the moment to have SynoBox working in HTTPS instead of HTTP, it is a new beta feature I’m currently testing. This to protect login/password when exposed on the internet.
Bron:
http://synobox.fr.nf/topic/ssl-error-when-registering-app/#post-1837
Titel: Re: Synobox geïnstalleerd maar bij openen app wordt er een inlogscherm getoond
Bericht door: wiseguy op 01 december 2013, 17:49:46
Dus omdat ik momenteel een SSL certificaat gebruik, is het nog niet mogelijk omdat synobox te gebruiken.... dat verklaart al een hoop ja. Hopelijk komen ze snel met een versie die daar wel mee overweg kan.
Titel: Re: Synobox geïnstalleerd maar bij openen app wordt er een inlogscherm getoond
Bericht door: Birdy op 01 december 2013, 18:04:24
Volgens mij is het niet anders, zou dus die site even in de gaten houden ;)
Titel: Re: Synobox geïnstalleerd maar bij openen app wordt er een inlogscherm getoond
Bericht door: Birdy op 01 december 2013, 19:12:36
Bedankt!