Wowo,
Ik vrees dat je slachtoffer bent van wat Cogmios elders op het forum al beschreef: het bestand (of de inhoud) waar ipkg in bijhoudt welke pakketten er geïnstalleerd zijn is verdwenen...
Als ik bij mij in /opt/lib/ipkg kijk zie ik:
/alternatives
/info
/lists
status
Bij jou is de inhoud van het bestand status dus verdwenen. Zodoende weet ipkg niet welke pakketten er geïnstalleerd zijn
De inhoud is wel weer te produceren, maar dan moet je wel weten welke pakketten je geïnstalleerd hebt.
De inhoud van het status bestand ziet er als volgt uit:
Package: bzip2
Version: 1.0.5-1
Status: install ok installed
Architecture: powerpc
Package: e2fslibs
Version: 1.41.4-1
Package: expat
Version: 2.0.1-1
Package: fontconfig
Version: 2.5.0-0
Depends: expat, freetype, gconv-modules
Voor ieder pakket dus deze vier regels, met een witregel er tussen (denk om de ^M's!)
Verder schrijf je dat in lib/ipkg een lege dir info staat (bij mij is die hele directory er niet). Zou dus evt. weg kunnen.
In /opt/share staan bij mij ook de geïnstalleerde packages. In /opt/lib/ipkg/alternatives staan bij mij een drietal bestanden (bzip2, clear en unzip). De inhoud daarvan is gewoon tekst bv. Bzip2:
/opt/bin/bzip2
/opt/bin/bzip2-bzip2 80
Je zou eens kunnen testen of een nieuw te installeren package ook daadwerkelijk geïnstalleerd wordt en in het status bestand wordt vermeld. Als dat het geval is lijkt het er op dat IPKG normaal werkt en dat zoals boven geschreven, domweg alle inhoud uit status verdwenen is en je status dus handmatig zal moeten vullen.
Als een nieuw geïnstalleerd package niet in status wordt opgenomen, dan denk ik dat je een herinstallatie van ipkg moet overwegen...
Succes!
Wizjos