Auteur Topic: 3 ip camera's op externe locatie  (gelezen 8171 keer)

Offline wastaal

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 22
3 ip camera's op externe locatie
« Gepost op: 28 juli 2012, 13:50:00 »
Na eerst het forum doorgespit te hebben, zit ik nog met de volgende vraag. Ik heb thuis een DS412+ draaien. Om nu het bedrijf van te beveiligen met camera's, ben ik van plan om 3 camera's te plaatsen op een fysiek andere locatie als mijn NAS. Deze camera's hang ik terplaatse in het lokale netwerk, wijs verschillende poorten toe zodat ik ze thuis in SS kan toevoegen. Naar wat ik hier gelezen heb, moet dit kunnen. Ik heb namelijk gelezen dat je een extern ipadres kunt toevoegen in SS.

De vraag is nu:

- hoeveel dataverbruik levert dit op?
- hoe snel moet de internet verbinding zijn?

Ik ben enigszins bang dat de internetverbinding de bottleneck gaat worden in deze config. En ik wil dit wel enigszins goed voorbereiden alvorens 400+ € uit te gaan geven.

Zijn er mensen die al een soortgelijke setup hebben? Voorzien jullie andere problemen dan hier voornoemd?

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 179
  • -Ontvangen: 2658
  • Berichten: 16.493
Re: 3 ip camera's op externe locatie
« Reactie #1 Gepost op: 28 juli 2012, 23:13:53 »
Zelf heb ik 5 camera's in gebruik. Mijn upload snelheid is 3Mbit/s. Als ik op een externe locatie via een browser op mijn nas inlog en SS opstart, zie ik geen probleem met de beelden.
Moet ik er wel bij vermelden dat ik de beelden dan via de nas bekijk en ik ingesteld heb de beelden via een lagere resolutie te bekijken dan er opgenomen wordt.

Dataverbruik is zo niet te schatten. Hangt namelijk sterk af van je gebruikte resolutie en ook van het aantal beelden per seconde.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline LukeVredeveld

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 42
  • -Ontvangen: 191
  • Berichten: 1.645
    • http://synology.lukevredeveld.nl
3 ip camera's op externe locatie
« Reactie #2 Gepost op: 29 juli 2012, 09:46:25 »
Ligt inderdaad aan je resolutie. Mijn eenvoudige foscam heeft een 640x480 resolutie en die produceert maar 300kb/s.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Mijn Synology: DS214+
  • HDD's: 2xHDS5C4040ALE630

Offline wastaal

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 22
Re: 3 ip camera's op externe locatie
« Reactie #3 Gepost op: 29 juli 2012, 09:48:54 »
@briolet: jij hebt dus 5 camera's hangen op een andere locatie dan je NAS? Waarmee ik bedoel dat de cameras de beelden doorgeven via internet aan de SS op de NAS en niet via je LAN. Als je daarmee geen problemen ondervindt dan lijkt het mij geen problemen op te gaan leveren.

@luke: thxs

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 179
  • -Ontvangen: 2658
  • Berichten: 16.493
Re: 3 ip camera's op externe locatie
« Reactie #4 Gepost op: 29 juli 2012, 11:41:01 »
@Wastaal: Nee, mijn 5 cameras zitten op hetzelfde locale netwerk als de nas. Ze hebben echter een 640x480 resolutie. De data wordt via MPEG4 vanaf de camera verszonden. Dat geeft nog eens een extra compressie waarbij ik op de camera kan kiezen uitMPEG4 Bitrate: 64, 128, 256, 512, 768, 1024, 1536, 2048 (kbps) Ik heb 1024 ingesteld. Bij 5 cameras genereert dat toch nog een dataverkeer van 5Mbps. Dit is echter de datastroom naar de nas en in die kwaliteit wordt dan opgenomen.

In SS heb ik gekozen voor weergave via de nas en heb daar bij 4 van de 5 cameras gekozen voor weergave in lage kwaliteit. Op de kleine windowtjes zie je toch geen verschil, en als je bewaarde beelden oproept heb je toch nog de hoge kwaliteit. Als ik deze beelden nu van extern bekijk via SS gaat alles net zo vlot als lokaal. Maar de verbinding zend bij mij niet de maximale beeldkwaliteit over.

In jouw geval zit de nas extern en wil je natuurlijk wel de maximale kwaliteit die mogelijk is omdat je de beste kwaliteit wilt opnemen. Het beste zou natuurlijk zijn om toch lokaal een nas neer te zetten die alles in de beste kwaliteit opneemt en dan zelf de live beelden in een lagere resolutie vanaf thuis te bekijken.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline LukeVredeveld

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 42
  • -Ontvangen: 191
  • Berichten: 1.645
    • http://synology.lukevredeveld.nl
3 ip camera's op externe locatie
« Reactie #5 Gepost op: 29 juli 2012, 14:16:05 »
Dan nog, eerst ff kijken wat je feitelijke datastroom voor omvang heeft. Even een tweede Nas ergens neerzetten kost ook weer een boel geld natuurlijk. Ik vermoed namelijk dat het wel los gaat lopen.
  • Mijn Synology: DS214+
  • HDD's: 2xHDS5C4040ALE630

Offline wastaal

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 22
Re: 3 ip camera's op externe locatie
« Reactie #6 Gepost op: 29 juli 2012, 15:26:46 »
Als ik dit zo lees, dan denk ik dat ik eerst maar eens begin met 1 camera. Eens kijken hoe dat loopt. Zal ook nog eens met wat leveranciers overleggen of dit haalbaar is. Thxs voor jullie reacties.

Offline wastaal

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 22
Re: 3 ip camera's op externe locatie
« Reactie #7 Gepost op: 12 augustus 2012, 00:20:25 »
Ik heb inmiddels een tijdje 1 camera op locatie draaien. Staat in SS ingesteld op 640x480 en 20 fps. Dat geeft zo rond de 400kb/s data. Ik haal echter geen 20fps als ik het beeld zo bekijk maar dat heeft te maken met de upload snelheid van de verbinding op de betreffende locatie. Tot nu toe ben ik tevreden met het resultaat. Over een tijdje nog maar eens een tweede erbij prikken en het adls abonnement upgraden zodat ik wat meer upload snelheid heb.

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 179
  • -Ontvangen: 2658
  • Berichten: 16.493
Re: 3 ip camera's op externe locatie
« Reactie #8 Gepost op: 14 augustus 2012, 17:40:24 »
Ik kwam net deze link tegen op de Synology site. Daar kun je de resolutie, het aantal frames/sec en de gebruikte compressie invullen en hij geeft precies aan welke bandbreedte je nodig hebt. MPEG4 staat er niet tussen, maar die moet in de buurt van H.264 liggen
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline wastaal

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 22
Re: 3 ip camera's op externe locatie
« Reactie #9 Gepost op: 14 augustus 2012, 17:50:59 »
Handige link. En wat een verschil tussen MJPEG (wat ik nu heb) en h.264. Een verdubbeling van bandreedte die nodig is van factor 14. Moet zeggen dat ik me daar niet echt in heb verdiept bij de aanschaf. Had ik beter wel kunnen doen  :D

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 179
  • -Ontvangen: 2658
  • Berichten: 16.493
Re: 3 ip camera's op externe locatie
« Reactie #10 Gepost op: 14 augustus 2012, 18:01:37 »
Ja, ik wist dat er compressie verschil tussen MJPEG en MPEG4 zat maar dit meer dan ik had verwacht. Mijn Cameras ondersteunen beide formaten. MPEG4 kost echter heel wat meer rekenwerk voor compressie.

DS Camera of Surveillance Station ondersteunt MPEG4, maar als ik rechtstreeks met de brouwser naar de cameras kijk moet ik steeds MJPEG kiezen. Zowel op mijn eigen android tablet als op de ipad tablets die ik in handen gehad heb.

H.264 is nieuwer maar zit volgens testen die ik gezien heb dicht bij MPEG4. Voor bewegende beelden is H.264 beter. (buiten cameras met constant bewegende takken). Voor stilstaande beelden maakt het weinig verschil. En de meeste bewakingsbeelden zullen stilstaand zijn.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac


 

Advies voor ip camera met edge recording / sd kaart en eigen detectie

Gestart door JOHNTITORBoard Surveillance Station

Reacties: 4
Gelezen: 1608
Laatste bericht 06 juli 2017, 13:27:59
door Briolet
opeens verbinding camera's verbroken

Gestart door tjerkpolleBoard Surveillance Station

Reacties: 7
Gelezen: 4233
Laatste bericht 30 oktober 2017, 20:30:57
door Remon1979
Camerabeeld van verkeerde camera

Gestart door tante_lindaBoard Surveillance Station

Reacties: 13
Gelezen: 2246
Laatste bericht 24 januari 2018, 15:39:33
door RIB Runner
Opname resolutie camera vs surveillance station

Gestart door barnieBoard Surveillance Station

Reacties: 20
Gelezen: 6215
Laatste bericht 16 juni 2019, 15:38:15
door raf
SMB share voor externe toegang met VLC

Gestart door DeichmannBoard FTP, NFS and Samba Server

Reacties: 6
Gelezen: 7049
Laatste bericht 15 januari 2019, 19:49:42
door Ben(V)