Auteur Topic: 107+ icm DSM 3.2  (gelezen 8758 keer)

Offline harley2

• Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
107+ icm DSM 3.2
« Gepost op: 20 juli 2011, 11:09:31 »
Nou zitten we al een tijdje op de beta 3.2 te wachten omdat de imac met Lion de synology niet meer wil zien, timemachine werkt ook niet meer.

Nou komt eindelijk de DSM 3.2 beta uit, wordt mijn 107+ niet meer ondersteund  

Kan ik hier nog een andere firmware voor gebruiken, of kan ik de Synology 107+ wegmikken?

Offline Björn

Re: 107+ icm DSM 3.2
« Reactie #1 Gepost op: 20 juli 2011, 12:40:55 »
Wegmikken lijkt me ook wat kort door de bocht. Probleem is ook gewoon anders op te lossen.

http://www.appletips.nl/os-x-lion-verbi ... t-een-nas/

Offline harley2

• Bedankjes
« Reactie #2 Gepost op: 20 juli 2011, 12:58:21 »
Die oplossing is alleen om verbinding te krijgen, werkt nog time machine niet.

Was ook de vraag niet ;)

Offline Björn

« Reactie #3 Gepost op: 20 juli 2011, 14:39:10 »
Ik was in de veronderstelling dat ook Time Machine gewoon weer werkt als je die fix uitvoert.

Offline harley2

• Bedankjes
« Reactie #4 Gepost op: 20 juli 2011, 14:42:17 »
Dus met wat voor oplossing komt synology voor degene die in eens niet mogen updaten van 3.1 >> 3.2?

Offline Björn

« Reactie #5 Gepost op: 20 juli 2011, 14:43:56 »
Of met welke oplossing komt Apple? Apple is hier de partij die besluit om de boel ineens te veranderen. Door dit geintje brengen ze een hoop mensen in de problemen.

Offline harley2

• Bedankjes
« Reactie #6 Gepost op: 20 juli 2011, 14:54:12 »
Da's waar, maar heb het nu over de oplossing van synology die in 3.2 verwerkt zit waar ineens een hele grote groep van wordt buitengesloten.

Offline Björn

« Reactie #7 Gepost op: 20 juli 2011, 15:03:08 »
Ik heb er een mail over gestuurd naar Synology, en zal het antwoord hier doorgeven.

Het lastige blijft dat Apple de partij is die voor problemen zorgt, en dat Synology die nu mag gaan oplossen. Met de X07 serie heeft iedereen nu 3 jaar van gratis updates kunnen genieten, en dat Synology een keer stopt met het updaten van oudere modellen lijkt me logisch. Al is het alleen maar omdat de CPU en RAM niet meer toereikend zijn. Windows 7 draait ook niet op een PC van 5 jaar oud toch?

Offline wharms

• Bedankjes
« Reactie #8 Gepost op: 21 juli 2011, 18:10:59 »
De tip hierboven werkt voor het  weer kunnen mounten van de NAS server maar helaas TimeMachine gaat er niet mee werken.

Offline Björn

« Reactie #9 Gepost op: 22 juli 2011, 17:11:47 »
Ik heb Synology hier inmiddels over gemaild.
Op een gegeven moment worden CPU en RAM de beperkende factor voor DSM, dus 3.2 zal niet gaan uitkomen voor de x07 serie, maar ze kunnen natuurlijk wel de AFP versie updaten in een patch.

Ik denk dat dit binnenkort wel gaat gebeuren.

Offline ovanheck

• Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 9
    • http://www.ovanheck.nl
« Reactie #10 Gepost op: 22 juli 2011, 19:11:10 »
Ik ben welliswaar nog niet toe aan een nieuwe synology (heb de 209+II) maar heb gelezen op de Synology stite dat Synology bezitters van oudere modellen aan raad om de verouderde modellen te gaan vervangen voor een nieuwe.
Ik denk zelf dat zij ook teleurstelling willen voorkomen in de prestaties van systemen die niet meer op de nieuwe software berekend is.
  • Mijn Synology: DS214+
Geeft iemand een nuttig antwoord? Gebruik de "Bedankt!" knop. Bekijk de bedankt ranglijst hier.

Offline harley2

• Bedankjes
« Reactie #11 Gepost op: 22 juli 2011, 21:07:28 »
Citaat van: "ovanheck"
Ik ben welliswaar nog niet toe aan een nieuwe synology (heb de 209+II) maar heb gelezen op de Synology stite dat Synology bezitters van oudere modellen aan raad om de verouderde modellen te gaan vervangen voor een nieuwe.
Ik denk zelf dat zij ook teleurstelling willen voorkomen in de prestaties van systemen die niet meer op de nieuwe software berekend is.
Wat een onzin, zitten op een time machine/verbinding oplossing te wachten niet op andere/snellere firmware. Zal mij boeien of dit 3.1 of 3.2 is  :wink:

Offline harley2

• Bedankjes
« Reactie #12 Gepost op: 22 juli 2011, 21:09:07 »
Citaat van: "Bjorn"
Ik heb Synology hier inmiddels over gemaild.
Op een gegeven moment worden CPU en RAM de beperkende factor voor DSM, dus 3.2 zal niet gaan uitkomen voor de x07 serie, maar ze kunnen natuurlijk wel de AFP versie updaten in een patch.

Ik denk dat dit binnenkort wel gaat gebeuren.

Enig idee wat binnenkort is? ga nl niet nog een maand wachten.

Offline Björn

« Reactie #13 Gepost op: 23 juli 2011, 14:57:27 »
Nee, geen idee.

Laten we nou even niet vergeten dat Apple degene is die Time Machine onmogelijk maakt op 99% van alle huidige NAS systemen, en dat het dus niet de "schuld" van Synology is dat het niet meer werkt. Ik krijg in deze thread heel erg het gevoel dat men dit bij Synology neerlegt en dat vind ik echt zonde.

Hoewel iedereen (mijzelf incluus) natuurlijk meteen Lion installeert, zou je ook kunnen zeggen dat je eerst even moet kijken of Lion compatible is met je huidige situatie en hardware en dán pas updaten. Persoonlijk vind ik dit nogal een rotactie van Apple. Zij zijn degenen die gebruikers en NAS fabrikanten in de problemen brengen door rücksichtslos de eisen voor Time Machine te verhogen.

Synology zal ongetwijfeld haar best gaan doen om de x07 serie te updaten op dit punt (daar zal ik mij persoonlijk voor inzetten), maar ze hebben net een beta voor DSM3.2 uitgebracht, dus ik vermoed dat de focus daar ligt momenteel. Vergeet ook niet dat toen de x07 serie uitgebracht werd er ook nog geen Time Machine op zat. Dat is later, gratis, toegevoegd door Synology in de vorm van een van de vele gratis updates. De meeste fabrikanten brengen alleen maar bug fix firmwares uit, maar Synology voegt functie op functie toe. Als ze Time Machine nooit mogelijk hadden gemaakt op de x07 serie dan hadden zij en de gebruikers nu natuurlijk ook geen probleem gehad.

Zo dat moest ik even kwijt ;)

Offline Björn

« Reactie #14 Gepost op: 23 juli 2011, 15:21:47 »
Zojuist nog een mail gestuurd naar Synology met het dringende verzoek om een patch uit te brengen voor de x07 voor AFP. Zodra ik wat hoor laat ik het weten.