Auteur Topic: Diskstation traag na installatie Sabnzbd  (gelezen 15556 keer)

Offline sublightnova

• Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
Diskstation traag na installatie Sabnzbd
« Gepost op: 25 februari 2008, 10:28:35 »
Na wat probleempjes in het begin werkt sabnzbd nu ook prima op mijn ds-207+.

Het enige probleem wat ik heb is dat alle sabnzb processen zo veel resources opeten dat mijn diskstation totaal ontoegankelijk wordt (webinterface sab en een share benaderen is zelfs niet mogelijk).

Is er iets van processor scheduling mogelijk? D.w.z. is het mogelijk een aantal processen op een wat lagere prioriteit te laten draaien?

Ik heb het idee dat het vooral bij het parchecken en unrarren e.d. fout gaat.

Offline sublightnova

• Bedankjes
Re: DiskStation SABnzbd topic
« Reactie #1 Gepost op: 25 februari 2008, 19:47:28 »
Ik dacht dat dit een redelijk actief forum was... De reden dat ik het hier plaatste was omdat ik op de andere plaats geen reactie kreeg..

Kan iemand mij vertellen hoe ik kan voorkomen dat sabnzbd automatisch start bij een reboot van de diskstation... ??

Helaas is mijn diskstation volledig onbruikbaar geworden na het installeren van sabnzb . lijkt goed te werken maar owe zodra je een job laat downloaden van 15 gig...  m'n diskstation is al heel het weekend praktisch onbruikbaar en no way finishen die download job.

Sabnzbd is leuk voor kleine download jobjes maar vergeet het maar met grote.

Offline Björn

« Reactie #2 Gepost op: 25 februari 2008, 20:44:10 »
Zal toch waarschijnlijk aan je installatie liggen.. Ik download alleen maar grote bestanden. Alleen bij het unrarren en parren heeft hij het zwaar.. Maar smb shares blijven prima toegankelijk. Alleen mijn slimserver is dan erg traag. Wat voor model Synology heb je?

Offline Björn

« Reactie #3 Gepost op: 25 februari 2008, 20:47:33 »
Citaat van: "sublightnova"
Ik dacht dat dit een redelijk actief forum was... De reden dat ik het hier plaatste was omdat ik op de andere plaats geen reactie kreeg..
Ehr.. Je had die andere gisteren om 12 uur geplaatst... Een klein beetje geduld kan ook geen kwaad he  :wink:

Offline sublightnova

• Bedankjes
Re: Diskstation traag na installatie Sabnzbd
« Reactie #4 Gepost op: 27 februari 2008, 18:07:21 »
sorry... ja... ik ben ongeduldig.

Ik heb een DS207+ (zo'n 2 a 3 weken in bezit nu).

SABNZBD werkt qua functioneren wel maar zoals ik al zei is de webinterface van sabnzb nauwelijk of helemaal niet benaderbaar en is de complete performance van de diskstation extreem slecht..

Ik kan niet zien wat hij op dat moment aan het doen is maar ik vermoed unrarren ofzo...

Over grote files heb ik het over 12+ gig download jobs dus (HD films e.d.)..

Mijn diskstation is het hele weekend onbenaderbaar geweest na het queen van een 30 gb job.... :(

Offline RogerS

• Bedankjes
  • -Gegeven: 4
« Reactie #5 Gepost op: 27 februari 2008, 19:56:16 »
Ik heb ook een DS207+ met Sabnzbd+ geïnstalleerd. Bij mij geen performance problemen als de NAS aan het downloaden en unrarren is, ook niet bij grote bestanden 5 Gb+...

Heb je misschien niet nog een andere service draaien die veel performance kost?
Probeer ook eens te updaten naar de nieuwste beta versie.

Gr,
Roger

Offline perzik

• Bedankjes
  • -Ontvangen: 1
« Reactie #6 Gepost op: 29 februari 2008, 12:24:29 »
sorry... ja... ik ben ongeduldig.

Ik heb een DS207+ (zo'n 2 a 3 weken in bezit nu).

SABNZBD werkt qua functioneren wel maar zoals ik al zei is de webinterface van sabnzb nauwelijk of helemaal niet benaderbaar en is de complete performance van de diskstation extreem slecht..

Ik kan niet zien wat hij op dat moment aan het doen is maar ik vermoed unrarren ofzo...

Over grote files heb ik het over 12+ gig download jobs dus (HD films e.d.)..

Mijn diskstation is het hele weekend onbenaderbaar geweest na het queen van een 30 gb job.... :(

Kijk eens bij SABnzbd on der de knop history, daar kun je zien of en zo ja waar SAB op dat moment mee bezig is.
Ik heb ook het gevoel dat het systeem wat trager is dan voorheen  bij het benaderen (toen SABnzbd in pause ging bij unrar etc), lijkt me niet geheel vreemd als ik dan zie dat SABnzbd bestanden is aan het repareren terwijl er ook nog vrolijk door gedownload wordt, de webserver "in bedrijf is" en ik via filestation of windowsverkenner bestanden aan het benaderen ben.

Offline sublightnova

• Bedankjes
« Reactie #7 Gepost op: 29 februari 2008, 13:13:20 »
History al gekeken, overal gekeken... De history aan waar hij op dat moment mee bezig is maar duidelijk niet duidelijk is wat hij precies aan het doen is...

Wel dat de diskstation praktisch onbruikbaar is dan. Verder duurt een par2/unrar actie kennelijk 1 1/2 DAG voor een 30 gb download (als deze al dus gedownload is dus 1 1/2 dag na het downloaden om te finishen).

Vandaar mijn oorspronkelijke vraag (en nog geen antwoord): is het mogelijk een prio aan te geven voor sab processen dat deze bijv. op een lagere prioriteit draaien als mysql, etc...???

Offline xburchartz

• Bedankjes
  • -Ontvangen: 2
    • http://www.xanderburchartz.nl
« Reactie #8 Gepost op: 03 maart 2008, 00:16:32 »
Ik heb precies hetzelfde probleem, en ik vind het ook vreemd dat ik er niemand anders over hoor. Ik heb er een hele botte work-around voor, maar zou liever hebben dat het probleem opgelost wordt.

Bij mij gaat het nog wel goed als sabnzbdplus net draait, maar als het downloaden een tijdje bezig is, reageert de DS (ik heb een 107+), heel traag. Een reboot is het enige dat dan nog helpt. Na een paar uur wordt hij dan opnieuw traag. Om die reden heb ik in de crontab een regel opgenomen dat hij elke nacht automatisch reboot. Dan is de DS 's morgens tenminste nog aanspreekbaar.

Als ik kijk naar de draaiende processen, op het moment dat hij zo traag is, dan valt me op dat onderaan in de proceslijst meestal 2x pdflush staat opgenomen. Ik heb daar eens op gegoogled en het blijkt een bekend probleem te zijn onder linux, wat iets te maken heeft met het niet kunnen wegschrijven van data naar swapmemory, waardoor het systeem zichzelf steeds erger vertraagt en in een soort negatieve loop terecht komt. (heel simplistisch gezegd, google maar eens op pdflush).

Maar goed... 't probleem heb ik dus. Nu de oplossing nog :)

Offline Valith

• Bedankjes
« Reactie #9 Gepost op: 03 mei 2008, 18:01:05 »
History al gekeken, overal gekeken... De history aan waar hij op dat moment mee bezig is maar duidelijk niet duidelijk is wat hij precies aan het doen is...

Wel dat de diskstation praktisch onbruikbaar is dan. Verder duurt een par2/unrar actie kennelijk 1 1/2 DAG voor een 30 gb download (als deze al dus gedownload is dus 1 1/2 dag na het downloaden om te finishen).

Vandaar mijn oorspronkelijke vraag (en nog geen antwoord): is het mogelijk een prio aan te geven voor sab processen dat deze bijv. op een lagere prioriteit draaien als mysql, etc...???

Bij mij helpt het wel om de download op pauze te zetten, dan is de complete performance weer terug! Dit is dus geen structurele oplossing maar wel een tijdelijke.
Als mijn sab staat te downloaden zie je met het commando "top" ook dat ie de DS helemaal naar het plafond van de CPU trekt, dat verklaard ook de supersnelle downloads ten opzichte van de vorige sab versie.
Ik merk zelfs dat aanloggen via de file manager (web) en zelfs telnet de DS moeite kost. Eenmaal op pauze loopt alles perfect door.

Wat ik dus ook zou willen is de prioriteit van het sabnzbd process een tandje lager zetten. Volgens mij gaat dan alles perfect draaien en blijft de DS goed reageren (alleen de download gaat ff een tandje terug, maar dat is prima).
Iemand een goed idee om de prio te verlagen voor de sab/python processen?
Synology DS-207 128MB (RAID1, PowerPC CPU)
2x 500GB 7200rpm 16MB SATA2 Seagate Disks (ST3500830AS)
Firmware Version: DSM 2.0-0722 + SABnzbdPlus (0.4.4)

Popcornhour A-110 + WN-100
1TB Western Digital GreenPower (WD10EACS)
XBOX360 premium + wifi

Offline tweaker10

• Bedankjes
« Reactie #10 Gepost op: 20 mei 2008, 14:16:44 »
Zorg ervoor dat je alleen NZB bestanden hebt staan in t mapje -nzb-
anders gaat ie allemaal proberen om daar iets mee  e gaan doen

suc 6
 :D

Offline Matr1x

• Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 270
  • -Ontvangen: 771
« Reactie #11 Gepost op: 20 mei 2008, 19:02:36 »
Als ik dit zo lees heb ik ook de neiging te zeggen dat de installatie van SABnzbd niet goed is. Staan je mappen (directories) wel allemaal goed ingesteld, dat wil zeggen op volume1 of 2. Heb je ook wel een link van opt naar volume1 of volume2? Want als SABnzbd de verkeerde partitie staat vol te pompen tijdens het downloaden, parren of rarren, dan is het niet zo gek dat je DS traag wordt. Ik heb een DS 107+ 2.0 600 met SABnzbd 0.3.0rc3 en dat werkt  gewoon erg goed. Geen last van performance problemen dus.

Overigens heb ik sinds kort de DirScan speed hoog gezet want zo vaak drop ik nu ook weer geen NZB. Voordeel is dat nu mijn harddisk weer hibernate en dat de DS dus weer muisstil is als hij niet gebruikt wordt. Als ik nu NZB's drop (vaak meerdere tegelijk) zet ik DirScan weer even tijdelijk op 5 seconden tot de queue vol staat. DirScan speed is overigen optioneel, maar ik weet niet met welke waar je hem uitzet. Laat je het leeg dan kijkt SABnzbd volgens mij om de seconde (default). Iemand een idee? Zet je het misschien uit door de DirScan folder leeg te laten?
  • Mijn Synology: DS224+
  • HDD's: 2x HAT3300-4T
  • Extra's: MR2200ac / RT2600ac

Offline Beeper

• Bedankjes
  • -Gegeven: 1
« Reactie #12 Gepost op: 21 mei 2008, 10:39:03 »
Citaat van: "Matr1x"
DirScan speed is overigen optioneel, maar ik weet niet met welke waar je hem uitzet. Laat je het leeg dan kijkt SABnzbd volgens mij om de seconde (default). Iemand een idee? Zet je het misschien uit door de DirScan folder leeg te laten?

Dirscan zet je uit door in config bij de dirscan optie de verwijzing naar een directory weg te halen (het vakje dus leegmaken).

Anton
  • Mijn Synology: DS218+
  • HDD's: 2x IronWolf 4TB

Offline Donny

• MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 21
  • -Ontvangen: 90
« Reactie #13 Gepost op: 31 oktober 2011, 09:10:02 »
ik heb sinds dit weekend de DS212+ in bezit, en ondervind ook dat SabNZBd traag is met downloaden.

Ik heb een 120Mbit abo van Ziggo en gebruik Tweaknews (100Mbit account).
Op mijn pc haal ik 12MB/s maar op m'n DS haal ik maar zo'n 3MB/s  :roll:

Usenet is over het algemeen traag op de DS, aangezien Spotweb ook voor geen meter update. Tenzij ik dit per 50 records doe en caching uitzet, i.p.v. de standaard 1000.
  • Mijn Synology: DS212+
  • HDD's: 2x WD20EARX
Synology DS212+ (4TB - RAID 0)
    AutoSub Bootstrap Bill
    NZBGet
    Sonarr
    Spotweb

Offline Donny

• MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 21
  • -Ontvangen: 90
« Reactie #14 Gepost op: 31 oktober 2011, 14:51:49 »
hoi Matrix,

Ik kan helaas nog geen PB terug sturen, blijkbaar heb ik daar niet genoeg posts voor  :roll:

Ik heb mijn DS212+ in RAID-0 staan, wel vreemd dat het bij jou ook niet helemaal lekker loopt. Misschien ligt het aan de DSM versie voor de 212+ ?

Gr,
Donny
  • Mijn Synology: DS212+
  • HDD's: 2x WD20EARX
Synology DS212+ (4TB - RAID 0)
    AutoSub Bootstrap Bill
    NZBGet
    Sonarr
    Spotweb

kan diskstation niet meer vinden op deze computer

Gestart door teunbrouwersBoard NAS hardware vragen

Reacties: 3
Gelezen: 4252
Laatste bericht 03 juli 2013, 21:48:41
door teunbrouwers
Diskstation niet toegankelijk ivm verouderd SMB1 protocol -OPGELOST

Gestart door heheBoard Windows

Reacties: 3
Gelezen: 1453
Laatste bericht 23 februari 2024, 08:09:45
door Babylonia
Diskstation 107+ onbereikbaar na toekennen NFS rechten

Gestart door H-manBoard FTP, NFS and Samba Server

Reacties: 2
Gelezen: 3480
Laatste bericht 31 mei 2009, 21:47:02
door DomBo
Diskstation niet meer zichtbaar in netwerk

Gestart door MaxBoard NAS hardware vragen

Reacties: 4
Gelezen: 6907
Laatste bericht 09 januari 2012, 18:16:25
door kleinewolf
Kom niet meer in http://192.168.0.110:5000/webman/index.cgi diskstation blocked?

Gestart door elleboefBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 1
Gelezen: 15499
Laatste bericht 21 mei 2014, 22:57:23
door Klikoo.