Auteur Topic: mp3 streamen naar PS3 hapert  (gelezen 4800 keer)

Offline Shadow_Zero

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 20
    • http://www.rg-collectibles.nl/forum
mp3 streamen naar PS3 hapert
« Gepost op: 09 oktober 2011, 16:48:34 »
Ik heb hier vandaag weer eens wat tijd in gestoken, maar krijg het nog steeds niet op de gewenste manier aan de praat.
De setup:
Synology 211+ met laatste firmware (voorheen 101j)
PS3 (60gb US versie) met laatste firmware
TP-Link WR1043ND router met laatste firmware

Ooit werkte het prima, (bij de 101j) maar bij mijn weten na een bepaalde PS3 firmware update (3.0 meen ik) ging het streamen van mp3 ineens met een stottering hier en daar. Gek genoeg gaat streamen van video nog steeds perfect. Ik had de hoop dat met mijn upgrade naar de Synology 211+ dit opgelost zijn, maar hetzelfde probleem speelt nog steeds.

Wat ik nu wel heb geprobeerd is ipv. wifi de PS3 met een ethernet kabel aangesloten en toen ging mp3 streaming WEL soepel!
De wifi ontvangst is boven de 90% en zoals gezegd gaat het streamen van video wel goed. Iemand enig idee wat ik nog kan proberen om mp3 streaming via wifi soepel te laten verlopen??

Offline LukeVredeveld

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 42
  • -Ontvangen: 191
  • Berichten: 1.645
    • http://synology.lukevredeveld.nl
Re: mp3 streamen naar PS3 hapert
« Reactie #1 Gepost op: 09 oktober 2011, 20:02:41 »
Citaat van: "Shadow_Zero"
Ik had de hoop dat met mijn upgrade naar de Synology 211+ dit opgelost zijn, maar hetzelfde probleem speelt nog steeds.

Dat doet vermoeden dat het dus niet aan de synology ligt...?
  • Mijn Synology: DS214+
  • HDD's: 2xHDS5C4040ALE630

Offline Tien

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 265
  • -Ontvangen: 298
  • Berichten: 2.622
Re: mp3 streamen naar PS3 hapert
« Reactie #2 Gepost op: 09 oktober 2011, 21:14:52 »
wat me opvalt aan je verhaal is dat bedraad het wel goed gaat en dat video wireless wel lukt en muziek niet. Een vreemde tegenstelling over het algemeen. Misschien dat je iets meer info kunt geven over je situatie (wat voor bestandsindeling, welke soort audio en video?). Welke instellingen heb je al geprobeerd? Wat als je de PS3 niet gebruikt maar een ander bedraad device om audio af te spelen? Wat doen de grafieken van de NAS als je die in het config scherm raadpleegt?
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: 2 x WD4tb
  • Extra's: DS119j WD3tb

Offline Matr1x

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 268
  • -Ontvangen: 769
  • Berichten: 5.084
Re: mp3 streamen naar PS3 hapert
« Reactie #3 Gepost op: 09 oktober 2011, 21:47:09 »
Het is inderdaad wel raar dat video draadloos wel goed gaat. Anders was WiFi dus het probleem geweest, iets waar ik zelf ook tegen aanloop. WiFi is leuk, maar vaak niet stabiel. Soms haal je hoge snelheden en dan ineens valt het weer terug. Fataal als je dan media aan het streamen bent.

Wat er met draadloos vaak mis gaat, naast dat je router of WiFi modem gewoon steeds slechter gaat preseteren, is storing door andere bronnen. Misschien hebben je buren ook wel ineens een WiFi router of modem dat op hetzelfde kanaal zit. Misschien heb je zelf wel een nieuw apparaat in huis wat voor storing zorgt. Of misschien heb je apparatuur verplaatst naar een minder geschikte locatie.

Ik heb zelf de laatste tijd ook bepaalde netwerkproblemen, zowel bedraad als draadloos (zie elders op het forum). Ik heb er zelfs "experts" bij gehaald en het is me inmiddels wel duidelijk dat een netwerk niet zomaar stabiel is. Gebruik de juiste hardware en goede bekabeling en plaats bij voorkeur geen WiFi router of modem in een gesloten ruimte (meterkast, kelder). De beste opstelling is alles binnen dezelfde ruimte met korte kabels en afstanden.

Mijn media aparatuur en DiskStation staan in dezelfde ruimte en zijn met goede kabels aan dezelfde gigabit switch aangesloten (bedraad dus). Streamen van media gaat perfect, ook al is de switch maar een goedkoop exemplaar. Echter staat mijn WiFi router en WiFi modem in de meterkast en is streamen van media op computers geen succes (bedraad of draadloos). Zelfs foto's kijken is een drama. Hang ik de computer aan dezelfde switch als de DiskStation dan gaat het perfect.

Afijn een lang verhaal,  maar misschien wel een beetje herkenbaar.
  • Mijn Synology: DS224+
  • HDD's: 2x HAT3300-4T
  • Extra's: MR2200ac / RT2600ac

Offline Shadow_Zero

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 20
    • http://www.rg-collectibles.nl/forum
Re: mp3 streamen naar PS3 hapert
« Reactie #4 Gepost op: 09 oktober 2011, 22:00:17 »
Alle clients in mijn LAN (PC en laptops) spelen mp3's prima af, zowel bedraad als draadloos.
Ik heb de wifi van m'n router op 11b only geprobeerd (ipv. 11bg mixed), maar dat maakte ook niet uit. Verder weet ik niet echt instellingen die ik zou kunnen proberen wat betreft PS3, DS211+ en/of TP-Link.
Met m'n 101j had ik nog gestoeid met de buffer file size als ik het goed zeg, maar dat maakte ook niet uit (en ik zie deze optie ook niet op de 211+).

Qua video speel ik op de PS3 avi, mpeg, divx, wmv af.

De NAS grafieken moet ik nog even traceren. Ik lees in de help:
"Op het tabblad Netwerk ziet u netwerkgegevens en de status van elke netwerkinterface van DiskStation.", maar zie daar niks het netwerkverkeer. Waar vind ik dat?

Offline Matr1x

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 268
  • -Ontvangen: 769
  • Berichten: 5.084
Re: mp3 streamen naar PS3 hapert
« Reactie #5 Gepost op: 09 oktober 2011, 23:45:05 »
Citaat van: "Shadow_Zero"
Ik lees in de help:
"Op het tabblad Netwerk ziet u netwerkgegevens en de status van elke netwerkinterface van DiskStation.", maar zie daar niks het netwerkverkeer. Waar vind ik dat?
Dat slaat op het tabblad netwerk bij de systeeminformatie. Je zou ook eens in de logboeken kunnen kijken (ook bij systeeminformatie) en inderdaad de grafieken van bronconrole.
  • Mijn Synology: DS224+
  • HDD's: 2x HAT3300-4T
  • Extra's: MR2200ac / RT2600ac

Offline Tien

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 265
  • -Ontvangen: 298
  • Berichten: 2.622
Re: mp3 streamen naar PS3 hapert
« Reactie #6 Gepost op: 10 oktober 2011, 09:30:40 »
even een tussenconclusie:

- mp3's afspelen hapert enkel bij de PS3, tenzij je deze bedraad aansluit.

Klopt dit?

Dan denk ik op zich dat je niet verder in de NAS hoeft te zoeken maar de PS3 op de pijnbank moet leggen. Ik heb daar geen kennis van maar er zitten vast wel instellingen in die te maken hebben met bufferen, wifi, decoderen, etc etc. Misschien idd even zoeken naar 'vrij' kanaal en mogelijk helpt het nog iets als je de PS3 (en de NAS) een vast ip-adres geeft, ook in je router.

Tot slot zou je nog even kunnen kijken of dat haperen bij iedere soort en kwaliteit muziekfile is, of alleen bij bepaalde soorten/kwaliteiten. Ik had ooit een MP3-spelertje dat niet overweg kon met variabele bits bij MP3's die zwaarder waren dan een bepaald aantal Mb's. Had dus niets met snelheid te maken maar met decoderen.
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: 2 x WD4tb
  • Extra's: DS119j WD3tb

Offline Shadow_Zero

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 20
    • http://www.rg-collectibles.nl/forum
Re: mp3 streamen naar PS3 hapert
« Reactie #7 Gepost op: 10 oktober 2011, 10:54:50 »
Ik heb nog geprobeerd de boel opnieuw te indexeren, maar dat maakte ook niet uit.
Wat me nu bij testen opviel is dat de hapering op hetzelfde moment gebeurt, en dat dat leek of het bitrate afhankelijk was. Bij 128kb/s was het bijv. bij 1:05, 1:29 en 1:54 elke keer een hapering (niet verder geluisterd, zullen er nog wel meer zijn). Bij 320kb/s gebeurde dit sneller/vaker. Ik heb ook een .wav geprobeerd af te spelen en dat ging NOG moeizamer.

EDIT:
Het lijkt opgelost!
Ik heb idd eens bij de PS3 instellingen gekeken (zoveel zijn dat er niet, op het gebied van muziek afspelen) en het lijkt er op dat het wel goed gaat als ik de 'Output Frequency' instelling wijzig van "44,1 / 88,2 / 176,4 kHz" naar "48 kHz", zie ook: http://manuals.playstation.net/document ... music.html

Moet ik het dan zo zien dat 88,2 en/of 176,4 kHz niet soepel over een wifi verbinding wordt getransporteerd?

Bedankt voor jullie feedback iig!

Offline Tien

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 265
  • -Ontvangen: 298
  • Berichten: 2.622
Re: mp3 streamen naar PS3 hapert
« Reactie #8 Gepost op: 10 oktober 2011, 11:31:25 »
sja, het zal het upsamplen dan wel zijn. Fijn dat het opgelost is.
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: 2 x WD4tb
  • Extra's: DS119j WD3tb

Offline LukeVredeveld

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 42
  • -Ontvangen: 191
  • Berichten: 1.645
    • http://synology.lukevredeveld.nl
Re: mp3 streamen naar PS3 hapert
« Reactie #9 Gepost op: 10 oktober 2011, 22:25:11 »
I hate to say, I told you so  :mrgreen:
  • Mijn Synology: DS214+
  • HDD's: 2xHDS5C4040ALE630


 

3 volumes naar 1 terugbrengen

Gestart door SylvesterBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 6
Gelezen: 1102
Laatste bericht 24 augustus 2019, 21:06:06
door Sylvester
Ik probeer met HB de 1e Schijf 1 op 1 te kopieren naar de 2e Schijf

Gestart door hemertjeBoard Data replicator & overige backupsoftware

Reacties: 27
Gelezen: 4201
Laatste bericht 14 november 2019, 19:06:53
door hemertje
Iphone foto's automatisch laten backup naar NAS

Gestart door TwofaceBoard iOS Apps (iPhone, iPad en iPod)

Reacties: 16
Gelezen: 14821
Laatste bericht 14 januari 2020, 13:45:53
door ufosyno
'Snellere' backup van 918+ naar 110j, remote!

Gestart door André PE1PQXBoard Data replicator & overige backupsoftware

Reacties: 10
Gelezen: 1201
Laatste bericht 15 april 2020, 20:14:56
door André PE1PQX
Upgrade DS412+ naar DS920+ ja of nee?

Gestart door moodyBoard Aankoopadvies

Reacties: 6
Gelezen: 2802
Laatste bericht 10 december 2020, 20:47:19
door Jerengina