Auteur Topic: NAS i.c.m. Xtreamer S3  (gelezen 7603 keer)

Offline WimHo

• Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
NAS i.c.m. Xtreamer S3
« Gepost op: 26 november 2012, 07:02:47 »
Ik heb mijn mediaplayer moeten vervangen.  Omdat ik een 3 D tv heb ik een player gekocht die dit formaat kan spelen,  Xtreamer Sidewinder 3.  Ik had al ervaringen met het oude model xtreamer dus vandaar. Deze speelde  in combinatie met mijn NAS (212+). Met de nieuwe Xtreamer wordt niet alles afgespeeld.  Van alles doorzocht maar kom er (nog) uit.
Ik zie in de netwerkinstellingen het volgende;
1. Netwerk
2. UpnP
2. NFS
ad1  Via netwerk (nadat het password van de NAS is ingevoerd) kom ik in mijn NAS en zie alle mappen. Zodra ik een map wil openen, vraagt de player opnieuw om een password.  Ik voer opnieuw het password van de NAS in maar dat wordt niet geaccepteerd. Inmiddels heb ik verschillende opties geprobeerd maar niets wil lukken.  De mappen zijn niet afzonderlijk beveiligd.
ad2 Via UPnP kom ik wel in mijn mappen met Muziek, Foto en Video, (zonder password). Geen probleem zou je zeggen maar in deze optie speelt de player maar een beperkt aantal bestanden af. Zo heeft hij onder andere moeite met TS en ISO bestanden. Er wordt ook vaak geadviseerd om UPnP niet te gebruiken hiervoor.
Ad3 NFS, dit heb ik geprobeerd, zowel op mijn NAS als Player NFS mogelijk gemaakt. Maar ik kom niet verder dan een blanco pagina. Zie geen mappen en/of bestanden.
In de player heb ik de volgende instellingen geactiveerd, NAS, BT, DLNA DMR, AIRPLAY
De NAS instelling maakt dat de player SAMBA gedraagt
(Allows you to use your player as a NAS device on your network)
NAS network drive provides storing and copying files service)
BT maakt de NAS Bit-Torrent client enable (Use it to enable built-in bit-torrent client)
DLNA DMR (This option enables DLNA service).
Vragen
1. Kan iemand mij verklaren waarom de player bij de optie netwerk een tweede keer om een password vraagt  als ik bij de map wil.
2. Heeft iemand een idee hoe dit probleem op te lossen is. En dan wel zodanig dat ik de map kan lezen en/of DVD’s  in ISO en TS formaat kan afspelen.
3. Moet ik het zoeken in het gebruik van NFS, maar hoe stel ik dat in.

Offline Holy

• MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 27
  • -Ontvangen: 90
    • http://chepodokhyi.nl
Re: NAS i.c.m. Xtreamer S3
« Reactie #1 Gepost op: 26 november 2012, 14:52:33 »
Hallo Wim,

Ik heb dan géén Xtreamer Sidewinder 3 maar een Prodigy, maar dat maakt voor de werkwijze denk ik niet zoveel uit.

Citaat
3. Moet ik het zoeken in het gebruik van NFS, maar hoe stel ik dat in.

Om mijn Prodigy en mijn Diskstation elkaar te laten zien, heb ik het volgende gedaan:
Op de Diskstation een gebruiker aan gemaakt met de naam Prodigy (Kun je uiteraard elke naam voor nemen die je wenst; overigens is deze stap niet strikt noodzakelijk)

De gebruiker Prodigy alleen toegang verlenen op de Diskstation tot die mappen welke noodzakelijk zijn. Op de Diskstation via configuratiescherm > gedeelde map de mappen selecteren tot welke je toegang wilt geven en vervolgens op de knop NFS-rechten drukken. Hier kun je middels de knop maken het één en ander instellen. Doe dit als volgt: Client: ipadres van je Xtreamer ; Rechten: wat je wilt, staan bij mij op alleen lezen. ; Root Squash: Geen Toewijzing ; Asynchroon: Ja.

Nu kun je verder gaan op de Xtreamer om de verbinding via NFS in te stellen naar de toegankelijke mappen.

Hoop dat je hier iets verder mee komt.
Er is overigens ook een Nederlands Xtreamer Forum http://forum.xtreamer.net/forum/232-xtreamer-netherlands/ Uiteraard wel eerst registreren.
  • Mijn Synology: DS409Slim
  • HDD's: 4 x MJA2500BH
Greetz, Holy

Geeft iemand een nuttig antwoord? Gebruik de "Bedankt!" knop. hier.

Offline WimHo

• Bedankjes
« Reactie #2 Gepost op: 26 november 2012, 19:38:24 »
Citaat van: "Holy"
Hallo Wim,

Ik heb dan géén Xtreamer Sidewinder 3 maar een Prodigy, maar dat maakt voor de werkwijze denk ik niet zoveel uit.

Er is overigens ook een Nederlands Xtreamer Forum http://forum.xtreamer.net/forum/232-xtreamer-netherlands/ Uiteraard wel eerst registreren.

Holy, ik ben hier erg mee geholpen.
Ben nu bezig de instellingen door te voeren. Kijk straks ff of het idd werkt.
Nogmaals hartelijk dank
Wim

Offline WimHo

• Bedankjes
« Reactie #3 Gepost op: 26 november 2012, 20:24:01 »
Citaat van: "Wim Holthuis"
Citaat van: "Holy"
Hallo Wim,

Holy, ik ben hier erg mee geholpen.
Ben nu bezig de instellingen door te voeren. Kijk straks ff of het idd werkt.
Nogmaals hartelijk dank
Wim

Holy,

Inmiddels eea ingesteld maar het lukt nog niet om via NSF (xtreamer) de mappen te bereiken. Ook blijven de mappen via netwerk onbenaderbaar, Ik zie de mappen maar openen nee dat werkt niet. Heb inmiddels op je bijgesloten link gezien dat een van de moderatoren ook werkt met en synology NAS en een gelijksoortig probleem had. HAD, dus het is op te lossen, ik geef de moed niet op.

Grt Wim

Tjonge

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 27 november 2012, 08:26:39 »
Ik heb zelf eerst de xtreamer sidewinder 3 geupdated naar 3.5 rc 10

daar na heb ik hem ingesteld zodat ik de gedeelde mappen kan bereiken, deze onthoud hij ook.

via nfs is het mij nog niet gelukt maar daar moet ik ook nog even naar kijken

http://www.xtreamer.net/downloads/sidew ... mware.aspx

Groet

Offline WimHo

• Bedankjes
« Reactie #5 Gepost op: 27 november 2012, 12:05:34 »
Citaat
Citaat van: "Tjonge"
Ik heb zelf eerst de xtreamer sidewinder 3 geupdated naar 3.5 rc 10

daar na heb ik hem ingesteld zodat ik de gedeelde mappen kan bereiken, deze onthoud hij ook.

Ik heb ook mijn Xtreamer eerst naar 3,5 rc10 geupdated. Ik heb op mijn nas de rechten ingesteld.
Maar nog steeds lukt het niet de mappen te openen.

Wat heb je precies ingesteld op je xtreamer?
Inmiddels ook een gebruiker Sidewinder3 op mijn NAS aangemaakt. De Sidewinder3 gebruiker de rechten tot de mappen gegeven. Maar ook dit geeft niet het gewenste resultaat, opnieuw een tweede keer password invullen. Als ik dit doe krijg ik opnieuw 'LOGON FAIL".
Inmiddels NSF uitgezet en UPnP niet meer in gebruik.
Voor de volledigheid mijn oude xtreamer draaide prima in combinatie met de DS 212+ maar kon geen 3d spelen en het gehele netwerk is bekabeld met UTP Cat6.

Grt Wim

Offline baklap

• Bedankjes
  • -Gegeven: 0
« Reactie #6 Gepost op: 06 december 2012, 21:05:36 »
Bij mij was de oplossing om in synology assistant bij Confoguratiescherm - Firewall alle poorten toe te staan.

Synology DS212+ en Xtreamer

Gestart door CasBoard Externe harddisks en Printers

Reacties: 5
Gelezen: 3513
Laatste bericht 18 juni 2012, 08:29:54
door Cas
xtreamer logon fail

Gestart door arnomBoard Externe harddisks en Printers

Reacties: 7
Gelezen: 5557
Laatste bericht 28 juli 2013, 16:00:50
door arnom
ds212j en xtreamer prodigy

Gestart door fvandenreekBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 16
Gelezen: 8687
Laatste bericht 25 april 2013, 12:59:44
door Holy
NAS DS213j happert tijdens afspelen film via xtreamer mediaplayer

Gestart door Cees1162Board NAS hardware vragen

Reacties: 8
Gelezen: 3434
Laatste bericht 04 mei 2014, 12:56:50
door Cees1162
Xtreamer Sidewinder3 kan ineens niet inloggen op de DS212

Gestart door StevvesBoard Media Server (UPNP/DLNA)

Reacties: 3
Gelezen: 2415
Laatste bericht 03 april 2013, 22:01:02
door fvandenreek