De originele tiel was: "Webserver verbindingsafhankelijk soms wel/niet bereikbaar", maar die heb ik aangepast omdat anders "(opgelost)" er niet meer achter paste!
Hallo mede synologisten,
Vreemd probleem hier. Enige dat een beetje in de buurt komt (qua titel) op dit forum is onderstaande post:
http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=3229Volgende is het geval:
De Synology is van buitenaf prima bereikbaar. De index.html die ik in de webroot heb gezet wordt altijd en vanaf elke verbinding getoond. Echter,... photostation, weblog en andere zaken (muziekmap bijvoorbeeld) die verwijzen naar zaken waar Synology zelf acties op onderneemt worden vaak niet getoond. De bezoeker krijgt een time-out, de verbinding werd geherinitialiseerd of het scherm blijft gewoon blanco.
Dit heb ik zelf van buitenaf kunnen testen met verschillende verbindingen.
Mijn 'opstelling':
- aangepaste Speedtouch 716 waar softwarematig de adslverbinding uit gesleuteld is. Fungeert nu dus enkel nog als router
- DS209-II direct met kabel op de ST716
Zaken uitgesloten:
- Getest via domeinnaam van dyndns, andere domeinnaam die doorverwijst, eigen externe ip.
- Verschillende browsers
- Router DMZ ingesteld zodat er geen browser-interception of firewall tussen kan zitten.
- Bestanden waar het om gaat verplaatst naar andere map en die worden dan wel getoond. En ja,... de rechten op de originele map staan goed.
- Zowel up als down zit de verbinding niet vol met ander verkeer. (35MBit up/down, geen torrents e.d.)
- De Syn is niet aan het indexeren of ergens anders heel erg druk mee.
- Via Vodafoon en Ziggo zijn bovenstaande zaken vrijwel altijd te bereiken. Let wel,... 'vrijwel altijd'. Via KPN netwerk bijna nooit. Maar soms dus wel. Heel soms!
Nu denk je natuurlijk meteen dat dit niet aan de Syn ligt, maar aan de verbinding. Ik vermoed echter dat het een combinatie van deze 2 is.
Pingen, tracen en de index in de webroot doen het namelijk via alle verbindingen altijd wel!
Het vreemdste is nog wel dat het in de 1e week allemaal wel werkte! Dit doet vermoeden dat ikzelf in die 1e week iets heb lopen verprutsen. Daar staat de 1e week met een nieuw speeltje namelijk bekend om!-) MAAR,... ik heb werkelijk op de 1e dag alleen maar aangesloten, ST716 getweakt en de poorten geforward. Oh ja,... en wat packages geinstalleerd zoals PhpMyAdmin.
Komt iemand dit euvel bekend voor?
Bij voorbaat hartelijk bedankt voor het meedenken!