Auteur Topic: Volume 1 vastgelopen DS207+  (gelezen 3130 keer)

Offline fdavids

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 83
Volume 1 vastgelopen DS207+
« Gepost op: 14 december 2009, 21:04:34 »
Hallo medegebruikers,

na anderhalf jaar trouwe dienst kreeg ik vanmiddag de melding van mijn ds :

Geachte gebruiker,

Het Volume 1 op DiskStation is gecrasht, het is mogelijk dat de server niet opnieuw gestart kan worden.

Hij start nog wel op dus kan ik ook bij de data en heb al zoveel mogelijk overgezet naar een ext. disk.

Het gaat om een raid 0 van 2X1 Tb schijven. met een dagelijkse backup van de belangrijkste bestanden

wie o wie kan mij helpen met tips om zoveel mogelijk te herstellen zonder data verlies (1.5 TB aan data)

alvast bedankt

Offline AJZvZ

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 7
Re: Volume 1 vastgelopen DS207+
« Reactie #1 Gepost op: 15 december 2009, 19:05:19 »
Je weet zeker dat je sata-kabels van je harddisks in je Diskstation ok zijn?

Ik heb eerder voor deze te hebben vervangen ook veel problemen gehad met vastlopende schijven.

Vastlopers door slechte sata-kabels zijn een bekend fenomeen bij de 207+. Ik heb deze zelf vervangen maar je schijnt ook synology zelf hiervoor te kunnen benaderen. Overigens, of je zo dan weer bij je data kan, weet ik niet.

Groet,

Jeroen

Offline 4L\/\/1|\|

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 141
  • -Ontvangen: 12
  • Berichten: 209
  • Fiction is the truth inside the lie. Stephen King
Volume 1 vastgelopen DS109+
« Reactie #2 Gepost op: 08 mei 2010, 13:19:21 »
Citaat van: "fdavids"
Hallo medegebruikers,

8< Knip.......
Geachte gebruiker,

Het Volume 1 op DiskStation is gecrasht, het is mogelijk dat de server niet opnieuw gestart kan worden.

8< Knip.......
alvast bedankt

Vandaag kreeg ik de zelfde melding op mijn DS 109+.
Gisteren de DS ingesteld dat deze om 23 uur zou uitschakelen en om 08 uur weer aan moet. Alles leek goed te gaan hij ging keurig uit en vanmorgen stond hij weer aan want ik kom gewoon bij mijn netwerkshares, maar nu kom ik met geen mogelijkheid meer op de web interface ook de Synology Assistant ziet hem wel maar kan niet connecten voor de broncontrole. Ik zit nu met de handen in mijn haar want hoop dus niet dat ik alles kwijt ga raken. Ja ik weet stom je moet altijd backups maken. Dit kan nu gelukkig nog via de shares :)
Weet iemand hier een oplossing voor dit probleem? Owja ....  
Er zit een1000GB Western Digital WD10EADS GP SATA II 32MB Power Saving in.

Zelf geprobeerd: DS opnieuw opgestart en hij is nu een memorietest aan het doe al weet ik niet echt wat dit doet. tot nu toe steeds met zelfde resultaat  :( Ook heb ik een ticket aan gemaakt bij Synology.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 4x WD30EFRX
  • Extra's: 8GB RAM, RT1900ac
Ik gebruik de laatste (BETA) DSM 6.2 op mijn DS415+

Liever doodmoe dan....
                              Levensmoe!


 

Shared folder verdwenen na volume crash

Gestart door bombooraBoard Synology DSM 5.2

Reacties: 6
Gelezen: 2031
Laatste bericht 01 juni 2015, 10:04:33
door bomboora
DS415play 1e harde schijf vol, 2e bijgeplaatst, hoe Diskgroep volume-uitbreiding

Gestart door F3rv3ntBoard NAS hardware vragen

Reacties: 5
Gelezen: 2297
Laatste bericht 08 januari 2016, 21:09:29
door Ben(V)
Volume verdwenen na updaten naar DSM5.1-5004

Gestart door Jos VeldscholteBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 16
Gelezen: 5100
Laatste bericht 11 november 2014, 07:35:04
door mrmaximum
system volume information (probleem met cloudstation)

Gestart door SynRobBoard Cloud Station & Drive

Reacties: 10
Gelezen: 7481
Laatste bericht 26 januari 2014, 15:16:54
door Birdy
Volume 1 beschadigd

Gestart door MelanieMBoard NAS hardware vragen

Reacties: 1
Gelezen: 683
Laatste bericht 29 maart 2019, 06:17:18
door Hofstede