Auteur Topic: DS File, en afspelen van films via DS Photo  (gelezen 11621 keer)

Offline Repelstale

• Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 0
DS File, en afspelen van films via DS Photo
« Gepost op: 13 juli 2011, 00:04:48 »
Excuseer voor de Newbie-vraag, maar toch.

Ik wil graag DS File gebruiken om mijn bestanden te openen. Hij vraagt om WebDav te activeren. Ik wil eigenlijk voorkomen dat mijn systeem via internet beschikbaar komt, om hacken te voorkomen. Wat activeer ik precies als ik WebDav inschakel: toegang via internet, of kan ik het ook binnen mijn lokaal netwerk houden?

Daarnaast wil ik weten of er een officiele app is/komt die makkelijk films afspeelt (zeg maar "DS Movie" of "DS Video"). Momenteel worden mijn gedownloade .avi's en mijn home movies (.mov, .mpg en mp4) door geen enkele app goed afgespeeld vanaf de NAS. Synology support stelde voor de films te uploaden vanuit DS Photo. Breng ik daarmee sowieso e.e.a. binnen het bereik van internet (waar ik dus wat huiverig voor ben), of kan ik het lokaal houden? Maakt dit afspelen van films mogelijk? En hoe kom ik precies in het upload-scherm voor DS Photo? Ik kan dit niet vinden in Synology Manager.

Bij voorbaat dank voor jullie reactie.

Offline Robert Koopman

• Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 272
  • -Ontvangen: 1801
    • http://www.dwvbb.nl
Re: DS File, en afspelen van films via DS Photo
« Reactie #1 Gepost op: 13 juli 2011, 09:25:44 »
Als je niet wilt dat je NAS via het internet bereikbaar is zet je toch de port forwarding in je router niet aan?
Dan is de NAS alleen lokaal te benaderen.

Dat uploaden moet je ergens in SM aanzetten, het is een optie welke standaard uit staat.
Even aanvinken en je kunt het gebruiken.
Waar precies kan ik nu op mijn iPad niet nakijken  :D
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline DJ_jovel

• Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 3
« Reactie #2 Gepost op: 13 juli 2011, 10:53:36 »
Zoals Robert al aangeeft hoef je helemaal niet bang te zijn dat als je webdav inschakelt iedereen vanaf internet ineens bij jouw NAS kan. Hij hangt aan jouw lokale netwerk en dan kan iedereen die op jouw lokale netwerk kan bij jouw NAS. Als je vanaf internet niet op jouw lokale netwerk kan (port forwarding) dan kan met dus ook niet op jouw NAS.

Jouw andere vraag over apps die niet goed .mov, .mpg & .mp4 afspelen verbaast me. Ik heb een kleine verzameling aan UPnP apps die allemaal standaard overweg kunnen met die (apple) formaten (omdat iOS die formaten standaard ondersteund). probeer de volgende gratis apps maar eens: LMPlayer, MLPlayer, CineXPlayer of mvpmc (maar er zijn er vast nog wel meer, zoek in de app store maar eens op de termen upnp of dlna).

Maar als je probleem is dat films 'stotterig' afspelen dan heb je geen probleem met de apps maar met je netwerk (niet snel genoeg) en met je jouw oplossing op een heel ander gebied zoeken (misschien is je NAS druk bezig met andere taken bv torrents/downloaden, of is je ontvangst van je draadloze netwerk verre van optimaal).
  • Mijn Synology: DS223j
Een fout maken is niet erg, een fout herhalen is dat wel.

Offline Repelstale

• Bedankjes
« Reactie #3 Gepost op: 13 juli 2011, 12:54:30 »
Het vreemde was dat aanvankelijk Buzzplayer anderhalve maand geleden wel via SMB redelijk leek te streamen, later ineens via UPNP streamde en nu helemaal niet meer. De bereikbaarheid van mijn systeem zou eigenlijk alleen beter moeten zijn geworden nu ik ook FTP en NFS geactiveerd heb. Mijn Popcorn Hour C-200 kon voorheen alleen via UPNP, en dat was superhinderlijk: (home) video's die in de map photo stonden werden niet afgespeeld en vice versa. Bovendien kon je via UPNP geen .flac's afspelen, en werkte de media jukebox niet. Nu allemaal wel Maar goed, dit is niet het forum van de Popcorn Hour, maar van de Synology.  :mrgreen:

Ik meende eerst ook dat het dan wel aan mijn systeem zou liggen. Echter, op mijn (oude) Acer laptop kan ik prima via Wifi de films die op mijn NAS staan benaderen en zonder enige stotter afspelen met diverse mediaplayers. Toch raar dat het op mijn iPad niet gaat.

Ik las in een andere thread al over DLNA, dus ik heb nog even in de App-store gesnuffeld en een paar DLNA-spelers geprobeerd, waaronder YXplayer. Dit loopt soepeler dan Buzzplayer, dus misschien dat dit nog een oplossing biedt, maar nog steeds niet goed. Avi's gaan goed, maar .MKV's niet zo. Ik zal de door jou genoemde App's ook eens proberen, m.n. om die .mov, .mpg en .mp4 af te spelen.

Ik heb mijn torrents uitgezet, dat maakt geen verschil. Ook de afstand tot de router maakt niets uit, ik ben er direct naast gaan staan. En nogmaals, raar dat mijn laptop, die ook van het draadloos netwerk gebruik maakt, wel vlotjes afspeelt. Als jullie nog andere vertragende factoren weten hoor ik het natuurlijk graag.

Offline Repelstale

• Bedankjes
« Reactie #4 Gepost op: 13 juli 2011, 12:59:50 »
Citaat van: "Robert Koopman"
Als je niet wilt dat je NAS via het internet bereikbaar is zet je toch de port forwarding in je router niet aan?
Dan is de NAS alleen lokaal te benaderen.
:D

Vergeef mij mijn onervarenheid, maar waar is die Port Forwarding te vinden? In de Synology Manager, of in de software van de router zelf, in mijn geval de Experia Box. Dan zet ik die gauw uit. Dat lost het probleem met DS File dan op.

Geldt dat ook voor het uploaden via DS Photo uploader? Als je die aan te vinken optie nog ergens kunt lokaliseren zou ik je zeer dankbaar zijn. Ik krijg hem nergens gevonden.

Offline Robert Koopman

• Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 272
  • -Ontvangen: 1801
    • http://www.dwvbb.nl
« Reactie #5 Gepost op: 13 juli 2011, 14:43:20 »
Port forwarding regel je in je router.
Hoe dat met een Experiabox moet weet ik niet.

Rechts boven in de SA zie je een blauw tandwieltje, daar zitten de instellingen.
Schakel de uploader in en je kan aan het werk.
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline Repelstale

• Bedankjes
« Reactie #6 Gepost op: 13 juli 2011, 22:12:01 »
Citaat van: "DJ_jovel"
Jouw andere vraag over apps die niet goed .mov, .mpg & .mp4 afspelen verbaast me. Ik heb een kleine verzameling aan UPnP apps die allemaal standaard overweg kunnen met die (apple) formaten (omdat iOS die formaten standaard ondersteund). probeer de volgende gratis apps maar eens: LMPlayer, MLPlayer, CineXPlayer of mvpmc (maar er zijn er vast nog wel meer, zoek in de app store maar eens op de termen upnp of dlna).

Toch lukt het me alleen met YXplayer. LMPlayer vind ik niet in de App store, MLPlayer Lite herkent geen enkel videobestand, CineXPlayer kost geld en heeft matige recensies en mvpmc is ook niet te vinden in de Appstore.

YXplayer doet het eigenlijk best aardig bij sommige avi's. Net effe een stukje uit de Soprano's gezien, gaat smooth. Alleen andere bestanden als MKV, maar ook sommige avi's, lopen niet goed. Qua home video's: MPG gaat inderdaad ook goed (als ik tenminste het filmpje van map Photo naar Video sleep, weer zo'n nadeel van UpNP), MP4 speelt af zonder geluid en .mov lukt niet En dan die godsgruwelijke reclame. Kortom, niet zo verkeerd als de apps waar ik tot nu toe mee werkte, maar verre van perfect.

Maar ik begrijp dat bij jou via UPnP alles smooth loopt? Ook MKV, MOV en MP4? Ik hoop dat je me verder kunt helpen, want dit zou eigenlijk gewoon moeten lukken.

Offline DJ_jovel

• Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 3
« Reactie #7 Gepost op: 13 juli 2011, 23:29:51 »
CineXPlayer is gemaakt om divx af te kunnen spelen (een van de weinige, omdat het een formaat is dat iOS niet standaard ondersteund). Ik ben bang dat je met mkv's te veel vraagt van de processor (voor zover mij bekend is het afspelen van mkv's nogal intensief voor de processor en kan zo'n mobiele processor dat niet aan). Ik gebruik mijn iOS apparaten dan ook niet om dergelijke video's af te spelen (zet ik wel om naar mp4).

Wat voor jou misschien een leuke test is om de verschillende files op je PC af te spelen en bij elke file kijken (via de taakmanager) wat de processor verstookt bij elk formaat. Ik vermoed dat de files die een laag processor gebruik op de PC hebben prima spelen op je ipad (en hogere niet  vloeiend of helemaal niet). Dit is niet helemaal representatief omdat de chips in iOS apparaten geoptimaliseerd zijn om bepaalde formaten (.mov & mp4) af te spelen. Ik ben bang dat jij dingen van je tablet/processor vraagt waarvoor hij niet gemaakt is.

Citaat
LMPlayer vind ik niet in de App store
Sorry de geïnstalleerde app geeft dat als naam maar in de app store heet hij LivingMediaPlayer. De andere heb ik wel op mijn ipad maar bestaan inmiddels niet meer in de app store. Er staat wel een andere bij 'media:connect for DLNA and UPnP media streaming'. De beschrijving meldt echter: "Play iOS compatible media formats from......" maar deze speelt volgens de beschrijving wel .flac files.
  • Mijn Synology: DS223j
Een fout maken is niet erg, een fout herhalen is dat wel.

Offline Repelstale

• Bedankjes
« Reactie #8 Gepost op: 14 juli 2011, 13:17:49 »
Ik ben bang dat jij dingen van je tablet/processor vraagt waarvoor hij niet gemaakt is..

Haha, dat zou best kunnen  :mrgreen: Ik probeer gewoon de grens op te zoeken. Ben eigenlijk allang helemaal happy met het feit dat mijn NAS zo perfect naar de Popcorn Hour streamt. Filmpjes op je iPad is dan eigenlijk niet meer dan een leuk extraatje. Maar inderdaad, verwachten dat een iPad net zo kwiek alle formats afspeelt als een (met kabel verbonden) Popcorn Hour C-200 was wellicht wat veel gevraagd van mijn kant. Wellicht dat er nog apps zijn waarbij je de resolutie wat kunt verlagen waardoor ook grotere bestanden afspeelbaar worden. Maar anders denk ik dat ik mijn quest naar het ultieme streamen naar mijn iPad (voorlopig  :wink: )moet parkeren.

Overigens was ik nog wel benieuwd naar je reactie op mijn vraag in eerder gebruikte thread aangaande het gebruik van een streamservice op de NAS. viewtopic.php?f=49&t=6655 Is dat wat, of zal dat geen verbetering geven van de kwaliteit (snelheid, formats) van het streamen?

Er staat wel een andere bij 'media:connect for DLNA and UPnP media streaming'. De beschrijving meldt echter: "Play iOS compatible media formats from......" maar deze speelt volgens de beschrijving wel .flac files.
Had ik ook al gedownload  :wink: maar de lite versie speelt geen video, en de recensies waren te negatief om de betaalde te kopen. Zou ook maar een blinde gok zijn. Als ik al (nogmaals) een betaalde speler koop, dan is het de YXplayer om van de storende reclames af te komen: de speler is butt ugly, maar hij streamt (tot nu toe) veruit het beste.

Offline King1987

• Bedankjes
  • -Gegeven: 4
« Reactie #9 Gepost op: 14 juli 2011, 19:20:59 »
Citaat van: "Repelstale"
Als ik al (nogmaals) een betaalde speler koop, dan is het de YXplayer om van de storende reclames af te komen: de speler is butt ugly, maar hij streamt (tot nu toe) veruit het beste.

Ik heb de lite versie ook net geprobeerd, maar hij stottert enorm, heb toch een goeie router (de 4e generatie Apple Extreme) dus daar kan het niet aan liggen. Iemand anders een goeie player gevonden? DS File vind ik niet relaxt, want zoals ik het snap moet je het eerst op je nas zetten en streamt hij niet. Ik hoop eigenlijk dat Synology met een app komt like DS Audio, dat werkt echt perfect!

(op welke iOS staat jouw iPad? Misschien dat dat scheelt? Ik zit namelijk op iOS5b3)
  • Mijn Synology: DS216+II
  • HDD's: 2x WD10EARS-003BB!

Offline Repelstale

• Bedankjes
« Reactie #10 Gepost op: 15 juli 2011, 14:15:46 »
Nee, DS File hoef je niet op je NAS te zetten, maar je moet wel op je NAS WebDav geactiveerd hebben om de NAS toegankelijk te maken. Dan loopt het wel zeer vlot, en speelt ook eenvoudige .mov's prima af.

Ik heb bij Synology een suggestie gedaan voor het ontwikkelen van iets als "DS Movie" of "DS Video", speciaal voor het afspelen van wat complexere (speel)films. Ik heb van Tashi van Technical Support toevallig eerder vandaag een mailtje terug ontvangen dat hij een en ander heeft doorgespeeld naar het product management team. Ben benieuwd of ze er wat mee willen/kunnen.

Offline Hawkman

• Bedankjes
  • -Gegeven: 0
« Reactie #11 Gepost op: 04 augustus 2011, 07:55:04 »
Kijk eens naar goodplayer voor de ipad, deze ondersteund cifs/smb als client protocol. Je kunt direct afspelen vanaf de synology naar de ipad. Geen conversies of iets nodig. Eventueel ook download naar ipad mogelijk. Deze app ondersteund ook subtitles etc en redelijk wat video en audio formaten.

Gr,

Hwak

VERPLAATST: Photo station verspringt naar hoofddomain geopend vanuit A-Record

Gestart door BirdyBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 0
Gelezen: 855
Laatste bericht 31 augustus 2017, 11:45:58
door Birdy
Met MS Edge (DSM Webman), werkt het uploaden naar File Station niet.

Gestart door baarshaBoard Windows

Reacties: 45
Gelezen: 8303
Laatste bericht 09 februari 2018, 17:59:23
door Briolet
Foto's van uit whats app naar ds photo op nas

Gestart door mmann1981Board iOS Apps (iPhone, iPad en iPod)

Reacties: 13
Gelezen: 5323
Laatste bericht 22 juli 2019, 13:16:28
door Briolet
Fotos iphone uploaden via ds file

Gestart door stefaaaanBoard iOS Apps (iPhone, iPad en iPod)

Reacties: 2
Gelezen: 2226
Laatste bericht 25 december 2018, 14:14:07
door Vuurvreter
Eigenaardige verwijzing naar de file locatie

Gestart door erik6Board Audio Station

Reacties: 10
Gelezen: 2760
Laatste bericht 01 juli 2019, 09:27:47
door Birdy