Auteur Topic: Datum-tijd probleem bij delen met CalDAV?  (gelezen 6247 keer)

Offline Dirk2

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 8
Datum-tijd probleem bij delen met CalDAV?
« Gepost op: 07 november 2012, 17:57:46 »
Beste forumleden,

Vandaag ben ik erin geslaagd om het iCal kalenderbestand van mijn iMac (OSX 10.6.8) naar mijn NAS (DS210j, DSM 4.1) te publiceren. Dit met behulp van de tutorial op http://www.synology.nl/support/tutorial ... d&q_id=463. Hierbij heb ik aanvankelijk gebruik gemaakt van de WebDAV en CalDAV functionaliteiten, maar wanneer ik deze uitschakel bemerk ik dat publiceren en uitlezen van de (gedeelde maar afgeschermde) directory nog altijd mogelijk is. Ik weet niet precies wat de CalDAV-optie extra te bieden heeft, maar die heb ik nav onderstaand probleem weer terug ingeschakeld. Kan iemand mij om te beginnen vertellen wat de meerwaarde ervan is boven een algemene netwerkshare?

Het delen van de agenda's tussen de Mac- en Windows-omgeving levert echter problemen op en ik vermoed dat dit te maken heeft met verschillende datumnotaties. Wanneer ik een in Windows 7 (met Chandler) aangemaakt kalenderbestand publiceer en open vanuit OSX mbv iCal, dan volgt de melding Er heeft zich een onverwachte fout voorgedaan met het verzoek op geabonneerde agenda's (fout -1). Omgekeerd krijg ik van Chandler wat meer informatie wanneer ik me op een met iCal aangemaakte agenda probeer te abonneren. In dat geval volgt deze (deel)melding: At line 38284: In transformToNative, unhandled exception: <type 'exceptions.ValueError'>: month must be in 1..12. Op basis hiervan vermoed ik een datum-tijd issue, maar ik zo niet weten wat ik daaraan moet doen. OSX en Windows hebben gelijke dt-instellingen (dd-mm-yyyy), alleen een andere taal. Dergelijke instellingen heb ik in DSM niet aangetroffen en ik betwijfel of deze hier iets mee te maken heeft. Daarbij weet ik niet of de twee problemen daadwerkelijk dezelfde oorzaak hebben, omdat foutcode -1 wel erg minimale informatie is.

Heeft een van jullie hier ervaring mee of wellicht een oplossing hiervoor?
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groet, Dirk

Offline Dirk2

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 8
Synchroniseren iPod met in CalDAV gepubliceerde agenda
« Reactie #1 Gepost op: 07 november 2012, 22:40:16 »
In aanvulling op het voorgaand bericht heb ik nog een tweede vraag:
Het delen van mijn agenda uit iCal is dus geslaagd en met mijn iPod (IOS 4.2.1) kan ik de agenda bekijken door een een agenda-abonnement aan te maken. Dit is echter geen volledige synchronisatie (op de iPod aangemaakte items komen niet terug in de centrale agenda), daarvoor moet ik een CalDAV-account aanmaken. Doe ik dat, dan wordt er echter niet gesynchroniseerd en zie ik de gedeelde niet eens. Iemand enig idee hoe dit werkend te krijgen?

Groet, Dirk

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2615
  • Berichten: 16.229
Re: Datum-tijd probleem bij delen met CalDAV?
« Reactie #2 Gepost op: 08 november 2012, 09:59:18 »
Volgens mij is de Kalender in iCal niet te synscroniseren via de nas. Ik ken alleen de osx 10.6 versie van iCal en daar zit geen synchronisatie optie op. Je kunt alleen publiceren op mobileMe (stopt dit jaar) en op een eigen server (dat doe ik nu). Op alle andere computers kun je een abonnement nemen op deze publicatie. Maar je krijgt bij een abonnement de waarschuwing dat het read-only is. Dus daar valt weinig aan te synchroniseren. :D

Synchroniseren verloopt op osx10.6 steeds via het aparte programma iSync. Dat synchroniseert de iCal data perfect met mijn telefoon (werkt al sinds osx 10.4). Het synchroniseert ook via MobileMe, maar synchronisatie met eigen server kun je niet opgeven.

Op osx 10.7 loopt het een en ander van synchronisatie via iCloud, maar met osx 10.7 heb ik nog niet echt alle opties onderzocht.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2615
  • Berichten: 16.229
Re: Datum-tijd probleem bij delen met CalDAV?
« Reactie #3 Gepost op: 08 november 2012, 11:19:20 »
Ik heb er nog eens naar gekeken. Dat voorbeeld dat jij geeft gaat over publiceren en dat is éénrichtingsverkeer. Dat is volgens mij ook en functie van iCal die niet echt CalDAV nodig heeft zoals je schrijft. En dit is ook het enige wat ik voor elkaar gekregen heb.

Met iCal kun je ook accounts aanmaken met een CalDAV server (onder voorkeuren). Hier kun je dan instellen hoe vaak hij moet synchroniseren. Dat zou dus wel twee-richtingsverkeer moeten zijn. Dit heb ik echter nooit werkend gekregen en ben dus bij de methode van  publiceren/abonneren gebleven.  :(
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline Dirk2

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 8
Re: Datum-tijd probleem bij delen met CalDAV?
« Reactie #4 Gepost op: 08 november 2012, 12:31:50 »
Allereerst bedankt voor je uitvoerige reactie(s)!
Je laatstgenoemde optie om een CalDAV-account vanuit iCal te benaderen had ik inmiddels ook ontdekt en dat brengt me wel weer iets verder. Echter is het ook hierbij geen volledig tweerichtingsverkeer, zoals je zelf al aangeeft. Ik kan wel reeds aangemaakte afspraken bewerken vanuit iCal, maar kan geen nieuwe afspraken toevoegen; ik probeer nog even verder.

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2615
  • Berichten: 16.229
Re: Datum-tijd probleem bij delen met CalDAV?
« Reactie #5 Gepost op: 08 november 2012, 14:34:54 »
Oke, ik was ook geïnteresserd om het werkende te krijgen. Een half jaar geleden kwam ik er niet uit, maar nu heb ik het half werkende gekregen.

CalDAV agenda op de nas aangemaakt volgens de nas instructie. Vervolgens ga je in iCal naar voorkeuren en maakt een nieuw account aan.

Met iCal 3.x (OSX 10.5) kun je het vergeten, Ik krijg alleen foutmeldingen en er zijn ook veel minder invul opties dan met de nieuwere iCal versies. (en versie 4 crasht op OSX 10.5 dus ook geen optie)

Met iCal 4.x (OSX 10.6) krijg ik het werkend. Met de volgende kanttekeningen:
Bij de URL moest ik het volledige pad naar de kalender folder invullen, plus poort, of ik kreeg de melding dat het geen CalDAV server was. Dus "MyIP:5006/Path"
Als dat geverifieerd was kreeg je een tweede dialoog waar je nogmaals de url, poort en path in verschillende velden moest invullen. Vul je poort en path in gaat het mis omdat hij dat weer achter de vorige plaatst. Laat je poort en path leeg, werkt het wel. Als je later weer in die settings terug komt zie je dat hij de poort en path van de oorspronkelijke string afgehaald heeft en in de betreffende vakes gezet heeft.

De kalender is nu toegevoegd in iCal onder een hoofdje van de servernaam. Echter, je kunt niets invullen. Als je het probeert krijg je de foutmelding dat je alleen taken mag toevoegen en geen aktiviteiten. En probeer je een aktiviteit toe te voegen, krijg je de melding dat je alleen taken mag toevoegen.

Ik heb vervolgens een nieuwe agenda aangemaakt. Je kunt kiezen tussen lokaal of op de server. Ik heb hem op de server aangemaakt. Daar lijkt hij te werken. Blijkbaar kan iCal niet overweg met de basis agenda die de NAS aanmaakt.

Met iCal 5.x (OSX 10.7) loop je echter tegen een eerder genoemde iCal bug op. Je ziet de kalender groepsnaam op de nas, maar hij toont geen individuele kalenders om te kiezen. Dus als je een nieuwe invoer doet, kun je geen kalender op de nas kiezen om aan toe te voegen. De enties aangemaakt met iCal 4.x zie ik echter wel en kan deze ook editen en saven. Deze worden netjes op de nas opgeslagen en verschijnen later ook in iCal op de andere computer. Dat je kalenders niet ziet onder OSX 10.7 was laatst ook al hier genoemd. En ook een nieuwe agenda maken op de server lukt niet met OSX 10.7.

Al met al begrijp ik de frustraties omdat je tegen meerdere problemen tegelijk aanloopt en je dan niet meer weet waar het probleem zit. Maar volgens mij gaat het aanmaken met 10.7 dus niet lukken door een bug in iCal zelf waardoor je de agendas op een server zelf niet kunt kiezen.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2615
  • Berichten: 16.229
CalDAV aanmaken en gebruiken met iCal
« Reactie #6 Gepost op: 09 november 2012, 10:02:23 »
Na nog was stoeien gisteravond heb ik het nu wel werkend gekregen. Zowel op mijn 10.6 als op mijn 10.5 mac. Even een resumé voor anderen met vergelijkbare problemen omdat het op dit forum blijkbaar nog nooit aangekaart is volgens de zoekfunctie:

Maak ik via de nas een CalDAV agenda aan, dan kan ik die wel zien vanaf de mac via iCal, maar het lijkt een read-only versie te zijn. Ik kan er niets aan editen. De nas documentatie heeft het ook alleen maar over calDAV cliënten en een abonnement nemen op deze agenda. Een kalender aangemaakt door de nas heb je dus niets aan, dus gewoon niet aanmaken.

Nu maak je in iCal een CalDAV account aan zoals boven beschreven. Bij 10.6 en hoger vul je in "<serveradres><poort>", Bij 10.5 vul je in "<https://><serveradres><poort><path>".
 Je krijgt dan bij het eerste dialoog de melding dat dit geen CalDAV server is. Melding negeren omdat die er alleen staat omdat er nog geen database gevonden kan worden. Bij 10.6 en later krijg je dan een volgende dialoog waar je puur het serveradres, poortnummer en path in aparte velden invult.

Ga je nu naar de agenda weergave, zie je de server er nog niet tussen staan omdat er geen agenda's zijn. Ga naar het menu Archief->Nieuwe Agenda. Daar staat de server wel bij en je maakt een nieuwe agenda aan.
Een probleem is nog dat deze de naam 'Naamloos' krijgt en ik nog niet zie hoe je dat kunt aanpassen. Lokaal kun je de naam wel aanpassen, maar bij de volgende synchronisatie staat hij weer op naamloos.

Ik heb even de synchronisatie frequentie op 1 minuut gezet. Effectief kan ik nu dezelfde agenda in mijn 10.5 en 10.6 computer beheren. Een verandering of toevoeging in een agenda staat dan ook binnen een minuut in de andere computer.

Bij 10.7 (Lion) is er alleen het eerder genoemde probleem dat hij de CalDAV agenda's niet onder servers weergeeft. (werd ook al in dit topic besproken. Dus in lion kun je wel de bestaande afspraken zien en zelfs editen en synchroniseren, maar je kunt geen nieuwe afspraken toevoegen omdat je gewoon geen CalDAV agenda kunt kiezen om aan toe te voegen.

Overigens staan de op deze manier aangemaakte CalDAV agendas niet in de lijst die in de nas staat.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline Dirk2

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 8
Re: Datum-tijd probleem bij delen met CalDAV?
« Reactie #7 Gepost op: 09 november 2012, 15:30:34 »
Wow, dit houdt ook jou goed bezig zie ik! Opnieuw bedankt voor je uitgebreide reacties 8)

Ik ben nu ook zover dat ik m'n iCal agenda prima kan hosten op de NAS en kan bewerken vanaf de iMac. Vervolgens kan ik de agenda (en het Apple Adresboek) probleemloos via USB synchroniseren met mijn Android 2.3 telefoon (dit mbv de gratis versie van SyncMate (http://www.sync-mac.com/android-sync.html); een tip voor de liefhebber  :D ). Ook kan ik de agenda nu via wifi uitlezen op mijn iPod. Bewerken en nieuwe items aanmaken gaat hierbij zogezegd niet, maar wanneer ik mijn Android-telefoon als stam-agenda gebruik valt hier prima mee te leven. (maar natuurlijk wil ik het mooier inrichten...)

Op de NAS is het ics-agendabestand op de volgende wijze opgeslagen: agendapadgebruikersmapxyz.ics. Het uitlezen op de iPod gaat dus mbv een abonnement op het ics-bestand. Vanaf de iMac kan ik nu op twee manieren naar de agenda toe:
1: via het lokale (en gepubliceerde) ics bestand
2: via voorkeuren; accounts. Hiermee leg ik in feite ook een read only agenda aan, net als op de iPod.

De iPod laten verwijzen naar de CalDAV-agenda (aparte optie bij toevoegen account) heb ik helaas nog niet werkend gekregen (opvoeren account gaat goed, alleen zie ik de agenda niet terug in de agenda-applicatie :roll:). Maar ik vermoed dat daar de sleutel ligt om de agenda ook via de iPod te kunnen bewerken; heeft iemand daar ervaring mee?

Blijft over de initiële vraag van het topic: hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de met iCal aangemaakte en via CalDAV gedeelde agenda ook door Windows (met Chandler) kan worden gelezen en bewerkt? Zogezegd vermoed ik een datumprobleem, maar ook wanneer ik het genoemde regelnummer in de foutmelding in het ics-bestand bekijk kom ik niets vreemds tegen. Iemand enig idee?

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2615
  • Berichten: 16.229
Re: Datum-tijd probleem bij delen met CalDAV?
« Reactie #8 Gepost op: 09 november 2012, 17:24:22 »
Citaat
Wow, dit houdt ook jou goed bezig zie ik!
Ja, al heel wat jaren, ik denk sinds Mac OS Jaguar. Toen kon ik al via de, toen nog externe programma, iSync en iCal mijn telefoon perfect synchroniseren met iCal (en adresbook) maar mijn twee macs onderling niet. Dat steekt. Op alle fora stond echter dat dat niet mogelijk is, anders dan via een externe server of dure software. Maar een mobileMe account alleen daarvoor was me te gortig. iSync en iCal zijn volgens mij sinds OS Tiger aan het standaard installatie pakket toegevoegd.

Toen ik een jaar geleden een nas kocht, had ik een server en ben er weer eens mee aan de gang gegaan. Verder dan publiceren vanaf één en abonneren vanaf de andere kwam ik nooit. Ook met de accounts kwam ik er nooit uit. Misschien ook omdat iCal op beide computers verschillend werkte en de standaard agenda die de NAS genereert niet werkt met iCal. Nu, een jaar verder, snap ik de nas en zijn gebruik beter en had het zin om er nog eens naar te kijken.

Ik begin nu een vermoeden te krijgen waarom de standaard agenda niet werkt. De agenda's die op de nas aangemaakt worden zijn '.ics' files zoals je schrijft. Daarnaast wordt er nog een hidden map weggeschreven met de naam "DAV" en daarin weer twee hidden files. Dit zijn een soort directories. Als de NAS echter een agenda aanmaakt, genereert hij alleen die hidden directory met inhoud, maar nog geen '.ics' bestand files. En iCal weigert dan die files aan te maken en schrijft dat de agenda niet geschikt is voor taken en activiteiten. Ik kan me voorstellen dat een andere cliënt die files wel aanmaakt bij eerste gebruik, waarna iCal hem ook kan gebruiken. (Voorlopig een hypothese die hopelijk iemand kan bevestigen)

Om van die "naamloos" naam af te komen, had ik nog geprobeerd de naam met een code editor in de '.ics' bestanden te plaatsen. (In het goede formaat), maar dat werd na elke sync weer verwijderd. Ook de hidden file in de hidden folder heeft intern het '.ics' formaat en ik heb daar ook geprobeerd een filenaam toe te voegen. Maar dat maakt de file corrupt. Blijkbaar zit er ergens nog een checksum in.

Overigens vond ik op het engelstalige synologie forum ook geen oplossingen voor de combinatie iCal met CalDAV. Alleen vragen en soortgelijke problemen als hier. Dat motiveert ook om er dan toch iets zinvols over te kunnen zeggen.

Citaat
Blijft over de initiële vraag van het topic: hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de met iCal aangemaakte en via CalDAV gedeelde agenda ook door Windows (met Chandler) kan worden gelezen en bewerkt?
In principe gebruikt CalDAV files in het .ics formaat en dit zou platform onafhankelijk moeten zijn. (details over het ics formaat staan op de wikipedia) Maar in noot 13 op de wiki link zie ik staan dat iCal en outlook nog extra entries kennen. Eén daarvan is "X-WR-TIMEZONE:US/Pacific". En wel/geen timezone doet me direct aan datum problemen denken.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline Dirk2

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 8
Re: Datum-tijd probleem bij delen met CalDAV?
« Reactie #9 Gepost op: 09 november 2012, 17:41:05 »
Hmm, even dacht ik dat ik er was... maar iCal en Chandler (in mijn geval vanaf Windows 7) gaan dus structureel anders met de programmatuur om! (Dat schreef je al, maar ik moest daar zelf ook nog even achter komen...). Daar waar iCal alleen de mogelijkheid heeft om het gehele ics-bestand te publiceren (en verder iedere inbreuk erop onmogelijk te maken :evil:...), gebruikt Chandler voor ieder event een apart ics-bestand. Hierdoor (?) is het mogelijk om werkelijk gelijktijdig de agenda te beheren vanuit verschillende omgevingen...

Wat ik heb gedaan is als volgt:
1. iCal een nieuwe agenda (testagenda) aangemaakt en deze mbv CalDAV gepubliceerd. Op de NAS zie je vervolgens het ics-bestand verschijnen, zie de schermafbeelding even verderop.
2. Met Chandler heb ik vervolgens de agenda-directory (dus .../agenda/testagenda/, zonder specifieke verwijzing naar het ics-file!) benaderd en afspraken toegevoegd. Wat mij daarbij opvalt is dat Chandler hier vervolgens eigen files van aanmaakt, zie eveneens de schermafbeelding.

Op basis hiervan vermoed ik dat iCal niet (volledig) kan functioneren zonder ics-bestand voor zichzelf. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Chandler.

Ook heb ik met jouw toevoeging van vanmorgen 10:02 nog diverse keren geprobeerd om uit iCal een agenda te hosten, maar agenda's die alleen op de server staan kan ik niet actief beheren vanaf de iMac ("Deze agenda mag alleen taken bevatten. U kunt geen activiteiten aan deze agenda toevoegen").

Op basis van de andere benadering van de CalDAV-functionaliteit door iCal en Chandler vraag ik me dus een beetje af of hetgeen ik probeer wel mogelijk is.

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2615
  • Berichten: 16.229
Re: Datum-tijd probleem bij delen met CalDAV?
« Reactie #10 Gepost op: 10 november 2012, 10:30:16 »
Na de aanvankelijke euforie dat het eindelijk werkte, loop ik nu ook tegen problemen aan. Ik krijg de indruk dat er niet alleen een bug in iCal 5.x zit (Lion & mountain Lion), maar ook in iCal 4.x (Snow Leopard). Op het moment werkt alleen iCal 3.x (Leopard) zoals het zou moeten.

Je hebt gelijk dat elk event een eigen ics file toegewezen krijgt. Dat gebeurt ook met iCal. Ik denk dat dat onderdeel van het CalDAV protocol is.

Maar, nadat ik gisteren op beide computers een event kon aanmaken in de agenda en deze in de andere kon editen loop ik nu tegen een bug aan als ik een tweede event wil toevoegen.

Met iCal 4.x krijg ik bij het tweede event de melding dat ik geen taken of events kan aanmaken. Dat is dezelfde mending als bij de door de nas aangemaakte agenda. Ik kan wel weer een geheel nieuwe 'untitled' agenda aanmaken en daar precies één event in aanmaken.

Ga ik echter naar iCal 3.x dan kan ik onbeperkt events toevoegen. Sterker. Ik kan ook in de NAS agenda events toevoegen.
Deze toegevoegde events kan ik wel editen met de nieuwere versies van iCal en dit wordt ook weer op alle computers zichtbaar.

Bij de versies na 3.x moet een bug ingeslopen zijn. Maar dan praten we over een bug die dan al heel lang aanwezig is.  Gewoon dom dat het goed werkt in de paar jaar oude versie 3.x en in versie 4.x en 5.x niet. Maar omdat iCal in allerlei onderdelen van het OS ingebakken is, weigert het nieuwe systeem een oude versie te gebruiken. Dus overal downgraden naar versie 3.1 is ook geen oplossing.

Conclusie: CalDAV werkt goed met iCal 3.x. En deze oude versie behoord tot een OS die niet eens meer door Apple ge-upgrade wordt. Bij de actuele versies van de Mac kun je dus niet goed  CalDAV gebruiken met iCal. Events editen werkt wel, maar nieuwe events toevoegen werkt niet.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2615
  • Berichten: 16.229
Re: Datum-tijd probleem bij delen met CalDAV?
« Reactie #11 Gepost op: 10 november 2012, 15:22:06 »
Aan het g-mail account is ook een CalDAV server gekoppeld. Dit had ik nog nooit gebruikt omdat ik geen zin heb om privé data extern op te slaan. Maar voor testen goed genoeg.  :D

Deze CalDAV server werkt perfect samen met alle versies van iCal. Dat betekent dat de synology implementatie van de server een bug heeft. Er moet iets aan het protocol veranderd zijn waardoor het wel met oude CalDAV cliënten werkt, maar niet met de nieuwere cliënten.

Op het engelse Synology forum was ik ook het bericht tegengekomen dat de agenda's vanaf OS Lion niet meer zichtbaar zijn. Dat is dus alleen voor de Synology implemetatie het geval omdat  de g-mail versie van CalDAV wel gewoon zichtbaar is. Daar is aangegeven dat er een ticket aangemaakt is over deze bug en Synogogy heeft ook al erkend dat het een Synology bug is. Dus we kunnen alleen wachten tot dit opgelost wordt.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline Dirk2

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 8
Re: Datum-tijd probleem bij delen met CalDAV?
« Reactie #12 Gepost op: 15 november 2012, 12:43:13 »
Okee, dus toch something buggy...
Ik heb besloten het er maar even bij te laten. Met mijn huidige inrichting (Android en iMac / iCal leidend, welke publiceert naar de NAS. Hierop abonneer ik vervolgens de overige agenda's met alleen lezen-rechten).

Wanneer ik de agenda vervolgens nog eens via een webservice kan benaderen (zie http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=114&t=11362) ben ik helemaal tevreden, maar dit heeft voorlopig geen prio.
Dank voor je uitzoekwerk!

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2615
  • Berichten: 16.229
Re: Datum-tijd probleem bij delen met CalDAV?
« Reactie #13 Gepost op: 15 november 2012, 23:56:07 »
Ik heb net DSM begewerkt naar versie 4.1 - 2661 en daar is het CalDAV probleem opgelost. De Kalenders zijn nu selecteerbaar in OSX 10.7 en nieuwe items zijn er aan toe te voegen.

m.a.w.: Het werkt nu op alle Mac versies van iCal zoals het zou moeten. :)
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)


 

Datum in Photos fout - hoe metadata corrigeren

Gestart door SylvesterBoard Photo Station / Photos

Reacties: 28
Gelezen: 1572
Laatste bericht 15 januari 2024, 18:28:18
door Babylonia
hoe kan ik voorkomen dat datum verandert bij kopieren

Gestart door f.van.kouwenhoveBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 5
Gelezen: 5541
Laatste bericht 26 december 2013, 23:26:30
door Briolet
Verschillende datum taal

Gestart door wbreeBoard Logitech Media Server

Reacties: 0
Gelezen: 2478
Laatste bericht 22 april 2016, 18:30:27
door wbree
datum verwijderd niet te vinden

Gestart door jafrakoBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 7
Gelezen: 969
Laatste bericht 05 februari 2020, 09:40:39
door Plerry
Datum afbeelding gemaakt

Gestart door AnonymousBoard Photo Station / Photos

Reacties: 1
Gelezen: 1653
Laatste bericht 05 december 2010, 15:56:39
door wizjos