Met zo'n beschrijving kan men eigenlijk helemaal niets.
Geef eens precies aan hoe de set-up in elkaar zit. Wat de bedoeling is.
Waar heb je IP-camera's opgesteld. Welke port forwarders, naar welk apparaat op welk IP-adres etc. (evt. aangevuld met scherm-afdrukken).
- Een update kan in gevallen ook systeeminstellingen die je eerst had ongedaan maken of veranderen als functies na een update anders zijn.
- Heb je toevallig apparaten waar je met port forwarders naar verwijst geen vast IP adres gegeven, kunnen bij een hertstart van de router die apparaten een ander IP-adres hebben toegewezen vanuit DHCP. Dan werken Port Forwarders helemaal niet meer.
Dus er kunnen allerlei redenen zijn dat een router niet datgene doet van wat een gebruiker mogelijk wel had verwacht.
Gewoon vanuit legitieme redenen.
Verder zat er eerder helemaal geen fout in de Port Forwarding functie van de router. Allleen wat omslachtig in te vullen omdat men alleen separate poortnummers kon opgeven. Met wat ik begrijp uit de
realese notes heeft men nu alleen de functie uitgebreid om een "range" op te geven (in plaats van aparte poortnummers). In de Help-functies wordt dat nu ook aangegeven door een bereik op te geven als "-", en met komma's om een lijst van verschillende poortnummers aan te vullen.
Je geeft bereiken nu op in het veld van de "Publieke Poort", erna wordt het automatisch ingevuld bij de "Private Poort".
Ikzelf ervaar geen enkel probleem met portforwarding. Zelfs niet met twee routers NAT + NAT achter elkaar en verkeer van buiten af, zowel naar de router toe met de daarin gebruikte SD-kaart en USB-schijf, als een erachter hangende NAS met de shares en toepassingen die daar weer op staan, zowel via een "normale" connectie alsook via VPN in alle protocollen.