bij mij hetzelfde probleem vandaag ik heb met de hulp van dit bericht van iemand van tweakers opgelost.
"Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn DS412+.
Deze is via DSM uitgezet om hem een andere plek te geven.
Daarna de synology weer aangezet en alleen het blauwe ledje van aan/uit blijft knipperen. Status en disk 1 t/m 4 lampjes doen niks. In deze situatie zijn mijn bestanden wel te benaderen. Inloggen werkt niet.
Synology uitgezet, schijven eruit en nu ging status knipperen (oranje/groen). Systeem weer uitgezet en schijven weer terug geplaatst. Je hoort de schijven spinnen en ook de ventilatoren werken. Ook nu alleen een knipperende blauwe led van aan/uit.
Systeem weer uit en schijven eruit. Systeem weer aangezet en nu 1 voor 1 de schijven weer terug geplaatst en nu gaan de disk lampjes wel branden. Status gaat weer heen en weer van groen naar oranje. In deze situatie zijn mijn bestanden niet te benaderen en inloggen werkt ook niet.
Duidt dit op een probleem met 1 van de schijven? En hoe kom ik erachter welke schijf het is en wat het probleem kan zijn.
Kan ik middels ssh ook iets met de schijven doen? Een soort van chkdsk?
UPDATE ik ben bezig met wat ik ondertussen op het synology forum gevonden heb:
OK, following the posts from Mark and Mads I finally managed to get my NAS back up and running without losing anything. All the apps and configurations are still there.
Here is how you do it:
1. Shut down the NAS
2. Remove all the hard drives from the NAS
3. Find a spare hard drive that you will not mind wiping and insert it into the NAS
4. Use Synology Assistant to find the NAS and install the latest DSM onto this spare hard drive (use the file DSM_DS410_3827.pat from Synology)
5. When the DSM is fully running on this spare hard drive, shut down the NAS from the web management console.
6. Remove the spare drive and insert ALL your original drives.
7. Power up the NAS and wait patiently. If all goes well after about a minute you will hear a long beep and the NAS will come online.
8. Use Synology Assistant to find the NAS. It should now be visible with the status "migratable".
9. From Synology Assistant choose to install DSM to the NAS, use the same file you used in step 4 and specify the same name and IP address as it was before the crash.
10. Because the NAS is recognized as "migratable", the DSM installation will NOT wipe out the data on either the system partition nor the data partition.
11. After a few minutes, the installation will finish and you will be able to log in to your NAS with your original credentials.''
ik ga er van uit dit ook bij jou werkt succes!!
lees nu pas dat je al wat verder bent als ik dacht laat even weten hoe het er nu voor staat dan kan ik je misschien verder helpen.
vertel ook even wat je gedaan hebt tot nu toe