Auteur Topic: Oorzaak achter verbinding verbroken ?  (gelezen 22751 keer)

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1399
  • -Ontvangen: 8046
  • Berichten: 44.176
  • Fijne feestdagen.......
    • Truebase
Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
« Reactie #90 Gepost op: 25 augustus 2016, 16:46:45 »
Wissel die kabel eens om of, test de kabel met kabel tester ;)


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-2
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-2   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.2-65567                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline Karine01

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 53
  • -Ontvangen: 10
  • Berichten: 423
Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
« Reactie #91 Gepost op: 25 augustus 2016, 19:58:06 »
We gaan de kabel eens goed bekijken ja.
  • Mijn Synology: DS215J
  • HDD's: 2x WD30EFRX

Offline Karine01

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 53
  • -Ontvangen: 10
  • Berichten: 423
Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
« Reactie #92 Gepost op: 26 augustus 2016, 16:37:51 »
Eindelijk lijkt het probleem dan opgelost te zijn.
Mijn man heeft gisterenavond de stekker van de datakabel afgeknipt en er een andere aangezet en tot nu toe geen enkele uitval meer.
Zou toch sterk zijn dat dat het probleem was maar tot nu toe blijkbaar wel.
  • Mijn Synology: DS215J
  • HDD's: 2x WD30EFRX

Offline Karine01

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 53
  • -Ontvangen: 10
  • Berichten: 423
Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
« Reactie #93 Gepost op: 05 september 2016, 20:04:06 »
Tot de dag erna weer de verbinding uitviel van cam 1.
MAAR, Uiteindelijk nu alles volledig opgelost en nu al een week zonder ook maar enige uitval.
Dit door ook de tweede fiche van de kabel te vervangen (aan camera kant).
Het enige probleem was dus een slecht contact van beide RJ45 fiches.
OEF. :P
  • Mijn Synology: DS215J
  • HDD's: 2x WD30EFRX

Offline nlrela

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 35
Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
« Reactie #94 Gepost op: 10 september 2016, 19:31:02 »
Heb zojuist 2 D-Link DSC-2630L gekocht en heb eveneens het probleem dat de Synology "verbinding verbroken" aangeeft.
Op de D-Link app zijn de camera's wel zichtbaar. Helaas kunnen deze camera's alleen wireless verbonden worden, dus een
nieuw kabeltje gaat bij mij niet werken ...

De camera's hebben een vast IP. Netwerk is 5GHz (op 2.4 wekte het ook niet).
SSS heb ik al opnieuw geïnstalleerd, camera's 400x gereboot etc helaas alles echter zonder succes-

Iemand nog een idee?
DS3617xs
DS1515+ / DX513

Offline Karine01

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 53
  • -Ontvangen: 10
  • Berichten: 423
Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
« Reactie #95 Gepost op: 10 september 2016, 19:53:03 »
Misschien dit topic al eens goed overlezen.
Ik zou eerst al beginnen met de kwaliteit en beweging zo laag mogelijk te zetten om te kijken dat zo alles al werkt.
  • Mijn Synology: DS215J
  • HDD's: 2x WD30EFRX

Offline nlrela

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 35
Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
« Reactie #96 Gepost op: 11 september 2016, 13:35:27 »
Kwaliteit zo laag mogelijk
Beiden camera's ondertussen op verschillende (sub-) netwerken (192.168.0.x en 192.168.1.x)
SSS opnieuw geïnstalleerd
Camera's gereset en opnieuw geconfigureerd

Camera's zijn beiden via IP "normaal" te bereiken en via de D-Link app kunnen de beelden normaal bekeken werden
Schijnt dat het één van de twee camera's is, die het probleem heeft. Deze kan zich klaarblijkelijk op een of andere
manier niet bij SSS aanmelden / activeren. SSS geeft direct "verbinding verbroken" aan (ook als de andere camera
van de stroom afgehaald is) ....

 
DS3617xs
DS1515+ / DX513

Offline nlrela

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 35
Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
« Reactie #97 Gepost op: 11 september 2016, 13:39:49 »
Als ik onder Configuratie de verbinding test, krijg ik wel elke keer een groen vinkje ...
DS3617xs
DS1515+ / DX513

Offline Karine01

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 53
  • -Ontvangen: 10
  • Berichten: 423
Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
« Reactie #98 Gepost op: 11 september 2016, 13:56:25 »
Kan je hem niet bedraad aansluiten om te testen ?
  • Mijn Synology: DS215J
  • HDD's: 2x WD30EFRX

Offline nlrela

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 35
Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
« Reactie #99 Gepost op: 11 september 2016, 14:08:30 »
Zoals ik al schreef kunnen de camera's alleen wireless verbonden worden (helaas geen LAN poort)
DS3617xs
DS1515+ / DX513

Offline nlrela

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 35
Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
« Reactie #100 Gepost op: 11 september 2016, 14:09:28 »
Misschien te snel gekocht ... ging voor de 1080p en, nachtzicht, redelijke prijs etc.

Niet op LAN poort gecontroleerd
DS3617xs
DS1515+ / DX513

Offline fvanholten

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 2
Re: Oorzaak achter verbinding verbroken ?
« Reactie #101 Gepost op: 18 april 2017, 10:48:07 »
Hoi, had dezelfde problemen, ss neemt wel op maar in live view verbinding weg na ongeveer 1 minuut. Ook inladen van beeld in liveview en andere applicaties van ss duurde erg lang. Alles geprobeerd, updaten, ss opnieuw installeren, cams updaten, alles geprobeerd maar verbindingen werden steeds verbroken. Wat was er bij veranderd? Van Ziggo naar KPN overgestapt en KPN Veilig geinstalleerd. Toen ik KPN Veilig (F-secure) verwijderd had GEEN, ja echt GEEN problemen meer. Alles werkt weer lekker snel. Wellicht voor jou ook een oplossing?
  • Mijn Synology: DS216
  • HDD's: 2


 

DS sluit niet volledig af. Oorzaak Mailstation

Gestart door whoopiBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 10
Gelezen: 4522
Laatste bericht 01 september 2012, 03:22:05
door GeJee
Oorzaak crash opslagpool DS1812+

Gestart door m4v3r1ckBoard NAS hardware vragen

Reacties: 7
Gelezen: 452
Laatste bericht 26 december 2023, 13:01:00
door Birdy
Wat betekent / is de oorzaak van "Event: AFP_READ_EXT, Path:"

Gestart door m4v3r1ckBoard Synology DSM 6.1

Reacties: 3
Gelezen: 1579
Laatste bericht 01 november 2017, 23:35:12
door m4v3r1ck
HDD oorzaak traagheid?

Gestart door Rode MelvinBoard NAS hardware vragen

Reacties: 9
Gelezen: 3209
Laatste bericht 21 oktober 2013, 22:10:28
door Rode Melvin
Nas hapert: router of switch oorzaak?

Gestart door BoboBoard Netwerk algemeen

Reacties: 8
Gelezen: 1787
Laatste bericht 18 december 2019, 21:54:13
door Babylonia