Auteur Topic: pop3 problemen na vernieuwing mailbox door KPN  (gelezen 24464 keer)

Offline GerardR

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 54
  • -Ontvangen: 64
  • Berichten: 494
pop3 problemen na vernieuwing mailbox door KPN
« Gepost op: 07 juli 2013, 07:43:02 »
KPN vernieuwd momenteel de mailboxen en heeft de opzet van de webmail veranderd en box vergroot. Deze vernieuwing heeft vervelende consequenties voor het binnenhalen van pop3 berichten op de mailserver.
Zelf heb ik deze ervaring vanaf vrijdagmiddag jl.

Instellingen van mijn mailserver/mailstation zijn ongewijzigd.
Voor de mailboxen bij KPN die door KPN nog niet gewijzigd werkt alles nog prima.
Bij de mailbox volgens de nieuwe opzet gaat het fout.

Instellingen ter info
Mailserver
SMTP ingeschakeld; accounttype: lokale gebruikers
Domeinnaam: <mijndomein>.nl
Max. grootte: 10
SMTP Relay ingeschakeld
server: smarthost.direct-adsl.nl
poort: 25
IMAP/POP3 ingeschakeld

Mailstation
pop3 account
e-mail: <naam>@kpnmail.nl
gebruikersnaam: <naam>@naamprovider.nl
pop3-server: pop.kpnmail.nl; pop3-poort: 110
Pop3-serverinstellingen > ontvangst e-mail toegestaan
SMTP serverinstellingen > smtp.kpnmail.nl poort 25

Het probleem inmiddels bij KPN gemeld. Het wordt onderzocht.

Aanvullend heb ik op mijn computer in outlook een email account (pop3) aangemaakt. Ik laat vervolgens de mail rechtstreeks binnenkomen, dus buiten de DS mailserver om. Dit werkt soms wel. Dit betekent volgens mij dat door de wijzigingen bij KPN, het binnenhalen van pop3 mail op mailstation niet meer goed werkt.
Moet dit aan Synology worden gemeld? Het is niet voor eerst dat er problemen zijn met het binnenhalen van pop3

Offline r00n

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 15
  • -Ontvangen: 88
  • Berichten: 677
Re: pop3 problemen na vernieuwing mailbox door KPN (update)
« Reactie #1 Gepost op: 07 juli 2013, 15:31:55 »
POP3 is een standaard protocol, en als iedereen zich netjes aan de regels houdt, dan zal het gewoon moeten werken. Als KPN iets aanpast en het werkt in eens niet meer, dan zal ik eerst bij KPN nagaan wat zij hebben aangepast, waarna je dit altijd nog bij Synology neer zal kunnen leggen. Maar het lijkt mij dat KPN moet gaan zoeken, aangezien zij POP3 als service aanbieden en dus ook moeten zorgen dat het protocol netjes ondersteund wordt.
  • Mijn Synology: DS218+
  • HDD's: Heleboel...

Offline GerardR

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 54
  • -Ontvangen: 64
  • Berichten: 494
Re: pop3 problemen na vernieuwing mailbox door KPN (update)
« Reactie #2 Gepost op: 07 juli 2013, 20:38:24 »
Dank voor je reactie.
Vanzelfsprekend is het mij bekend dat het een standaard protocol is. Ik wacht de reactie van KPN af.
Als je de moeite neemt om in dit forum terug te kijken dan zie je dat er eerder problemen zijn geweest met het binnenhalen van pop3 berichten. Een update heeft toen het probleem opgelost. Op voorhand wil ik niet uitsluiten dat het ook aan mailstation kan liggen. Ik spreek uit ervaring.

Offline r00n

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 15
  • -Ontvangen: 88
  • Berichten: 677
Re: pop3 problemen na vernieuwing mailbox door KPN (update)
« Reactie #3 Gepost op: 08 juli 2013, 08:37:41 »
Dat geloof ik graag... Maar het is KPN die in dit geval iets veranderd heeft en je kan deze info mogelijk goed gebruiken bij het aanmaken van een verzoek bij KPN. Succes met afwachten. Hopelijk komen ze een beetje snel met een antwoord!
  • Mijn Synology: DS218+
  • HDD's: Heleboel...

Offline GerardR

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 54
  • -Ontvangen: 64
  • Berichten: 494
Re: pop3 problemen na vernieuwing mailbox door KPN
« Reactie #4 Gepost op: 12 juli 2013, 08:23:50 »
Na vele uren contact met de klantenservice van KPN waarbij alleen de laatste medewerker toegevoegde waarde had, heb ik de oorzaak van het probleem gevonden.
Bij het omzetten was door KPN een alias uitgezet. Dit was niet zichtbaar in mijn kpn (stond nog op "aan").
Via mijn KPN alias uitgezet en na een half uurtje weer aangezet. Vervolgens bevestiging ontvangen van KPN dat emailadres gereactiveerd is. Het werkt weer!
De nieuwe mailserver bij KPN is vooralsnog allesbehalve een stabiele omgeving.
Deze info vermeld ik tbv ander kpn klanten om hen tijd en moeite te besparen als bij hen het probleem ook voor doet. Constructieve medewerking van de klantenservice van KPN valt niet te verwachten. 

Offline GerardR

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 54
  • -Ontvangen: 64
  • Berichten: 494
Re: pop3 problemen na vernieuwing mailbox door KPN
« Reactie #5 Gepost op: 04 augustus 2013, 08:54:03 »
Helaas doet zich het probleem ook voor bij het volgende mailaccount bij KPN. Na omzetting naar de nieuwe mailserver bij KPN worden berichten niet meer doorgestuurd naar mijn nas.  Enkele medewerkers van de KPN klantenservice bevestigen dat er problemen zijn. Storingsdienst KPN weigert elke medewerking door zich te verschuilen achter algemene voorwaarden. Men ondersteunt geen lokale computers/mailserver, ook al blijkt uit de test dat het probleem bij KPN ligt.
Voorlopige work arround: zet in mijn KPN copy forward aan naar xxxx.mijndomein.nl met een kopie achterlatend op server KPN.
Willen KPN/planet klanten met een nas en dezelfde klachten reageren?

Offline JanR

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 16
Re: pop3 problemen na vernieuwing mailbox door KPN
« Reactie #6 Gepost op: 07 augustus 2013, 21:30:39 »
Sinds begin deze week ook dit probleem. Het vreemde is dat op mijn hoofdaccount alles goed verloopt. Op de extra account komt maar een enkele mail binnen. Binnen roundcube account opnieuw ingesteld, geen resultaat. Binnen Outlook direct aangemeld op de pop account en mail komt direct binnen. Als oplossing nog een extra account aangemaakt en alias overgezet. Afwachten wat dit gaat worden omdat dit account op de oude webmail is. Dus deze gaat ook nog worden overgezet.

Offline GerardR

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 54
  • -Ontvangen: 64
  • Berichten: 494
Re: pop3 problemen na vernieuwing mailbox door KPN - update
« Reactie #7 Gepost op: 07 augustus 2013, 22:19:33 »
Dank voor je reactie. Ik heb wederom telefonisch contact met KPN. Berichten van dezelfde afzender worden niet altijd doorgezonden. Er is geen regel in te ontdekken. KPN is bereid om te bekijken of alle berichten in hun pop server terechtkomen.

Het volgende vandaag (8/8'13) ontdekt.
Als ik vanaf de command prompt op mijn computer telnet als volgt opstart:

telnet pop.kpnmail.nl 110
user [mijn gebruikersnaam KPN]
pass [wachtwoord]

dan worden vervolgens het aantal mailberichten op de popserver bij KPN weergegeven.
Als ik vervolgens reset m.b.v. het commando RSET en daarna afsluit met QUIT verlaat ik de popserver bij KPN.

Alle pop 3 mailberichten die door KPN nog niet naar mijn mailserver zijn verzonden worden dan alsnog verzonden.

Het bovenstaande bij KPN neergelegd. Wordt vervolgd.

Offline Bazeman

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 10
  • -Ontvangen: 5
  • Berichten: 93
    • http://www.fam-oldenburger.nl
Re: pop3 problemen na vernieuwing mailbox door KPN
« Reactie #8 Gepost op: 14 augustus 2013, 10:01:48 »
Vandaag over gegaan naar de nieuwe webmail, zag ik toevallig. De mails worden door de Synology gewoon bij KPN opgehaald. Ik gebruik pop.kpnmail.nl met poort 110.
  • Mijn Synology: DS710+
  • HDD's: 2xWD20EARS
Synology DS710+|2xWD20EARS + Synology DX213 1xWD20EARS + 1xWD20EZRX + USB 1xWD10EAVS|DSM 4.0-2228| Python 2.7.5-6|SABnzbd+ 0.7.12|CouchPotatoServer 20130505|SickBeard 20130103|Transmission 2.77|AutoSub 0.5.7|

Offline GerardR

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 54
  • -Ontvangen: 64
  • Berichten: 494
Re: pop3 problemen na vernieuwing mailbox door KPN
« Reactie #9 Gepost op: 22 augustus 2013, 14:55:41 »
Vandaag contact gehad met ICT afdeling KPN. Het blijkt dat er door KPN fouten zijn gemaakt met de aliassen bij het overzetten van oude naar nieuwe mailserver bij KPN. Volgens de KPN medewerker zou dit probleem zich niet meer mogen voordoen. Ik wacht af voor wat betreft de nog niet overgezette mailboxen.

Offline Rob vd H

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 1
Re: pop3 problemen na vernieuwing mailbox door KPN
« Reactie #10 Gepost op: 26 augustus 2013, 21:33:06 »
Hier dezelfde problemen ondervonden. Meer dan 100 mails niet op mijn mailserver ontvangen. Lang gezocht en alle instellingen nog eens nagelopen kwam ik deze discussie tegen op het forum. Na de Telnet reset oplossing van Gerard de Raaij zijn alle gemiste mails alsnog binnengehaald. Met dank.
  • Mijn Synology: DS213
  • HDD's: 2x Barracuda 2 TB

Offline GerardR

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 54
  • -Ontvangen: 64
  • Berichten: 494
Re: pop3 problemen na vernieuwing mailbox door KPN
« Reactie #11 Gepost op: 27 augustus 2013, 06:42:42 »
Ook als er anderen zijn met problemen, hoor ik het graag! Ik ben er nog niet klaar mee.
Gedragingen KPN klantenservice voor mij volstrekt onacceptabel.
Technische Service Desk KPN erkent dat er fouten zijn gemaakt. KPN heeft excuses gemaakt (voor wat het waard is!!)
Wanorde in deze organisatie is groot. Aangeboden gratis extra diensten (na het maken van excuses) worden gewoon in rekening gebracht. Toegezegde bloemetje namens directie nooit ontvangen. Ik hoop dat het niet meer komt. Risico is te groot dat het onder rembours wordt aangeboden.

Offline jmeggink

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 22
  • Berichten: 183
Re: pop3 problemen na vernieuwing mailbox door KPN
« Reactie #12 Gepost op: 27 augustus 2013, 16:39:04 »
Vij off-topic, maar toch: Dit is een van de redenen waarom ik tijden geleden afscheid genomen heb mijn provider e-mail adressen en afgelopen week ook afscheid genomen heb van glasvezel van KPN. Nu over naar XS4ALL wel een dochter van, maar totaal anders qua klantenservice, support en aanverwante zaken (tenminste 2,5 jaar geleden). Hoop dat dat zo gebleven is en uit eerder contact mbt de overgang lijkt dat wel zo te zijn.
  • Mijn Synology: 412+

Offline robroos57

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 8
Re: pop3 problemen na vernieuwing mailbox door KPN
« Reactie #13 Gepost op: 02 september 2013, 23:23:02 »
Dank voor deze thread.  Ik dacht dat ik weer eens een upgrade probleem had, sinds 1 sept kwamen niet meer alle emails automatisch binnen vanaf mijn KPN POP accounts.  Toevallig ook mailstation en mailserver geupdated die dag.
Na tip met RSET van POP account kwamen de mails weer binnen.

Offline wpee

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 6
  • Berichten: 94
Re: pop3 problemen na vernieuwing mailbox door KPN
« Reactie #14 Gepost op: 03 september 2013, 16:54:34 »
Zijn de berichten dan ook weg na het RSET commando?
Eigen ervaring: nee ze worden neit gewist en JA ze komen dan binnen.

MAAAAR: de mails daarna komen dan weer niet binnen!

Ondertussen heb ik 2 aliassen uitgezet, de melding van KPN komt wel binnen en de testmail die ik tevoren gestuurd had niet. Nu snap ik het ook niet meer.

Ik ga toch niet elke dag resetten

Komt dit ook voor bij directe pop met bv thunderbird of outlook als programma op de PC, dus zonder tussenkomt van een NAS mail server?


Wim
  • Mijn Synology: DS110j
  • HDD's: 1
  • Extra's: -


 

Mail ophalen van POP3 account werkt bij ene wel bij de andere niet...

Gestart door whoopiBoard Mail Station

Reacties: 9
Gelezen: 3022
Laatste bericht 27 juni 2018, 19:16:35
door whoopi
Met POP3 mail ophalen van Synology met Outlook?

Gestart door Maurice_69Board Mailplus server en client

Reacties: 9
Gelezen: 2832
Laatste bericht 28 december 2019, 20:59:18
door Maurice_69
Pop3

Gestart door _-_Robin_-_Board Mailplus server en client

Reacties: 12
Gelezen: 2824
Laatste bericht 25 juni 2020, 14:13:52
door _-_Robin_-_
Geent Pop3 instellingen

Gestart door olafBoard Mail Station

Reacties: 4
Gelezen: 2527
Laatste bericht 10 maart 2011, 23:56:05
door cyrus1977
Pop3 account kan niet ingesteld worden

Gestart door Gijs47Board Mail Station

Reacties: 0
Gelezen: 1680
Laatste bericht 05 oktober 2011, 22:41:00
door Gijs47